Image 1
Image 2

Parcul auto național a ajuns la 5,71 milioane de mașini

Parcul auto national a ajuns la 5,71 milioane unitati
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Parcul auto national a ajuns la 5,71 milioane unitati
Parcul auto national a ajuns la 5,71 milioane unitati

Parcul auto național din România a ajuns, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unități, în creștere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumătate dintre autovehicule fiind mașini mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Situația oficială a parcului auto național a devenit publică și oficială pe site-ul DRPCIV în urmă cu șase ani, iar statistica din 2007 arăta că, la nivel național, românii dețineau peste 4,5 milioane de autovehicule, din care 2,03 milioane de unități aveau o vechime de peste 10 ani. Tot la capitolul vechime, 886.604 de exemplare erau înregistrate ca mașini de peste 20 de ani.

Un an mai târziu, numărul de autovehicule înregistrat în România depășește bariera de cinci milioane, ajungând la 5.071.697 unități. Românii au continuat să fie amatori de mașini second-hand, respectiv 2.149.507 unități, jumătate dintre acestea fiind încadrate în intervalul de vechime 6-10 ani, iar peste 3,12 milioane unități erau alimentate pe benzină.

Trendul ascendent al parcului auto din România continuă și în 2009, când cu aproape 5% peste nivelul din anul anterior, numărul mașinilor ajunge la 5.323.960 unități. În același timp, crește și numărul autovehiculelor rulate, iar cele aproape un milion de exemplare mai vechi de 20 de ani, dar și cele de peste zece ani au contribuit la o cifră finală de 2,33 milioane de unități rulate.

Creșterea numărului de mașini noi sau second-hand rămâne constantă, iar în 2010 ajunge la 5.418.982 unități. Raportul dintre autovehiculele noi și cele rulate este egal, 2,38 milioane de exemplare încadrându-se la ‘rulate’ mai vechi de zece ani.

Deși Programul ‘Rabla’ continuă să rămână funcțional, puterea redusă de cumpărare a românilor va conduce la majorarea semnificativă a parcului auto ‘la mâna a doua’.

Astfel, în 2011, din cele 5.482.654 de unități consemnate la nivel național, 2,47 milioane însemnau mașini rulate, iar dintre acestea 1,83 de milioane erau trecute în dreptul rubricii ‘mai vechi de 11-15 ani și de 20 de ani’. Autovehiculele pe motorină câștigă teren în fața celor pe benzină (2,03 milioane vs 3,18 milioane).

În ceea ce privește anul 2012, cifrele DRPCIV arată un salt de 4,16% (5,71 milioane unități) față de anul anterior. De asemenea, aproape 3,1 milioane de exemplare erau mai vechi de zece ani, în timp ce aproximativ 2,2 milioane erau Diesel, iar 3,24 milioane Benzină.

Anul 2013, devine anul în care tot mai multe voci din industrie nu mai consideră necesar Programul ‘Rabla’, iar o eventuală ieșire din decor a acestuia este se pare tot mai aproape. În februarie, Brent Valmar, vicepreședintele APIA, afirma că programul guvernamental de înnoire a parcului auto național a debutat pe un trend pozitiv, dar în timp a produs perturbații și trebuie găsite soluții de revigorare.

‘(…) trebuie să discutăm la ‘Rabla’ de un contingent fix de mașini vechi scoase din circulație. În plus, valabilitatea tichetelor valorice să fie de maximum o lună, iar valoarea să fie mai mare decât în prezent. Trebuie să găsim soluții de a evita specula cu tichetele ‘Rabla’ și să contribuim la eficientizarea programului’, afirma Valmar.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a alocat, în acest an, în primă fază, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete ‘Rabla’.
Ulterior, din noiembrie, numărul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with