Image 1
Image 2

Unii candidați la titularizare au doar modul psihopedagogic cu maximum 3 ore de predare

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Absolvirea modulului psihopedagogic în facultate este cel care dă dreptul oricărui licențiat să intre în examenele și concursurile de angajare în școală. Un modul în urma căruia “întâlnirea dintre studenți și elevi se poate întâmpla în maximum 1-3 ore de predare”, a avertizat fostul secretar de stat responsabil de preuniversitar Oana Badea.

Ea a atras atenția că în legea în vigoare încă există soluția înființării masteratelor didactice, pe model finlandez, refuzată însă cu obstinație de universități, de 8 ani. “Acum, studentul se duce să facă modulul în ultimă instanță. Se gândește: dacă nu pot să mă angajez pe undeva, hai să îmi lipesc modulul ăsta, că poate nu găsesc nimic și mă duc să iau niște ore în învățământ. Înainte, și profesorii le spuneau: hai, că nu strică să ai și patalamaua asta”, a declarat Oana Badea.

Oana Badea a vorbit despre principala problemă al cărei simptom îl tratăm astăzi, prin interdicția aplicată retrașilor din titularizare de a folosi acest examen pe care l-au abandonat pentru a se angaja ca suplinitor.
“Tema centrală este formarea inițială a cadrului didactic”, a avertizat Badea. Acum, absolvenții de facultate care au modulul psihopedagogic făcut – deci pot să participe la examenele de angajare în școală – au o practică de predare făcută în facultate de “maximum 3 ore”, a precizat ea.

Revenind la examenul de titularizare și la interdicția de a se angaja impusă celor care s-au retras din examen, Oana Badea a declarat pentru Edupedu.ro că “ei s-au retras din concurs pe baza unei proceduri parte a metodologiei care le dă acest drept. Dacă în anii anteriori, 2018, 2017, au o notă peste 5 la examenele de titularizare, ei nu pot fi îndepărtați de la luarea prin suplinire a unor posturi, fracțiuni de posturi, pentru că ei pot folosi nota din anii anteriori”.

După 1 septembrie se organizează concursuri în școli

Fostul secretar de stat a atras atenția că “cei care au ieșit din concurs pot să fie suplinitori, pentru că după 1 septembrie se organizează concursuri la nivelul unităților de învățământ, alte concursuri, când suntem deja în interiorul anului școlar. Acele concursuri sunt pentru ocuparea posturilor rămase libere după toate etapele calendarului de mobilitate de personal și se fac atât pentru calificați, cât și pentru necalificați, într-o ordine firească: numai în ultimă instanță, când nu ai pe cine pune în fața elevilor, testezi niște necalificați. Cum îi poate opri să participe la un nou concurs, în toamnă, pe cei care au ieșit din examen?”

În ceea ce privește posibilitatea ca printre cei care s-au retras din examenul de titularizare să fie și persoane cu note mari la examenele din anii trecuți de titularizare, care să-și făcut calculul “cu subiectele de anul acesta nu voi putea lua notă peste cea din trecut”, Oana Badea a declarat, pentru Edupedu.ro: “Dacă iei o notă la examenul de titularizare din anul în curs, ești în ordinea de priorități la alocarea posturilor sus. S-ar putea să fi luat 8.00 anul trecut, dar un contracandidat cu nota 7.50 anul ăsta este posibil să ia postul pe care îl vizezi. Posturile la titularizare se ocupă prioritar de către cei care au note peste 7 la examenul în curs. În ierarhia Ministerului Educației, prioritatea absolută o au candidații care participă la examen anul acesta”.

Masteratul didactic introdus prin legea educației în 2011 nu a fost operaționalizat la nivel național niciodată. Precizăm, însă, că numeroși profesori avertizează în fiecare an că există școli care “ascund” posturi și nu le scot la concurs, pentru ca prin diverse tertipuri juridice să le păstreze pentru profesori care le sunt apropiați.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with