Image 1
Image 2

Schimbări pe piaţa asigurărilor auto (RCA)

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Piaţa asigurărilor RCA are încă disfuncţionalităţi majore, care ar trebui rezolvate în viitorul apropiat, pentru a evita creşterea tarifelor, mai ales în cazul transportatorilor, consideră preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. El apreciază că atât tarifele practicate de service-uri pentru reparaţii cât şi costurile administrative şi de vânzarea decontate de asigurători în tarifele RCA sunt prea mari.

Nu este exclusă reglementarea sau plafonarea comisioanelor plătite brokerilor.
Preţurile practicate de service-uri pentru piesele folosite la reparaţiile pe RCA ar trebui reglementate, deoarece s-a ajuns într-o situaţie în care despăgubirile riscă să iasă de sub control, generând majorări de preţuri pentru consumatori, apreciază preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, care readuce în discuţie posibilitatea ca tarifele pentru piese să fi plafonate.
De această dată, însă, Chiriţoiu vorbeşte şi de un alt aspect care pune presiune pe preţuri, anume chetuielile administrative şi de vânzări suportate de asigurători şi decontate în tariful RCA.

„Avem posibilitatea de a încerca să limităm costurile administrative şi de vânzări. Este foarte important ce se întâmplă cu industria de transport, care este un a dintre principalele aducătoare de venituri din economia naţională. Trebuie să vedem ce impact au preţurile acolo”, a declarat Chiriţoiu.

Reamintim că ASF a introdus, în 2017, un plafon de 25% pentru cheltuielile administrative, însă acesta a fost contestat de Comisia Europeană şi va fi eliminat. Una dintre componentele care intră în calculul tarifului RCA sunt aceste costuri. Brokerii vând peste 80% din poliţele RCA de pe piaţă, motiv pentru care comisionul plătit lor de asigurători este un factor important în calculul tarifului final.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with