Image 1
Image 2

Profesori din licee industriale, la o conferinţă pe tema învăţământului tehnic şi profesional dual

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

simpozion3Colegiul Tehnic ”Unio – Traian Vuia” Satu Mare a organizat, vineri, 23 octombrie 2015, conferinţă şi ateliere pe tema ”Realizări şi oportunităţi în dezvoltarea învăţământului tehnic şi profesional în sistem dual”.


Manifestarea a avut loc la „Restaurantul ELISA” (fosta Cantină MIU, Cartierul Soarelui, b-dul Lucian Blaga 28), şi s-a adresat partenerilor din învăţământul tehnic profesional.

Participare numeroasă

Au participat: Kovátsné Vörös Ágnes, din Ministerul Muncii, Budapesta; Călin Durla, inspector şcolar general; Gyongyi Gall, inspector şcolar general adjunct; ing. Adriana Dîngă, inspector şcolar pentru învăţământ profesional şi tehnic; Keresztély Irma – profesoară, expertă în educaţie, judeţul Covasna; dr. Vlaicu Popescu, directorul Colegiului Tehnic ”Unio – Traian Vuia”; Gindele Emeric, directorul Liceului Tehnologic ”Simion Bărnuţiu” Carei; Maria Măgurean, directoarea Colegiului Economic Gheorghe Dragoş; Daniela Şimon, directoarea Liceului Tehnologic Constantin Brâncuşi; Baranyai Tiberiu, profesor la Colegiul Tehnic ”Unio – Traian Vuia”; Babos Tiberiu, director SC Infocenter SRL; Knecht Csaba, Brumboiu Dan, Tarcza Maria, Győri Carol, directori de firme, directori de licee, profesori, oameni de afaceri.

Alocuţiuni

Oficiul de gazdă i-a revenit lui Tiberiu Baranyai, care a început prin prezenta participanţii şi a anunţa programul zilei, format din două părţi: conferinţă şi ateliere.
Apoi, a luat cuvântul Călin Durla. Iată câteva din ideile sale: desfiinţarea învăţământului profesional a fost o eroare, deoarece nu toţi elevii sunt capabili să urmeze liceul şi cu atât mai puţin să susţină bacalaureatul; cooperarea cu firme este benefică pentru şcoli, întrucât au o bază materială bună; să adaptăm experienţa germană a învăţământului dual la condiţiile noastre; să atragem absolvenţii de gimnaziu; un rol l-ar avea şi părinţii, care îşi doresc pentru copilul lor să facă neapărat o facultate, deşi condiţiile de muncă din fabrici s-au schimbat, sunt mult mai atractive; raportul dintre liceele teoretice şi cele tehnologice este de egalitate – 50%; ar trebui să fie mai puţini elevi la licee teoretice decât în învăţământul profesional.
La rândul său, Adriana Dîngă a prezentat o vastă şi laborioasă expunere pe tema învăţământului profesional şi tehnic din judeţul nostru. Vom reveni cu ideile expuse întrucât aici nu dispunem de spaţiul necesar pentru consemnare. (Păcat însă că nu postează pe site-ul inspectoratului întreaga expunere; ar fi o bună reclamă pentru instituţie şi totodată o însemnată sursă de documentare pentru cei interesaţi).

Exemple de bune practici

La capitolul exemple de bune practici în învăţământul profesional dual a vorbit ing. Emeric Gindele, începând prin a anunţa că “ne aflăm aici alături de agenţi economici, fără de care nu se poate vorbi despre învăţământ tehnic şi profesional”. În acest context, el a proiectat filmul unei zile de practică la firma Polipol Carei, comentând imaginile, după care a explicat sistemul de învăţământ profesional dual din Germania.
Tot la acest capitol a vorbit şi Vlaicu Popescu despre experienţa colegiului pe care îl conduce în formarea profesională a adulţilor. Totodată, el a ridicat şi problema unui centru de formare profesională a adulţilor, furnizor de formare continuă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns