Image 1
Image 2

Sunteţi de acord cu mutarea staţiilor de autobuz pentru transportul judeţean din centru la periferia oraşului?

Microbusele și autobuzele de la sate nu mai au acces în centrul Sătmarului, pe strada Cuza, de exemplu, sau sub Podul Decebal.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Statia de pe Cuza Voda
Statia de pe Cuza Voda

    Zilele trecute, pe pagina Primăriei municipiului Satu Mare a fost publicat proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentului de acces în municipiu şi stabilirea punctelor de oprire pentru îmbarcarea sau debarcarea călătorilor, a autovehiculelor care execută serviciul public de transport persoane prin curse regulate pe traseele judeţene, interjudeţene şi internaţionale.

Un proiect cu nume pompos şi pe care mulţi cu siguranţă nu se încumetă să îl citească deşi, în situaţia în care va fi adoptat de consilierii locali, produce nemulţumiri în rândul oamenilor care fac naveta la Satu Mare din toate colţurile judeţului nostru.
Primăria Satu Mare vrea să interzică accesul autobuzelor şi microbuzelor care execută serviciul public de transport persoane pe traseele judeţene, interjudeţene şi internaţionale în centrul oraşului. Operatorii de transport se întreabă< “Unde-i lăsăm pe sătmăreni? La margine de oraş?”.

Cu alte cuvinte, cele câteva mii de persoane care vin zi de zi la Satu Mare din diferite localităţi din judeţ vor fi transportate doar până la periferia oraşului, iar de acolo se vor descurca să ajungă unde doresc.
În fiecare zi, 4-5 mii de sătmăreni vin cu microbuze la Satu Mare din toate colţurile judeţului. Cei mai afectaţi de o astfel de modificare vor fi copiii, mulţi la număr, copii care vin la Satu Mare pentru a face şcoală.

Copiii şi bătrânii de la ţară să coboare şi să urce în autobuz la capăt de Sătmar

Practic, Primăria municipiului Satu Mare interzice accesul autobuzelor şi microbuzelor care vin din satele din judeţ în centru. Acestea nu vor mai putea opri pe Cuza, de exemplu, sub Podul Decebal, un alt exemplu. Sunt afectaţi mii de sătmăreni. Vorbim aici de copii care fac naveta la şcolile din oraş,  bătrâni bolnavi care coborau în centru ca să meargă la medic, la policlinică sau la spital, oameni care după ce muncesc câte 12 sau chiar 14-16 ore zilnic vor fi nevoiţi să meargă în capăt de oraş să urce în autobuzul care-i duce acasă, la ţară. E discriminare, ne spun navetiştii.

Conform proiectului, în funcţie de zona din care vine sătmăreanul din judeţ, s-au stabilit puncte intermediare ca acesta să coboare sau să urce în autobuz<
“Pentru destinaţiile de pe direcţia Baia Mare şi Odoreu, Apa – punct intermediar de oprire – sub pasajul peste calea ferată pe ambele sensuri sau Liceul Eonomic. Pentru destinaţiile pe direcţia Păuleşti şi Amaţi – punct intermediar de oprire – casieria Digi pe sensurile de intrare sau de ieşire. Pentru destinaţiile pe direcţia Zalău –  punct intermediar de oprire – parcarea  restaurant TEI pe sensul de intrare şi staţia de autobuz Ceprom pentru sensul de ieşire.

Pentru desţinaţiile pe direcţia Carei –  punct intermediar de oprire – staţia de peste drum de CEC pe Careiului pe sensul de intrare în municipiu şi staţia de la magazin Lebăda  pentru sensul de ieşire. Pentru destinaţiile pe direcţia Petea – punct intermediar de oprire – parcare Rodnei pentru ambele sensuri. Pentru destinaţiile pe direcţia Lazuri şi Noroieni – punct intermediar de oprire – parcare strada Rodnei pentru ambele sensuri”.

Proiectul este în dezbatere publică până în 20 iulie, iar sătmărenii interesaţi pot depune sugestii şi opinii la registratura Primăriei Satu Mare până la această dată.

[cardoza_wp_poll id=135]

22 de comentarii

  1. Fiecare primar trebuie sa gandeasca felul de organizare a orasului IN FAVOAREA CETATEANULUI. Oamenii/elevii care fac naveta trebuie ajutati, un mimim de confort trebuie sa existe, suntem, parca, doar capitala de judet. Sau NU?

  2. Bine zice acela care spune ca trebuie oprit transurbanu asta odata , cand a fost Simion Ivan la conducere , am auzit de la oameni din interior ca nici nu a participat la licitatia pentru ruta paulesti-culciu , cum ca nu este bun din punct de vedere economic , cum ca ar fi o ruta paguboasa ! Asta da minciuna , la oameni s-a zvonit ca a pierdut licitatia pentru ruta “8”, cand realitatea era ca nici nu a participat ! Uite ca pentru privat este profitabil , numai pentru el nu era ! Ce ar fi daca ar inchide transurban , primaria ar mai ramane cu ceva banuti , iar privatii ar face trasee si rute profitabile , ca ar fi interesul lor , si nu cu javre de masini ce are transurban ! Ce-i de la oras sa mergeti numai sa vedeti ce autobuze au privatii , cu aer conditionat si cu scaune acoperite cu catifea , in majoritatea lor ! Dupa ce vedeti conditiile la privati sa veniti cu commenturi aici !

  3. Nu vrea cumva domn primar la parasim orasul, ce politica e aceasta ? E nerusinare si afacerea lui si a altor sarlatani. Ce piata Rex A facut domn primar ??? La ce foloseste ??? Pacat ca ne-am ales un primar care numai ce e necesar nu face . Nu mai pot sa cred ca e posibil si asa ceva.

  4. toate orasele mari ale romaniei fac la fel de ex: Cluj Napoca face exact acelasi lucru,toate microbusurile parcheaza in autogari,in oras circula busurile municipiului,si acolo distanta in tre cartiere e mai mare ,asa ca nu tot vorbiti daca nu cunoasteti deloc situatia.Cnad erau ,,bozgorii,, la conducere nu aveati parcari,sosele nimic,acum tot ungurii se opun construirii unui Mc Drive la Burdea,cica e prea in centru,in BAIA MARE e chiar in centru si functioneaza chiar foarte bine,in Oradea la fel,dar satmareni sunt mai destepti ,va conduc ungurii…

  5. Da mizeriile de autobuse cu care circulam de la transurbam sunt de peste 30 ani pe care dl coica a zis ca le va schimba de mult timp,chiar a aparut informatia in ziar dar era o problema ca se fura benzina si trebuia cica clarificata situatia,de atunci s a tot clarificat….minciuni peste minciuni,in loc sa faca treaba in oras atat primarul cat si ceilalti aflati la conducere, cum ar fi asfaltarea soselelor care arata deplorabil, sa cumpere autobuse pt a calaori decent si ca pe vreemea comunismului,in loc sa faca zilele orasului si judetului unde se cheltuie banii aiurea si cu gramada servind alte interese bieneteles, in loc sa stropeasca orasul si imprejurimile contra tantariloe si capuselor de care am fost invadati…ce le pasa lor lor sa le fie bine isi bat joc de noi cu nerusinare….RUSINE SA VA FIE !!!! si apoi cireasa de pe tort a fost asta cu schimbarea statiilor….nu aveti pic de bun simt si nu va pasa de cetateanul de rand care isi plateste impozitele si de pe urma caruia traiti si profitati…cand vin alegerile amagiti oamenii si faceti promisiuni mincinoase….

  6. Adica paradoxul paradoxului : cei care au masini bengoase poate sa mearga pana aproape in cladirea primariei , sau a altor institutii ale statului , dar “prostanacii de la tara sa mearga si mai mult pe jos , sa mai faca “putin sport “ca si asa stau la tara pe nimic , numai pierde vara pe la sate !? Coica asta al vost ‘ nu stiu de ce nu integreaza tiganii langa casa lui ? Chiar daca se crede asa de caritabil , sa faca bine si sa ia el acasa vreo doua familii , ca si asa are loc destul !

  7. O singura intrebare : cum doriti sa rezolvati problema elevilor navetisti , Domnule primar Coica Dorel ? Pe ei nu le mai vreti sa le ïntegrati” , doar tiganii din Hotelul Victoria ? Deci sa vina copii de la sate , trezite si asa la ore mai devreme ca si copii de la oras , vreti ca ei sa se trezeasca si mai devreme , sa mai fac o schimbare de vehicul ? Super ! Domnul Stef mai are oare timp pentru problemele cetatenesti”simple” , pe langa zile mari si tari ?

  8. datii masinile de la pnl masinile particulare ale politie si luati interesele oamenilor stimate dmni desteptii politicieni si nu lasati masinile sa parcheze si nu ar fi probleme o masina duce max 4 persoane iar un autobuz duce 11o pers. si nu firmele particulare ocupa statiile transurban dar la transurban in birou lucreaza mai multi decit angajati sunt cum sa aiba profit daca in birou lucreaza numai rude si neamuri de ce are 5 directori de ce parcheaza in centru cu masinile dmni angajati din primarii de ce nu se muta ei afara la periferii poate arface putintel mai buna treaba

  9. nu e normal asa ceva nu se poate dupa ce am votat pe chelu asta isi mai face si de cap cu ceilalti prosti de politicieni de linga el.ei au masini si le merge bine dar nu se gandesc ca oamenilor le face rau cu asta dar lasa ca vin alegerile iar la anu.si daca tot vorbim de ce este lasat ca autoturismele sa parcheze in statiile de autobuz ca nu ar fi problema daca ar face treaba organele competente si pe cuza voda cei de la pnl nu pot parca pe partea stinga numai in fata sediului nu cumva sa mearga putintel pe jos sau dmnii de la politie de ce parcheaza masinile personale pe capat de cuza voda sau oriunde altundeva dmnilor destepti daca sar face treaba nu ar fi problema sau poate ca transurbanu are de castigat cu asta sau cineva de la transurban ca cum am auzit nu prea le merge bine dar cu atatea rude in birou ce nu inteleg de ce sunt in birou mai multi decat angajati care lucreaza de ce trebuie transurbanu sa aiba 5 directori deci oricum cineva are de castigat darnu oameni astai sigurdar poate astia de la DNA sau ANAF face curat ca tine are de castigat cu asta tinei prostu ala cu tampeniile astea sa interzica accesul vehiculelor si nu autobuzelor care transport mai multi oameni batrani copii bolnavi handicapati ganditiva umpic nu numai in campaniile electorale………

  10. E O MARE PORCARIE !!!!!!!!! PRIMARUL ASTA E UN IDIOT!!!!!! TRANSPORTUL PUBLIC TREBUIE SA FIE ACCESIBIL TUTUROR DIN ACELASI PUNCT. GANDITI-VA CA UN CETATEAN DIN TURT VREA SA AJUNGA LA GERAUSA. IA MICROBUSUL DE ACASA SE DA JOS LA PASAJUL DE CALE FERATA, FACE UN MARATON PANA LA UNIO CA SA PRINDA MICROBUSUL DE ARDUD CE URMEAZA SA II PLECE IN 5 MINUTE. NU REUSESTE SI MAI STA 3 CEASURI PRIN ORAS PANA VINE URMATOAREA CURSA CE PLEACA SPRE GERAUSA. DACA MA CARA DUPA EL SI UN PLASOI DE 50KILE…

  11. Autogara e privata, intr-adevar, dar nu cetatenii vor plati taxa de autogara, ci firmele de transport. Ele trebuie sa opreasca in autogari, nu unde ii taie capul. Trebuie pusa ordine in lucruri. La cum am vazut proiectul, acesta este in dezbatere publica, deci pot fi aduse modificari acestuia, insa regula de baza este clara… trebuie facuta ordine in transportul public.

  12. nu autogara e privata de ce sa plateasca fiecare cetatean chirie la niste baieti smecheri pe cuza voda e la indemina orcarui cetatean inspecial pensionarilor care nu pot umbla mult din cauza varstei si nu au cine sai ajute …… ce sa intamplat cu restaurantul dacia….? la fel favorizam osenii…..?

  13. In Cluj Napoca sau de altfel in toate orasele normale la cap din tara noastra, cursele judetene nu intra si nu traverseaza centrele oraselor cum o fac la noi. Vrei sa mergi pe Cuza Voda, nu ai loc de autobuze, plin de lume. Sub podul Decebal miroase a urina numai cand te apropii, acel loc fiind o rusine pe harta orasului. Autogarile sunt deschise tocmai pentru asa ceva, ofera conditii oamenilor si astfel nu mai avem debandada de sub pod. Una peste alta, trebuie pusa ordine in lucruri.

  14. Salut aceasta initiativa a Primariei. Daca treci doar o singura data prin asa zisa statie de autobuz care s-a “amenajat”sub podul Decebal,ai impresia ca ai ajuns intr-o tara din lumea a treia. Este deplorabil cum arata acel loc. Mai bine,exact cum e normal intr-o tara civilizata,sa ne organizam si noi si sa nu mai tot exageram plangand cica de mila oamenilor care fac naveta. Aici sunt alte interese nu de acei ce fac naveta. Am tot respectul pentru ei,insa cred ca nu trebuie sa dramatizam atat de tare situatia. Pana la urma dupa cum am vazut au fost stabilite in functie de zona din care vin microbuzele locuri de oprire ok si nicidecum in afara orasului in fata Liceului Economic, spre exemplu.

  15. Si inca un aspect. In niciun oras civilizat din Romania cursele judetene opresc pe unde-i taie capul. Problema este insa ca institutiile care trebuie sa ii verifice daca respecta sau nu licentele de traseu privind opririle, punctele de imbarcare sau debarcare, sau oprirea in autogari nu o fac. Cetatenii nu au nicio vina.

  16. Dorinta noastra a satmarenilor este sa devenim un oras civilizat. Transportul public trebuie sa respecte regulile si legile din Romania. Salut aceasta initiativa a Primariei care vrea sa faca ordine in acest domeniu, insa nu trebuie scapati din vedere cetatenii. Nu e normal ca ei sa plateasca pentru ca transportatorii judeteni nu respecte legea.

  17. Nu e normal sa fie centrul si nu numai centrul plin de microbuse care opresc unde vor si incurca circulatia(de exemplu pe podul Decebal toti opresc in statie desi nu au acest drept iar circulatia este foarte ingreunata dimineata). Noi cei care circulam cu Transurbanul intarziem din cauza faptului ca privatii ocupa statiile si autobusul nu are loc din cauza lor. In statia de pe Cuza aceasta problema o intalnim zilnic.

  18. Apoi pe acolo vor baga autobuze de la Transurban sa mai cumpere oamenii un abonament sa aiba din ce cupara autobuze.Din cele promise in campanie nu cred ca s-a concretizat unul.Cred ca sunt autobuze care au cu mult peste 50 de ani si polueaza cat 100 de masini.Important ca au numit politic un manager competent,vine cu idei bune,in favoarea tuturor.Daca mai fac si miscare asta cu siguranta nu mai castiga primaria.Parcarile vor fi finalizate probabil la anul si la multi ……

Lasă un răspuns