Zeci de tone de deşeuri oprite la Petea, înainte de intrarea în ţară
Sâmbătă, 26 noiembrie, în jurul orei 16.00, în Punctul de Trecere a Frontierei Petea, judeţul Satu Mare, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră, pe sensul de intrare în ţară, un maramureşean în vârstă de 55 de ani, conducând un automarfar înmatriculat în România.
Bărbatul transporta, conform documentelor de însoţire a mărfii, mobilier, saltele, textile şi electrocasnice uzate, de la o societate comercială din Germania şi care urmau să ajungă la o firmă din judeţul Iaşi.
Existând suspiciuni cu privire la legalitatea acestui transfer de produse second-hand, a fost solicitat sprijin autorizat reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului Satu Mare care au stabilit că bunurile transportate – în cantitate de 12.000 kg – nu pot intra pe teritoriul României întrucât nu există documente legale.
Conform legislaţiei în vigoare, şoferul nu a putut prezenta certificatul privind operaţiunile de curăţare şi dezinsecţie.
Tot ieri, 26 noiembrie a.c., în jurul orei 17.00, în Punctul de Trecere a Frontierei Petea, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră, pe sensul de intrare în ţară, un cetăţean român, în vârstă de 45 de ani, din judeţul Maramureş, conducând un automarfar înmatriculat în România.
Acesta transporta, conform documentelor de însoţire a mărfii, 24.260 kg de plastic şi cauciuc, de la o societate comercială din Germania având ca destinaţie o societate comercială din judeţul Neamţ.
Existând suspiciuni cu privire la legalitatea acestui transfer de deşeuri, a fost solicitat sprijin autorizat reprezentanţilor Gărzii de Mediu Satu Mare, care au stabilit că bunurile transportate nu pot intra pe teritoriul României, întrucât nu există documente necesare importului de deşeuri.
Conform legislaţiei în vigoare, persoana în cauză nu a putut prezenta Anexa nr. 7 la Regulamentul (CE) nr. 1013/2006.
În ambele cazuri, autorităţile de control au dispus nepermiterea intrării pe teritoriul României a bunurilor transportate, fiind înapoiate pe teritoriul maghiar.
NO SCHENGEN ca alt fer Romania devine cosul de gunoi al Europei…