Image 1
Image 2

Profesorul Csintalan Csaba şi-a lansat o carte pe teme de educaţie

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Csintalan lansareJoi, 18 decembrie 2014, la Şcoala ”Dr. Vasile Lucaciu” Satu Mare a avut loc lansarea volumului ”Cercetarea de marketing adaptabilă mediului educaţional pre-universitar”.


Autorul lucrării este Csintalan Csaba Ferenc, directorul instituţiei gazdă. La lansare au participat consilierul Maskulik Csaba din partea Consiliului Local Satu Mare, Adriana Dîngă, inspector şcolar, Felicia Hrihorişan, ofiţer sociolog la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Satu Mare, profesorul Carol C. Koka, jurnalist la Actualitatea Sătmăreană, profesori ai şcolii.
După cuvintele de salut adresate invitaţilor, directorul Csintalan Csaba şi-a motivat iniţiativa elaborării aceste lucrări, invocând necesitatea unei ample cercetări de marketing la nivelul sistemului de învăţământ.
Inspectoarea Adriana Dîngă a spus că autorul îmbină cercetarea de marketing cu problemele educaţionale şi vorbeşte despre necesitatea implicării tuturor factorilor educaţionali, şcoală, inspectorat şi părinţi în soluţionarea problemelor din sistem. În opinia sa, punctul forte al lucrării îl reprezintă chestionarele, adică instrumentele cu care efectuează cercetarea.
La rândul său, Hrihorişan Felicia, ofiţer sociolog în cadrul IPJ Satu Mare, a făcut referiri la modul de elaborare a chestionarelor deoarece nu orice înşiruire de întrebări înseamnă şi un chestionar valid. La întocmirea lor, autorul trebuie să ţină cont de informaţiile şi îndrumările specialiştilor în sociologie.
ăpîConsilierul local Maskulik Csaba a transmis autorului felicitările primarului municipiului Satu Mare şi a spus că avem în faţă o carte unicat al cărui autor merită felicitat deoarece puţini sunt profesorii care pe lângă activitatea didactică curentă întreprind şi astfel de cercetări.
În cuvântul său, profesorul Carol C. Koka a apreciat demersul editorial al autorului cărţii pornind de la afirmaţia istoricului Nicolae Iorga care spunea că: ”A scrie o carte înseamnă a face actul social al frumuseţii şi înţelepciunii”. Vorbitorul a remarcat aspectele din procesul instructiv educativ care merită supuse unei cercetări de marketing cum sunt: abandonul şcolar, violenţa în şcoli, problema bacalaureatului, retribuirea cadrelor didactice, documentele profesorului, problema învăţământului cu frecvenţă redusă…
Despre problemele legate de polarizarea societăţii în bogaţi şi săraci, cu urmări nefaste asupra pregătirii şcolare, a vorbit jurnalistul Vasile Nechita, spunând că sunt numeroşi tineri cu o dotare excepţională care renunţă la învăţătură din lipsa mijloacelor materiale. Este de fapt problema crucial abordată de autor şi de aceea este nevoie de sprijinirea elevilor excepţionali, pentru a evita o risipă de resurse umane.
În încheierea manifestării, elevi ai şcolii, coordonaţi de profesoara Ana Zaharia, au oferit un frumos program de colinde.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns