Program ITV: 00.00 Audienţe în direct, cu Sergiu Podină, invitat Călin Durla, titlul emisiunii: România se află pe locul 3 în Europa la abandonul şcolar (reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Sergiu Băbăşan, Ioan Sas, Dan Burulea, titlul emisiunii: Ce şanse are moţiunea PNL? (reluare) 02.33 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Adrian Albu raport la 4.860 de zile 03.42 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu 04.46 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, invitat Ferencz Levente, titlul emisiunii: Cerbii lopătari din Supur, atracţie pentru turişti 05.53 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitaţi Lia Deliu, Constantin Demian, titlul emisiunii: Asistenţii medicali şi provocările din sănătatea românească 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Prinzinger Zsoka 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Nicolate Balea 08.00 Audienţe în direct, cu Sergiu Podină, invitat Călin Durla, titlul emisiunii: România se află pe locul 3 în Europa la abandonul şcolar (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Prinzinger Zsoka 09.36 Sport, meci de fotbal, FC Olimpia-Dacia Brăila 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Sergiu Băbăşan, Ioan Sas, Dan Burulea, titlul emisiunii: Ce şanse are moţiunea PNL? (reluare) 13.00 Ştiri 13.36 Mesager educaţional, cu Vasile Nechita, invitat Vlaicu Popescu, titlul emisiunii: Meserii moderne în învăţământul postliceal al Colegiului Tehnic Unio Traian Vuia 14.30 Teleshopping 14.48 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc, invitat Elisabeta Bekessy, titlul emisiunii: Cetăţenii chemaţi să se implice în săptămâna mobilităţii europene 15.30 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitat Laurenţiu Costin, titlul emisiunii: Rostul postului în respectarea poruncilor dumnezeieşti 16.30 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, invitat Ferencz Levente, titlul emisiunii: Cerbii lopătari din Supur, atracţie pentru turişti 17.40 Panoramic sportiv, cu Ionuţ Blăjean, invitaţi Cristian Popa, Răzvan Nintaş, titlul emisiunii: Doi antrenori de fotbal în judeţ cu licenţa A 18.30 Audienţe în direct, cu Sergiu Podină 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat Marcel Nichita, titlul emisiunii: Ritualuri pentru îngrijirea tenului iarna 22.30 Concert In Memoriam Tavi Bud 23.30 Ştiri

Responsabilitatea față de calitatea Educației

Scris de Dumitru Păcuraru, 12 septembrie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Controversat ca întotdeauna, anul școlar începe sub semnului provizoratului. Școli fără avize, clase fără manuale, lipsă de cadre didactice în mediul rural. Responsabilitatea este împărțită între primării și Ministerul Educației. De modul în care se prezintă clădirile în care funcționează școlile răspund autoritățile locale, iar despre calitatea învățământului, Ministerul.

O problemă eternă o constituie manualele. Odată cu apariția manualelor alternative a început o competiție nu doar între autori, ci și între edituri. Procesul educativ nu mai este unitar ca pe vremea fostului regim comunist. Se tinde spre un învățământ modern, în care elevul să fie învățat să învețe, cum spunea ministrul Liviu Pop.

   De fapt, problemele educației sunt cunoscute doar în interior, ca și când ar fi o chestiune de nișă. O dezbatere cum este cea legată de justiție este de neconceput. Despre o reformă se vorbește de peste 20 de ani, dar la ce nivel a ajuns nu se știe. Fiecare ministru începe propria reformă, fără ca vreunul să-și ducă la capăt mandatul de patru ani.

   Decât pe miniștri sau pe partide, periodizarea învățământului mai degrabă ar trebui făcută pe președinți. Ion Iliescu, după cum îi era obiceiul, nu se amesteca în probleme minore, preferând să tragă sfori ca politician. De profesie profesor, Emil Constantinescu a început o reformă sub ministrul Andrei Marga. Mai mult sau mai puțin contestată, reforma lui Marga a rămas singura viziune ceva mai coerentă. Unii spun că a distrus învățământul.

  Traian Băsescu s-a făcut de baftă cu remarca „școala românească scoate tâmpiți”. A încercat să o dreagă spunând că a vrut să spună că, din păcate, școala românească scoate tâmpiți. Ca președinte a avut câteva intenții de refomare, numind miniștri tineri cu idei reformatoare, Mircea Miclea și Daniel Funeriu. Deseori Funeriu este considerat ca un inovator.

  După 1989 în fruntea ministerului Educației s-au perindat vreo 12 miniștri. Nu toți au avut capete luminate. Dar nu de la deținătorii portofoliului de ministru se așteaptă marea reformă a educației. Dacă nu mă înșel, ca președinte Traian Băsescu a format o comisie specială sub conducerea fostului ministru Mircea Miclea. Rezultatele nu s-au făcut simțite în sens pozitiv. Brambureala, ca să folosim un termen legat de unul dintre miniștri, numită Bramburica, a continuat.

Actualul președinte este tot profesor. Dar unul care a părăsit demult școala pentru funcțiile administrative. Până acum Klaus Iohannis nu s-a remarcat prin preocupări speciale privind școala, procesul de învățământ, situația școlilor, a cadrelor didactice.

A realizat un Pact pentru Apărare reușind să impună repartizarea unui procent de 2% pentru Apărare, însă nu a făcut demersuri pentru un pact pentru educație. Poate mai spre sfârșitul mandatului, când campania electorală se va înfierbânta.

La nivel local pentru educație se poate face un singur lucru: reparația școlilor, eventual condiții mai bune pentru cadrele didactice. Depinde în foarte mare măsură de modul în care se raportează fiecare primar la școală.

La nivel local calitatea învățământului depinde și de calitatea inspectorului general, de profesionalismul și dăruirea directorilor de școli. Cum majoritatea sunt numiți pe criterii politice până la urmă se ajunge tot la partide. Responsabilitatea finală este a formațiunilor politice.

Abonează-te acum Online!
Baby Trend