Image 1
Image 2

Sistemul informatic al cardului de sănătate dă bătăi de cap furnizorilor de servicii medicale

Sigla Informatia Zilei
Sistemul informatic al cardului de sănătate dă bătăi de cap furnizorilor de servicii medicale
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Sistemul informatic al cardului de sănătate dă bătăi de cap furnizorilor de servicii medicale
Sistemul informatic al cardului de sănătate dă bătăi de cap furnizorilor de servicii medicale

Medicii s-au confruntat din nou cu problemele sistemului informatic al cardului de sănătate timp de câteva ore. De altfel, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat pe site-ul propriu faptul că miercuri, 5 aprilie 2017, începând cu ora 11.30, Platforma Informaticăa Asigurărilor de Sănătate este indisponiilă datorită unor probleme tehnice.

“Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamenteleşi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line” a menţionat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

După o oră şi jumătate,  instituţia a revenit cu înştiinţarea că platforma este în stare de funcţionare numai că se “efectuează în continuare operaţiuni tehnice de monitorizare şi consolidare a acesteia.

În aceeaşi notă informativâ a casei “Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a fost repusă în funcţiune”,  furnizorii de servicii medicale au aflat că “până la termenul de raportare a activităţii lunare, pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite ordin conform prevederilor legale”

Pe tot parcursul celor 90 de minute cât a durat problema tehnică (după cum precizează CNAS) şi mult timp după, cum spun medicii sistemul informatic a funcţionat greoi. La unii furnizori de servicii medicale Platforma Informatică a funcţionat ieri cu dificultate, iar la alţii nu a fost operabilă deloc. Voci din rândul medicilor sătmăreni spun că ar fi fost mult mai bine dacă s-ar fi implementat un sistem informatic românesc, nu unul adus de peste ocean, de la americani, care în permanenţă le dă bătăi de cap, le îngreunează activitatea şi pune la încercare răbdarea lor şi implicit a pacienţilor.

Pe de altă parte sunt profesionişti care se declară nemulţumiţi de modul de informare adoptat de CNAS , prin citarea unor legi, articole, dispoziţii care îl loc să îi lămurească, îi lasă mai mult “în ceaţă”. Concret este vorba despre acest paragraf din anunţul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate: “Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispoziţiile art.199-202 din H.G 161/2016, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 40- 42 din H.G. 155/2017” se arată în anunţul CNAS.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with