Image 1
Image 2

Secția română a Teatrului de Nord începe anul cu o premieră

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Primul spectacol din 2018 al secției române a Teatrului de Nord va fi o premieră: ”Iluzii” de Ivan Vîrîpaev, în regia lui Cristian Ban, un cvartet despre dragoste și sensurile ei. Premiera are loc în 14 ianuarie de la ora 19 la Sala Mare a Teatrului, spectacolul urmând să se reia două zile mai târziu.

Un succes al stagiunii trecute, ”Cină cu proști”. se reia în 28 ianuarie. ”Almost, Maine” revine pe scenă în 18 ianuarie. Spectacolul pentru copii ”Fabula se referă și la tine” umple diminețile de 29 și 30 ianuarie. În 15 ianuarie este anunțat un spectacol special dedicat Zilei Culturii Naționale.

În 17 ianuarie vor fi prezentate la Carei ”Fabula se referă și la tine” și ”Imprograma”. În 24 ianuarie, la Tășnad, se joacă ”Scufița Roșie” și ”Almost, Maine”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

PATRIMONIUL CINEMATOGRAFIEI ROMÂNEȘTI

Cinematografia românească are în palmares o colecție atractivă de filme istorice

Vizionarea acestor producții poate fi și o analiză interesantă a scenariilor filmelor în raport cu adevărurile istorice. Acest aspect a fost deseori dezbătut de istoricii români. Unele dintre filmele istorice apărute înainte de Revoluție au avut scenarii care s-au abătut de la faptele reale. Din considerente care țineau de politica vremii sau pentru a mulțumi publicul care are în permanență nevoie de eroi.

DRUMUL UNEI OPERE DE ARTA

Cum a ajuns pictura “Moartea Fecioarei” de Caravagio in colectia muzeului Luvru

Acest tablou ilustrează revoluția iconografică și formală pe care Caravaggio a instigat-o la sfârșitul secolului al XVI-lea și începutul secolului al XVII-lea. Distantandu-se de pretioasa, afectata moda manierista, artistul a inaugurat un stil franc, robust, energic. El și-a asumat sarcina de a traduce realitatea și emoțiile oamenilor fără a se îngrijora de convențiile reprezentărilor sacrului. Impactul său asupra evoluției concepțiilor picturale în secolul al XVII-lea a fost considerabil.