23.01.2019 00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Mariana Sălăgean, Lorand Turos, Ciprian Ardelean. Titlul emisiunii: Din Germania, Iohannis atacă Guvernul României.(reluare) 01.40 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: Cozma Irina. 02.30 Lansare de Carte la Poesis - Ioan Lenciu,omagiu la 90 de ani. 04.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea. Titlul emisiuni:Scandal pe seama confesiunilor religioase. 05.30 În Slujba Comunităţii cu Mihai Sălceanu, invitat: Arthur Piricsi. Titlul emisiuni: Arthur Piricsi – raport la 2400 de zile. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Eva Laczko invitat: Balogh Sándor. Titlul emisiunii: Administrarea fondurilor de vânătoare în timpul iernii. (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 09.15 Viaţa la Ţară, cu Ioan Aniţaş 09.45 La Psiholog cu Mihaela Ghiţă, invitat: Delia Danea.Titlul emisiuni: Stabilirea priorităţilor.Ce e important pentru tine? 10.30 Religie, cu Laczko Eva 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Mariana Sălăgean, Lorand Turos, Ciprian Ardelean. Titlul emisiunii: Din Germania, Iohannis atacă Guvernul României.(reluare) 13.00 Ştiri 13.30 În Slujba Comunităţii cu Mihai Sălceanu, invitat: Arthur Piricsi. Titlul emisiuni: Arthur Piricsi – raport la 2400 de zile. 14.45 Teleshopping 15.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea. Titlul emisiuni: Scandal pe seama confesiunilor religioase. 16.00 Panoramic sportiv, cu Ioînuţ Blăjan, invitat: Florin Mulcuţan. Titlul emisiunii: Noutăţi la început de an din boxul sătmărean. 16.45 Cultură 17.30 Zone Folclorice 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct 23.00 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: Cozma Irina.

Raportul anual de activitate al Inspectoratului Şcolar este plin de lozinci

Scris de Vasile Nechita, 03 ianuarie 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

O lozincă se repetă de 70 de ori

Recent, Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare a publicat Raportul privind starea învăţământului în anul şcolar 2017-2018. Documentul se desfăşoară pe 70 de pagini. Este de fapt un raport anual de activitate, întocmit şi publicat în pagina de Internet proprie pe baza Legii privind liberul acces la informaţiile de interes public.

Am făcut un fel de analiză SWOT (consemnată pe primele pagini ale raportului), imitându-i pe autori, text pe care îl prezentăm în cele ce urmează. Doar că am inversat oarecum ”punctele tari” cu cele ”slabe”, ca să parafrazăm binecunoscuta metodă de analiză.

Apetit pentru lozinci

Judecat în ansamblu, raportul este bine structurat, argumentat şi echilibrat, tratând unele dintre cele mai însemnate probleme ale sistgemului. În mod surprinzător însă, textul începe cu câteva rafale de lozinci pline de emfază, care acoperă pagini întregi. Să exemplificăm. „Viziunea însoţită de acţiune poate schimba lumea!” este lozinca preferată, din moment ce se repetă de 70 de ori, adică pe fiecare din cele 70 de pagini ale raportului. Altă serie de lozinci ocupă integral pagina 3. ”Valori promovate – Integritate Seriozitate Justeţe”, iniţialele (ISJ) provenind de la denumirea instituţiei. (Am remarcat că un panou cu această lozincă este cărat pe la toate manifestările organizate de ISJ).
Alte lozinci conţinând cuvinte care de care mai bombastice: ”Respect pentru performanţă”, sau ”Creativitate, iniţiativă, performanţă”, sau ”Viziune: Asigurarea calităţii în educaţie printr-un demers dinamic ce presupune implicare şi responsabilizare, pe de o parte, precum şi gândire strategică şi control, pe de altă parte, transpus în practică prin descentralizare”. Tot din şirul vorbelor mari face parte şi lozinca: ”MISIUNE: Echipa Inspectoratului Şcolar al Judeţului Satu Mare îşi asumă participarea la reforma învăţământului prin asigurarea relaţionării eficiente a componentelor acesteia pentru a răspunde aşteptărilor comunităţii, din perspectiva trăirii actului educaţional ca valoare adaugată”.
Iată cum o sarcină obişnuită, de serviciu, pentru care inspectorii sunt remuneraţi ca prestatori de servicii publice de educaţie, devine o ”misiune” de proporţii grandioase. Pe cine vor fi vrând autorii să impresioneze? (În mediul academic american circulă o vorbă: ”Scrie pentru a exprima, nu pentru a impresiona”, sfat cum nu se poate mai potrivit pentru autorii raportului).

Dezacord între titlu şi conţinut

Abia începând cu pagina 8 se tratează problemele reale ale învăţământului, dar şi aici pe alocuri filtrate, reliefând numai părţile luminoase. Aşa, bunăoară, capitolul intitulat ”Analiza incidentelor de violenţă în unităţile de învăţământ din judeţul Satu Mare”. Lecturând titlul, ne-am fi aşteptat la o analiză a incidentelor care s-au petrecut efectiv în unităţile de învăţământ din judeţ în perioada analizată, eventual cauzele care le-au generat şi măsurile luate. În loc de o astfel de abordare, găsim un material care se rezumă integral la o enumerare a măsurilor de prevenire a violenţelor din unităţile de învăţământ.
Aşadar, una ne spune titlul şi cu totul alta aflăm din conţinut. Din acest motiv, le reamintim autorilor raportului că în anul şcolar trecut au avut loc două incidente cu violenţă la Şcoala Gimnazială Ion Creangă Satu Mare şi la Liceul Tehnologic Iuliu Maniu Carei. Cu acel prilej, am semnalat că, la nivel naţional, nu există proceduri standard de soluţionare a acestui tip de evenimente. (A mai existat un incident cu două eleve de la Colegiul Naţional Ioan Slavici, dar în afara şcolii şi în afara programului, astfel că responsabilitatea instituţiei este cel puţin discutabilă).
În numerele viitoare ale ziarului vom prezenta şi alte capitole ale raportului.

Abonează-te acum Online!
  1. Babacu a spus: 05 ianuarie 2019, ora 10:08

    Aproape toate posturile de conducere din invatamint la nivel local au fost ocupate in urma unor concursuri, deci oamenii isi merita functiile. Sau ar trebui sa le merite. Daca o persoana corespunde sau nu unei functii ocupate prin concurs, asta este o problema pe care numai institutiile invatamintului o pot rezolva, deci ar trebui sa existe un sistem de evaluare si promovare pentru cresterea performantei. Nu este suficienta doar reforma curriculara, trebuie facuta si reforma cadrelor si cred ca aici mai sint multe de facut.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.