Image 1
Image 2

Lucrătorii zilieri trebuie înregistraţi într-un registru electronic

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Începând din data de 25 iulie, persoanele care utilizează lucrători zilieri pentru diverse activităţi cu caracter temporar vor fi obligate să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic, informează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS). Metodologia de întocmire şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor a fost stabilită în urma ordinului semnat de ministrul Muncii, Violeta Alexandru, şi publicat în Monitorul Oficial.
Metodologia stabileşte aplicaţia mobilă intitulată “Inspecţia Muncii” drept instrument de lucru pentru persoanele care folosesc zilieri. Aplicaţia e disponibilă, gratuit, pe PlayStore sau AppStore. Persoanele care doresc să folosească aplicaţia mobilă pot afla pe site-ul www.inspectiamuncii.ro mai multe detalii. Aplicaţia “Inspecţia Muncii” este singura modalitate legală de înregistrare a activităţilor prestate de zilieri.
Pentru înfiinţarea Registrului, persoanele care apelează la zilieri trebuie să obţină numele de utilizator şi parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială îşi au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise prin email. Utilizatorul care obţine parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poată lucra în aplicaţie.
Violeta Alexandru, a explicat că informaţiile introduse despre timpul de lucru al zilierilor vor fi astfel transmise digital către autorităţi: “A trebuit să ajungem până în anul 2020 ca să renunţăm, în sfârşit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrătorilor zilieri şi pe care apoi trebuiau să le fotocopieze şi să le ducă la inspectoratele teritoriale de muncă. Trecem într-o nouă etapă; persoanele care lucrează cu zilieri vor ţine evidenţa lor, precum şi a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicaţie care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with