Image 1
Image 2

Piața auto a crescut în 7 luni cu aproape 10 procente

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Vânzările de autovehicule au crescut cu 9,5% în România, în primele şapte luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, iar segmentul autoturismelor ecologice deţine o pondere de 3,7% din total, reiese din datele publicate marţi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice care acoperă 57% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele şapte luni din 2019.

Numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice a fost de 42.465 de unităţi, cu 28,6% peste procentul raportat în perioada similară a anului trecut. Astfel, ponderea achiziţiilor realizate de către persoanele fizice a crescut, pe ansamblul perioadei analizate, de la 37% în 2018 la 43%, în 2019.

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia – cu 31.777 de unităţi, urmată de Renault (10.178 unităţi) şi Volkswagen (10.170). În clasamentul pe mărci de autoturisme, lider continuă să fie Dacia, cu cele 30.164 de unităţi (30,4% cotă de piaţă), iar podiumul este completat de Renault – cu 8.990 de unităţi (9% cotă de piaţă) şi Volkswagen – cu 8.952 de unităţi (9% din total piaţă).

Pe modele, cu cele 12.110 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine comercializat în primele şapte luni din 2019, urmat de Dacia Duster – cu 7.115 de unităţi, Dacia Sandero (6.514), Renault Clio (4.196) şi Skoda Octavia (2.988).

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele pe benzină deţin un procent de 71,3% din total, dar pe de altă parte, în luna iulie, a crescut cu 3,7 puncte procentuale ponderea motorizărilor diesel, faţă de cota avută în luna iunie.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with