Image 1
Image 2

Satu Mare: OPC a retras de la comercializare o treime din produsele verificate

Sigla Informatia Zilei
Satu Mare: OPC a retras de la comercializare o treime din produsele verificate
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Maria Pinter, comisarul sef adjunct al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Satu Mare
Maria Pinter, comisarul sef adjunct al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Satu Mare

Ziua de 15 martie este dedicată drepturilor consumatorilor. Consumers Internaţional – organizaţie internaţională a asociaţiilor de consumatori abordează pentru acest an tema justiţiei în contextul apărării drepturilor consumatorilor. Gradul de soluţionare a reclamaţiilor la noi în ţară este de 60- 65%, în mare parte datorită cadrului legislativ existent. Unele cazuri ajung în justiţie, procesele durează ani buni de zile pentru care nu a fost dată încă o sentinţă definitivă. Tocmai din acest considerent, Protecţia Consumatorilor Satu Mare doreşte ca acţiunile pe care le derulează azi să fie orientate exclusiv pe informarea sătmărenilor asupra drepturilor pe care le au în calitate de consumatori.

Timp de câteva ore bune, inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare vor împărţi broşuri şi vor sta de vorbă cu sătmărenii. Acţiunea va începe de la ora 10.00  în patru dintre cele mai frecventate supermarketuri din municipiu.

Tot azi de la ora 14, la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară George Emil Palade din Satu Mare va avea loc Concursul “Alege! Este dreptul tău” – etapa judeţeană – pe teme de protecţia consumatorilor pentru  elevii din clasele I-XI din şcolile şi liceeele din Satu Mare în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare. Vor participa 14 elevi de la 5 licee şi trei elevi de clase gimnaziale  aparţinând unei singure şcoli. Până acum la sediul CJPC au ajuns mai multe eseuri, dar şi desene ale copiilor. Tema concursului din acest an este “Practici comerciale incorecte”.

Un prim pas în apărarea  drepturilor lor este acela de a aduce la cunoştinţa vânzătorilor/ prestatorilor în scris orice nemulţumire legată de produsele sau serviciile achiziţionate. Dacă nici această primă variantă nu funcţionează consumatorii au tot dreptul să se adreseze instituţiilor comptente, repsectiv CJPC. Consumatorii pot să comunice nemulţumirea lor în scris ori prin poştă electronică, sau direct la sediul instituţiei. Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice şi trebuie însoţite de documente justificative (bon de casă, chitanţă, factură etc.)

Puteti citi continuarea in editia tiparita disponibila la chioscurile de ziare sau in editia electronica (abonament pdf)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with