Image 1
Image 2

Românii achiziționează mașini second-hand la un preț mediu de 3.500 de euro

Romanii cumpara masini second-hand la un pret mediu de 3.500 de euro
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Romanii cumpara masini second-hand la un pret mediu de 3.500 de euro
Romanii cumpara masini second-hand la un pret mediu de 3.500 de euro

Românii achiziționează mașini second-hand la un preț mediu de 3.500 euro, în scădere, după criză economică, de la un nivel de 6.000 de euro, a declarat, Mihai Cune, business manager la Autovit.ro, cea mai mare platformă online de anunțuri auto, parte a grupului Naspers.

Potrivit lui Mihai Cune, prețul mediu de achiziție în 2013 a fost de 3.500 de euro, iar pentru 2014 este estimat un nivel asemănător.

Pe platforma online Autovit.ro, 58% dintre mașinile puse la vânzare au prețuri sub 5.000 de euro, iar 80% sunt sub 10.000 de euro. În fiecare moment, pe platforma online sunt în general peste 50.000 de anunțuri pentru mașini și piese de schimb. În medie, pe Autovit.ro sunt anunțuri de vânzare pentru 25.000-26.000 de mașini, conform Agerpress.
Cele mai multe anunțuri — 32% — sunt pentru mașini cu prețuri între 1.000 și 3.000 de euro, 24% pentru mașini de 5.000-10.000 de euro, 23% pentru mașini de 3.000-5.000 de euro, 13% pentru mașini cu prețuri între 10.000 și 20.000 de euro și 5% pentru mașini oferite la prețuri de peste 20.000 de euro. Mașinile cu prețuri sub 1.000 de euro dețino pondere de 3%.

‘Prețul este elementul esențial în România în alegerea unei mașini second-hand, iar criză a dus prețul mediu de achiziție de la peste 6.000 de euro, cu câțiva ani în urmă, la sub 3.500 de euro, conform unui studiu realizat în august 2013. Și datele Autovit.ro arată cât de important este un preț redus — aproximativ șase din zece mașini scoase la vânzare sunt la sub 5.000 de euro și trebuie ținut cont și de faptul că în general cumpărătorul negociază și prețul final mai scade cu câteva sute de euro’, a spus Mihai Cune.

Cele mai multe mașini prezente pe Autovit.ro sunt modele de volum, precum Volkswagen Golf sau Opel Astra, dar platforma găzduiește și anunțuri de vânzare pentru modele foarte scumpe, precum Lexus LFA de 400.000 euro, Lamborghini Aventador — 330.000 de euro, modele Ferrari la prețuri de 200.000-250.000 de euro și McLaren de 200.000 de euro.

Pe platforma online sunt tranzacționate mașini aparținând unui număr de peste 30 de mărci auto, însă mărcile din Top 5 dețin peste jumătate din tranzacții. Cele mai tranzacționate mărci sunt Volkswagen — 18%, Opel — 11%, BMW — 10%, Ford — 8% și Audi — 7%. Cele mai căutate modele sunt VW Golf, Opel Astra, VW Passat, Ford Focus, Audi A4, Skoda Octavia, Dacia Logan și Audi A6.

În primele șase luni, în România ai fost înmatriculate 24.549 de mașini noi, importurile de mașini second-hand s-au cifrat 98.633 unități, iar reînmatriculările (tranzacțiile cu mașini second-hand din România) s-au cifrat la 104.581 unități.

La mașinile second-hand de import, numărul tranzacțiilor a scăzut cu aproape 18%, după ce în primul semestru din 2012 și 2013 au fost creșteri de 30% — 40%, în timp ce la reînamtriculări a fost înregistrată o creștere de 10% în primele șase luni din 2014, după o scădere de 40% în 2013.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

ANALIZĂ ECONOMICĂ

Euro a pierdut aproape jumătate de ban

Chiar dacă tensiunile din Orientul Mijlociu se amplifică, existând riscul apariției unor noi combatanți statali, plasamentele în dolari sau yeni s-au redus înainte de ședințele de politică monetară ale Rezervei Federale americane și ale Băncii Japoniei.