Image 1
Image 2

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, conducerea S.C. Apaserv Satu Mare S.A. a elaborat o nouă strategie de facturare a apei

Dan Stegerean, directorul S.C. Apaserv Satu Mare S.A.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Dan Stegerean, directorul S.C. Apaserv Satu Mare S.A.
Dan Stegerean, directorul S.C. Apaserv Satu Mare S.A.

    Conducerea  S.C. Apaserv Satu Mare S.A. a elaborat o nouă strategie de facturare a apei, astfel încât între citirea contoarelor şi facturarea consumului de apă va fi doar diferenţă de o săptămână.

Pentru a putea implementa cu succes demersurile propuse, este posibil ca în luna iunie, consumatorilor să li se emită două facturi, cu menţiunea că facturile  vor reflecta consumul de pe lunile mai şi iunie până la data emiterii facturii.
Vă reamintim că în mediul urban emiterea facturilor se face lunar, iar în mediul rural odată la 4 luni. În perioada dintre citiri se facturează consumul estimat. S.C. Apaserv Satu Mare S.A. prin sistemul informatic, generează cantitatea estimată, aceasta fiind rezultatul dintre ultimele citiri  efectuate de către angajaţii societăţii.

Datorită consumurilor specifice om/zi, mai ridicate în lunile iunie-septembrie faţă de octombrie-mai, cantitatea de apă consumată estimată pe prima decadă va fi mărită, pentru echilibrarea valorică a facturilor (consumurile în lunile de vară fiind mai ridicate).

Consumatorii trebuie să asigure accesul cititorilor la contoarele de apă

Accesul operatorilor apă-canal la contor este obligatoriu, conform Regulamentului serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, în caz contrar procedându-se la sistarea furnizării apei. Cheltuielile de debranşare-rebranşare vor fi suportate de către  utilizator, în cuantum de 120 lei, conform Legii nr. 51/2006 a Serviciilor comunitare de utilităţi publice şi a Regulamentului serviciului de alimentare cu apă şi canalizare.

Acolo unde citirea nu se va putea efectua, deoarece  proprietarul nu a fost găsit la domiciliu, se emite o înştiinţare, în urma căreia va trebui să contacteze la numărul de telefon menţionat persoana responsabilă pentru  citirea contorului, precizând data şi ora la care cititorul responsabil poate reveni pentru citirea contorului. Intervalul orar între care se poate solicita citirea contorului este orele 8-17.

Pentru a eficientiza activitatea de citire şi înregistrare a consumurilor, Apaserv achiziţionează aparatură nouă, care va permite înregistrarea automată a indexului pe terminale de calculator.

Pentru recuperarea datoriilor, S.C.Apaserv Satu Mare S.A.va acţiona în instanţă rău-platnicii

Potrivit  Regulamentului serviciului de alimenatre cu apă şi canalizare şi Legii nr. 241 din 2006 a serviciului de alimenatre cu apă şi de canalizare şi Legii nr. 51 din 2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, recuperarea debitelor în cazul rău-platnicilor se va face cu respectarea următoarelor etape:
 Somația: aceasta  se emite  de Serviciul Urmărire Debitori- Debranșări, conform căreia dacă nu se achită datoria, rău-platnicul va fi debranşat de la reţea în termen de 5 zile. După expirarea termenului stabilit,  de 5 zile lucrătoare, Serviciul Urmărire Debitori- Debranșări va urmări achitarea obligaţiilor, iar în caz contrar se va proceda la debranșare.

În termen de 3 zile lucrătoare de la debranșare, se va transmite Biroului Juridic  situația debitorilor  care  nu și-au achitat facturile restante nici în urma debranșării, procedând la acţionarea în instanţă.
Nici o somație nu se va trimite mai devreme de 45 de zile de la emiterea facturii.
Pentru instituțiile publice, se vor avea în vedere prevederile OUG 34/2009 potrivit cărora facturile de utilități se pot plăti începând cu data de 25 a lunii,  până în 30/31 a lunii în curs. Astfel somația se va transmite după această dată.

Cererile de eșalonare a plăţilor se vor admite  în următoarele condiții: după achitarea primei tranșe din valoarea debitului restant, pentru diferența de debit se vor depune garanții sub forma biletelor la ordin, respectiv câte un bilet la ordin pentru fiecare tranșă în cazul persoanelor juridice. În cazul în care biletele de ordin nu vor putea fi încasate, fiind refuzate de bancă, Biroul Juridic va demara procedurile legale atât de natură civilă cât și penală.  Nerespectarea eșalonării dă dreptul S.C. Apaserv Satu Mare S.A. la debranșare fără altă somație.

Toţi beneficiarii trebuie să încheie contracte cu S.C. Apaserv Satu Mare S.A.

Beneficiarii serviciului de apă-canalizare care nu au încheiat contract cu S.C. Apaserv Satu Mare S.A. trebuie să se prezinte  la birourile societăţii, în zilele lucrătoare, între orele 7-15, pentru încheierea contractelor, cât şi pentru transcrierea contractelor în cazul noilor proprietari, în calitate de beneficiari actuali ai serviciului.

Atenţie, la cumpărarea unui imobil, noul proprietar trebuie să se asigure că vânzătorul a achitat toate datoriile către Apaserv, în acest sens, chiar şi notarii publici fiind obligaţi de Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice să nu autentifice acte de înstrăinare, fără dovada achitării la zi a datoriilor.  În caz contrar, plata datoriilor accumulate la imobilul cumpărat, `i revine noului proprietar.

Încheierea contractelor se face la următoarele puncte de lucru: Satu Mare – str. Gara Ferăstrău 9/A şi str. Mihai Viteazu nr. 27;  Carei, str. V. Alecsandri, nr.1; Tăşnad, str. Lăcrămioarelor, nr.64;  Negreşti Oaş , str. Mesteacănului.

Acte necesare pentru încheierea contractului – persoane fizice:  Carte de Identitate;  Contract de vânzare-cumpărare (sau contract de închiriere/contract donaţie/sentinţă definitivă sau alt act de transfer al dreptului de proprietate)/extras CF.
Acte necesare pentru încheierea contractului – persoane juridice: Copie Cod unic înregistrare Camera de Comerţ; Cod IBAN; Copie Extras CF; Copie Contract de vânzare-cumpărare sau de închiriere al spaţiului (în cazul contractului de închiriere este necesar şi acceptul proprietarului); Declaraţie pe proprie răspundere, care să cuprindă câtă suprafaţă construită şi betonată deţine persoana juridică conform extras C.F. actualizat; Ştampila firmei.

Este de menţionat faptul că potrivit prevederilor legale, S.C. Apaserv Satu Mare S.A. este obligată să furnizeze apă şi servicii de canalizare numai clienţilor care  au încheiat Contract, conform Legii serviciului de alimenatare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006 art. 31 (1) precum şi a Regulamentului serviciului de alimenatre cu apă şi canalizare, art. 215 lit. d şi art. 224.
Neîncheierea unui contract dă dreptul  S.C. Apaserv Satu Mare S.A.  să sisteze cu un preaviz de 5 zile lucrătoare furnizarea serviciilor până la încheierea contractului.
Menţionăm faptul că încheierea contractului se face în mod gratuit.

    Informaţii referitoare la Regulamentul serviciului de alimentare cu apă şi  canalizare, precum şi Legislaţia care reglementează serviciul comunitar de utilităţi publice, le găsiţi pe pagina web a societăţii: www.apaservsm.ro
    Pentru informaţii/reclamaţii puteţi să vă adresa telefonic, la următoarele numere:
Dispecerat Satu Mare 0261.72105; 0734.221096;

Birou relaţii cu publicul 0261.721052; 0261.716944.
    Consilieri de dezvoltare zonală: Satu Mare (Marius Ceteraş)– 0735.400761; Tăşnad (Mate Kovacs) – 0755.010439; Carei (Vasile Fogel)– 0735.400799; Negreşti Oaş (Gheorghe Rişcău) –  0735.846833.

4 comentarii

  1. Va ro sa imi trimiteti un specialist in citirea contorului de apa intrucat consider ca sa gresit la citit.Nu e posibil ca in perioada 7.07 2017 _8.11.2017 sa am 488 mc . In luna iulie nu stiu motovul exploziei contorului si am cumparat altu nou pe care l_instalat un angajat de la uzina de apa Doba.citind eu contorul am avut urmatorul consum in 30.11.2017 54,3 intrucat prima casuta masoara zecimea de mc adica 10 zece zecimi =1mc ce se masoara in casuta a doua. Am contractul805044001/24.02.2009

  2. ce frumos,ca incasam banii si pe ce am cumparat ,la bani de nimic,de pe vremuri ,incasati consum de apa la un pret exagerat canal tot la acelasi pret cu cat vindeti apa ,si nu facem nimic,ba da de ce sa ma exprim gresit . SE FAC LICITATII LA EXECUTARI CANALIZARI,se dau la firme mari si tari(cum e cea de la zalau ) care o da mai departe la cea de la Satu-Mare care executa lucrarile si uite asa se cheltuie bani si pe rand se si pierd ,de la o firma ,la cealalta.asta-i smecheria in tara si ma mir ca cei care stiu nu se autosesizeaza, domnule director ? ati pus o firma din zalau sa faca canalizarea pe str MARASTI DIN SATU MARE aia a dat lucrarea la alta firma sau cum? au spart drumul sidoar pana la poarta caselor ,de acolo fiecare persoana si-au facut racordare la canal pe bani lor ,iar acum va rog aruncati o privire la strada ,nu au pus inapoi nici macar un camion de piatra sparta ,au lasat strada ca in cel mai jalnic sat de la tara ,unde greu poti ajunge si pe jos ,eventual sa aveti cisme cand venit sa vedeti strada ,va solicita de urgenta sa trimiteti acea firma sa puna piatra concava sparta si sa o taseze ,imtrucat urmeaza sa ne adresam dv,primariei,si mai departe ,toti acei care locuiesc pe str marasti,este bataie de joc ce faceti ,dar stiti incasa si apa si canal ,de dupa revolutie incoace ,si nu ati facut apsolut nimic afacerea-i buna ,statul nostru a vandut tot ce a fost si este important si apa ,si gazul si curentul ,a liberalizat preturile la tote si la alimente , pacat ca nu apreciati sa sa veniti si sa faceti lucru bun in tara asta

  3. spre deosebire de EON GAZ, ELECTRICA, si altele , numai la APASERV nu se poate trece la autocitire ,va intreb de ce oare? ba chiar mai mult nu sant singura care se plinge de facturile d-voasta. in luna precedenta am avut 30.00lei de plata iar acum am cit teritoriul CHINEI de 90.00 lei nu inteleg de ce? ce care citeste contoarele nu stie sa le citeasca sau despre ce este vorba. v-as ruga frumos sa treceti la masuri care ne-ar putea ajuta sa trecem la autocitire ,sau sa se citeasca contoarele normal. va multumesc anticipat cu stima CAPILNA

Lasă un răspuns