00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Mariana Săllăgean, Beniamin Urs, Horia Adrian Ungur. Titlul emisiunii: Ce decizii au luat liderii coaliţiei PSD-ALDE? (reluare) 01.30 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Bogdan Georgescu. Titlul emisiunii: Scriitorii de expresie maghiară din Carei sunt mai cunoscuţi în Ungaria. 02.25 Ne Cheamă Natura 03.25 Portret de artist 04.15 Concert Samus Quit Art - la Poesis 05.20 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Sînziana Cristea. Titlul emisiuni: Sînziana Cristea 4420 raport la de zile. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Mihai Sălceanu, invitat: Viorel Verzeş. Titlul emisiuni: Cât de sigur e sistemul de pensii de stat?(reluare) 09.00 La Psiholog 09.30 Viaţa la Ţară cu Ioan Aniţaş. Titlul emisiunii: Ziua pomiculturii sărbătorită la Săuca. 10.30 Religie cu Eva Laczko, invitaţi: Pallai Bela, Roman Janos. Titlul emisiunii: Retrospectiva vizitei papale. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Mariana Săllăgean, Beniamin Urs, Horia Adrian Ungur. Titlul emisiunii: Ce decizii au luat liderii coaliţiei PSD-ALDE? (reluare) 13.00 Ştiri 13.30 Educaţie Ecologică cu Cristina Bursuc, invitat: Elisabeta Bekessy. Titlul emisiunii: Acţiuni cu tânăra generaţie în scop ecologic. 14.10 Teleshopping 14.30 Zone Folclorice cu Ioana Vladimirescu, invitat: Georgiana Marina. 15.40 Prieteni necuvântători cu Alina Blejan, invitat: Zoltan Szabo, dresor de câini. 16.30 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Bogdan Georgescu. Titlul emisiunii: Scriitorii de expresie maghiară din Carei sunt mai cunoscuţi în Ungaria. 17.20 Panoramic sportiv, cu Ionuţ Blăjean, invitat: Gheorghe Sabău. Titlul emisiunii: Box în weekend: Cupa Voinţa – memorial Timofie Pogăciaş şi Liviu Gheţe. 18.00 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă. 18.30 Audienţe în direct, cu Eva Laczko (direct) 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar (direct) 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct, cu Eva Laczko (reluare) 23.30 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Sînziana Cristea. Titlul emisiuni: Sînziana Cristea 4420 raport la de zile. 25.06.2019

Raportul anual de activitate al Inspectoratului Şcolar este plin de lozinci

Scris de Vasile Nechita, 03 ianuarie 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

O lozincă se repetă de 70 de ori

Recent, Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare a publicat Raportul privind starea învăţământului în anul şcolar 2017-2018. Documentul se desfăşoară pe 70 de pagini. Este de fapt un raport anual de activitate, întocmit şi publicat în pagina de Internet proprie pe baza Legii privind liberul acces la informaţiile de interes public.

Am făcut un fel de analiză SWOT (consemnată pe primele pagini ale raportului), imitându-i pe autori, text pe care îl prezentăm în cele ce urmează. Doar că am inversat oarecum ”punctele tari” cu cele ”slabe”, ca să parafrazăm binecunoscuta metodă de analiză.

Apetit pentru lozinci

Judecat în ansamblu, raportul este bine structurat, argumentat şi echilibrat, tratând unele dintre cele mai însemnate probleme ale sistgemului. În mod surprinzător însă, textul începe cu câteva rafale de lozinci pline de emfază, care acoperă pagini întregi. Să exemplificăm. „Viziunea însoţită de acţiune poate schimba lumea!” este lozinca preferată, din moment ce se repetă de 70 de ori, adică pe fiecare din cele 70 de pagini ale raportului. Altă serie de lozinci ocupă integral pagina 3. ”Valori promovate – Integritate Seriozitate Justeţe”, iniţialele (ISJ) provenind de la denumirea instituţiei. (Am remarcat că un panou cu această lozincă este cărat pe la toate manifestările organizate de ISJ).
Alte lozinci conţinând cuvinte care de care mai bombastice: ”Respect pentru performanţă”, sau ”Creativitate, iniţiativă, performanţă”, sau ”Viziune: Asigurarea calităţii în educaţie printr-un demers dinamic ce presupune implicare şi responsabilizare, pe de o parte, precum şi gândire strategică şi control, pe de altă parte, transpus în practică prin descentralizare”. Tot din şirul vorbelor mari face parte şi lozinca: ”MISIUNE: Echipa Inspectoratului Şcolar al Judeţului Satu Mare îşi asumă participarea la reforma învăţământului prin asigurarea relaţionării eficiente a componentelor acesteia pentru a răspunde aşteptărilor comunităţii, din perspectiva trăirii actului educaţional ca valoare adaugată”.
Iată cum o sarcină obişnuită, de serviciu, pentru care inspectorii sunt remuneraţi ca prestatori de servicii publice de educaţie, devine o ”misiune” de proporţii grandioase. Pe cine vor fi vrând autorii să impresioneze? (În mediul academic american circulă o vorbă: ”Scrie pentru a exprima, nu pentru a impresiona”, sfat cum nu se poate mai potrivit pentru autorii raportului).

Dezacord între titlu şi conţinut

Abia începând cu pagina 8 se tratează problemele reale ale învăţământului, dar şi aici pe alocuri filtrate, reliefând numai părţile luminoase. Aşa, bunăoară, capitolul intitulat ”Analiza incidentelor de violenţă în unităţile de învăţământ din judeţul Satu Mare”. Lecturând titlul, ne-am fi aşteptat la o analiză a incidentelor care s-au petrecut efectiv în unităţile de învăţământ din judeţ în perioada analizată, eventual cauzele care le-au generat şi măsurile luate. În loc de o astfel de abordare, găsim un material care se rezumă integral la o enumerare a măsurilor de prevenire a violenţelor din unităţile de învăţământ.
Aşadar, una ne spune titlul şi cu totul alta aflăm din conţinut. Din acest motiv, le reamintim autorilor raportului că în anul şcolar trecut au avut loc două incidente cu violenţă la Şcoala Gimnazială Ion Creangă Satu Mare şi la Liceul Tehnologic Iuliu Maniu Carei. Cu acel prilej, am semnalat că, la nivel naţional, nu există proceduri standard de soluţionare a acestui tip de evenimente. (A mai existat un incident cu două eleve de la Colegiul Naţional Ioan Slavici, dar în afara şcolii şi în afara programului, astfel că responsabilitatea instituţiei este cel puţin discutabilă).
În numerele viitoare ale ziarului vom prezenta şi alte capitole ale raportului.

Abonează-te acum Online!
  1. Babacu a spus: 05 ianuarie 2019, ora 10:08

    Aproape toate posturile de conducere din invatamint la nivel local au fost ocupate in urma unor concursuri, deci oamenii isi merita functiile. Sau ar trebui sa le merite. Daca o persoana corespunde sau nu unei functii ocupate prin concurs, asta este o problema pe care numai institutiile invatamintului o pot rezolva, deci ar trebui sa existe un sistem de evaluare si promovare pentru cresterea performantei. Nu este suficienta doar reforma curriculara, trebuie facuta si reforma cadrelor si cred ca aici mai sint multe de facut.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.