Image 1
Image 2

Prefectura a prezentat raportul de activitate pe anul trecut

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Institutia Prefectului a prezentat raportul de activitate pe anul trecut
Institutia Prefectului a prezentat raportul de activitate pe anul trecut

Joi, 30 ianuarie la ora 12 în Sala Mică de Ședințe a Prefecturii, prefectul Dr. Eugeniu Avram a prezentat raportul de activitate al Instituției Prefectului pentru anul 2013. La ședință au mai participat sub prefectul Cristian Sasu, deputatul PSD de Satu Mare Octavian Petric, vicepreședintele Consiliului Județean Mircea Govor și primarul municipiului Satu Mare dr. Dorel Coica.
    

Prefectul a prezentat misiunea Instituției Prefectului și anume aceea de a garanta aplicarea legii și a ordinii publice prin prefect, reprezentant al Guvernului pe plan local.
Activitatea pe întregul an a fost concentrata pe creșterea actului administrativ, utilizarea eficientă a resurselor și desfășurarea unei activități transparente și eficiente cu respecatarea cadrului legal.
Instituția Prefectului a organizat anul trecut întâlniri prilejuite de vizite de lucru ale unor înalți demnitari de stat. Au vizitat județul nostru Radu Stroe Ministrul Afacerilor Interne, Maria Grapini Ministru delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri și Turism, Lucia Ana Varga Ministru delegat pentru Ape, Păduri și Piscicultură și Mircea Dușa Ministrul Apărării Naționale.

Mai multe în ediția tipărită disponibiă la chioșcurile de ziare sau în ediția electronică (abonament  PDF).

7 comentarii

  1. Important de stiut !

    “DEZBATEREA PUBLICĂ – FORMA DE PARTICIPARE A CETĂŢENILOR ÎN ELABORAREA ŞI EXECUŢIA BUGETULUI LOCAL

    Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţie de interes public şi transparenţa decizională a administraţiei publice sunt principii de bază în relaţiile dintre cetăţeni şi autorităţile publice.

    Consultarea cetăţenilor în soluţionarea problemelor locale de interes public deosebit reprezintă unul din principiile organizării şi funcţionării administraţiei publice locale din România.

    L E G I S L A T I E

    Constituţia României
    Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală
    Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţia de interes public
    Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională a administraţiei publice
    Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale.

    Participarea cetăţenească este procesul prin care preocupările, nevoile şi valorile cetăţeanului sunt încorporate procesului administraţiei publice locale de luare a deciziilor.

    Există două sensuri de comunicare:

    – cetăţeni → administraţie,

    – administraţie → cetăţeni,

    cu scopul general de participare a cetăţeanului la actul decizional al administraţiei publice.

    BAZA PARTICIPĂRII CETĂŢENEŞTI:

    Administraţie locală deschisă şi interesată să implice cetăţenii în activitatea complexă a procesului de guvernare;

    Transferul continuu de informaţie de la administraţie către cetăţeni;
    Modalităţi eficiente prin care administraţia culege informaţii de la cetăţeni;
    Cetăţeni informaţi care, înţelegând problemele, îşi onorează obligaţia de a participa ca parteneri egali în activităţile administraţiei.

    BENEFICII ALE PARTICIPĂRII CETĂŢENEŞTI

    Într-o comunitate locală, unde administraţia şi cetăţenii sunt implicaţi activ în procesul participării cetăţeneşti.

    Administraţia locală va fi pregătită:

    Să împărtăşească informaţiile într-o manieră simplă, completă şi clară;
    Să ofere cetăţenilor posibilitatea de a-si exprima opiniile şi de a influenţa deciziile administraţiei într-un mod corect, concret şi deschis;
    Să încurajeze cetăţenii pentru a profita de aceste posibilităţi;
    Să se angajeze în explicarea luării de decizii particulare, cu explicarea solidă şi raţională a argumentelor care au condus la acele decizii.

    Cetăţenii:

    Vor înţelege drepturile şi obligaţiile ce le revin pentru a lua parte la luarea deciziilor la nivel local, care le pot afecta vieţile;
    Vor fi pregătiţi să lucreze simplu şi constructiv pentru a asista reprezentanţii administraţiei publice locale în rezolvarea problemelor.

    CE ESTE DEZBATEREA PUBLICĂ?

    q Dezbaterea publică constituie un instrument important prin care autorităţile administraţiei publice pot transmite şi culege informaţii către şi de la cetăţeni.

    q Dezbaterea publică este o întâlnire la care atât reprezentanţii autorităţilor locale cât şi cetăţenii şi societatea civilă realizează un schimb de informaţii în legătură cu un anumit subiect.

    BUGETUL LOCAL

    Bugetul unităţii administrativ-teritoriale reprezintă proiecţia în plan financiar a obiectivelor, acţiunilor şi a activităţilor pe care o activitate locală şi le propune să le realizeze în vederea oferirii de servicii publice comunităţii locale.

    Procesul bugetar este deschis şi transparent, autorităţile administraţiei publice locale având obligaţia, potrivit Legii privind finanţele publice locale, să publice sau să afişeze proiectul de buget şi să realizeze dezbatere publică cu prilejul aprobării acestuia.

    SCOPUL ŞI OBIECTIVELE DEZBATERII PUBLICE A BUGETULUI LOCAL

    SCOP:

    v Să stimuleze participarea comunităţii la luarea deciziilor de alocare şi folosire a banilor publici

    OBIECTIVE:

    v Să explice în termeni simpli şi pe înţelesul participanţilor modul de alocare a resurselor bugetului, constrângerile bugetare şi problemelor cu care se confruntă administraţiile publice.

    v Să genereze propuneri de amendare a proiectului de buget astfel încât acesta să răspundă în mai mare măsura nevoilor cetăţenilor.

    PERSOANE IMPLICATE ÎN DEZBATEREA PUBLICĂ

    Reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale:
    Primarul;
    Consilieri locali;
    Directorul economic;
    Directorul tehnic sau conducătorul compartimentului de investitii;
    Alţi directori sau conducători ai departamentelor de specialitate ;
    Responsabilul cu transparenta decizionala a administraţiei publice locale.

    Reprezentanţi ONG .

    Cetăţeni, reprezentanţi ai societăţii civile.
    Mass-media.

    ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE ÎNAINTE DE DESFAŞURAREA DEZBATERILOR PUBLICE A BUGETULUI LOCAL

    Elaborarea proiectului de buget

    Afişarea sau publicarea proiectului de buget
    Redactarea bugetului (buget – pe scurt ) într-o formă sintetizată şi pe înţelesul cetăţenilor
    Distribuire către comunitate a proiectului de buget în formă scurtă
    Campanie publică de informare privind dezbaterea publică a bugetului
    Anunţul organizării dezbaterii publice însoţite de invitaţia de participare la această acţiune
    Realizarea şi tipărirea de formulare şi chestionare necesare proiectului de consultare a cetăţenilor
    Realizarea prezentării (în PowerPoint ) a sintezei politicii bugetare şi a proiectului de buget

    ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE CU OCAZIA DESFĂŞURĂRII DEZBATERII PUBLICE

    Distribuirea, la intrarea în sală, către participanţi a broşurilor în care este prezentat proiectul de buget într-o formă sintetizată şi pe înţelesul cetăţenilor şi a formularelor şi chestionarelor ce urmează să fie completate de către aceştia;

    Explicarea scopului dezbaterii publice, prezentarea reprezentanţilor administraţiei locale – Moderatorul conduce dezbaterea;
    Primarul prezintă pe scurt politica bugetară propusă pentru anul financiar pentru care s-a întocmit proiectul de buget supus dezbaterii;
    Primarul sau persoana desemnată de acesta prezintă sinteza proiectului de buget reliefând:

    – principalele surse de venituri şi procente pe fiecare sursă;

    – principalele categorii de cheltuieli şi detalii pentru fiecare categorie;

    – lista proiectelor de investitii;

    – constrângeri ale bugetului.

    Invitaţii la dezbatere pun întrebări, fac propuneri şi sugestii în legătură cu proiectul de buget;
    Reprezentanţii autorităţilor publice locale dau răspunsuri la întrebările participanţilor;
    Persoanele desemnate de autorităţile publice consemnează întrebările şi răspunsurile puse şi date în întâlnire;
    Persoanele desemnate colectează formularele şi chestionarele completate de către participanţi.

    ACTIVITĂŢI DESFAŞURATE DUPĂ ORGANIZAREA DEZBATERII PUBLICE

    Evaluarea dezbaterii
    număr participanţi;
    numărul întrebărilor puse şi a propunerilor făcute de participanţi în legătură cu proiectul de buget dezbătut ;
    numărul de contestaţii la proiectul de buget supus dezbaterii.
    Analizarea propunerilor realizate de persoanele participante la dezbaterea publică precum şi a celor care au formulat contestaţii sau propuneri în cele 15 zile de la afişarea proiectului de buget, din punct de vedere al legalităţii, necesităţii, oportunităţii şi modificarea proiectului de buget.
    Supunerea, de către primar, spre aprobarea consiliului local, a proiectului de buget însoţit de contestaţiile formulate de cetăţeni cu privire la buget.

    Efecte ale creşterii transparenţei bugetare :

    Aleşii locali pot cunoaşte mai bine nevoile, dorinţele cetăţenilor şi societăţii civile în ceea ce priveşte serviciile publice locale ce trebuie oferite acestora;
    Se poate realiza o prioritizare a serviciilor publice locale funcţie de nevoi, cerinţe şi resurse;
    Cetăţenii sunt informaţi şi li se oferă posibilitatea să înţeleagă mai bine responsabilităţile autorităţilor publice locale, posibilităţile, oportunităţile, dar şi limitările bugetului local;
    Creşte gradul de încredere al comunităţii faţă de aleşii locali şi de administraţia publică în general;
    Cetăţenii şi societatea civilă devin responsabili alături de autorităţile administraţiei publice locale în ceea ce priveşte stabilirea priorităţilor şi modul de planificare a bugetului.

  2. Ha,ha,ha. Mor de ras.
    Am o propunere !
    Sa se renunte la consilierii locali. Pai ,daca tot nu au nici un rol,nici un cuvant de spus, iar pozitia lor nu conteaza.

    Dar nici sa fie bataia de joc a primarilor si a Prefecturii.
    Sa fie anuntati de femeia de servici cu o zi inainte de data sedintelor,fiind pusi de fiecare data in situatia sa intre in sedinta de CL ,fara sa li se fi facut cunoscute proiectele de hotarari,ordinea de zi, fara sa fi fost intrunite comisiile de specialitate.
    O bataie de joc ,o sfidare a consilierilor,o sfidare a legi care reglementeaza …

  3. pentru cititor, o practica nesanatoasa .
    Gresit ! Gresit ! Unde-i lege nu-i tocmeala !

    Cereti atunci abrogarea urmatoarelor legi:
    – prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    -dezbaterea publica a acestuia,publicarea pe site-ul com. Acas a proiectului Bugetului de venituri şi cheltuieli ,afisare,transparenta !
    -prevederile Legii nr. 356/19.12.2013 a bugetului de stat pe anul 2014,
    -prevederile Legii nr. 393/2004 privind statutul aleşilor locali, art. 34 alin.6,
    În baza Legii nr. 273/2006, actualizată, privind finanţele publice locale,
    -art.19, al.1, lit. „a” din Legea nr. 273/29.06.2006, privind finanţele publice locale actualizată,
    -a art.36, al. 2, lit. „b”, pct. 4, lit. „a” din Legea nr. 215/2001, republicată şi actualizată, privind administraţia publică locală,
    -l art. 45, alin. 2 lit. „a” din Legea nr.215/23.04.2001, republicată şi actualizată privind administraţia publică locală.

    La gunoi cu ele ?
    Sa ne guvernam dupa ce …?
    Ordine de partid ?
    BRAVO ! Doamne, unde am ajuns .

  4. Multe comune au apobat astazi bugetul pe 2014, cred ca trebuie sa fi neprofesionist sa te crampoenzi de un aviz care este oricum consultativ si care conform l 215/2001 trebuia dat pana la sedinta, daca nu se considera avizat favorabil implicit

  5. De adaugat ,
    Şedinţă la ACAS : consilierii “obligati” de Prefectura sa aprobe bugetul pe 2014

    Consilierii locali din Acas s-au reunit în şedinţă ordinară,azi 31.01.2014.
    Principalul punct de pe ordinea de zi a şedinţei de azi a Consiliului Local a fost aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli a comunei Acas pentru anul 2014.

    Aleşii locali au solicitat amânarea dezbaterii proiectului privind bugetul pe 2014, în condiţiile în care nu exista avizul comisiei de specialitate.

    Primarul s-a “enervat”, si ca sa-i disciplineze a pus mana pe telefon si a sunat “Prefectura” care …. a dat ordinul : VOTATI !!!!

    ( la intocmirea pr. verbal de sedinta s-a refuzat sa se consemneze cele de mai sus. Motivul ? Nu “da bine ” si s-ar putea ca adevaratii profesionisti din Prefectura sa anuleze Hotararea ! SIC !

    E bine ?
    E rau ?
    Oare s-a procedat corect ?

Lasă un răspuns

Connect with