Image 1
Image 2

Inspectoratul Şcolar Judeţean a invalidat 21 de dosare de gradaţii de merit. Peste zece profesori s-au supraevaluat (cu peste 20 de puncte)

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Potrivit datelor afişate online, Inspectoratul Şcolar Judeţean a invalidat 21 de dosare de gradaţii de merit. Între acestea se află dosarele a trei directori (Anna-Maria Maruşca, Aliz Kinga Kocsis, Erdeli Zoltan), precum şi a doi directori adjuncţi (Francisc Gyokos, Mariana Pribilean).

Alte 16 dosare invalidate aparţin unor profesori, învăţători, educatoare, administratori, secretare.

Cauzele invalidărilor

Cele mai multe invalidări au drept cauză chestiuni de ordin formal, cum ar fi: neîncadrarea în termenul de înscriere, respectiv 7 aprilie-5 mai 2017 (cererile de înscriere la concurs sunt datate: 08.05.207; 9.05.2017; 10.05.2017; 11.05.2017; 12.05.2017); lipsă calificativ pe unul sau mai mulţi ani; certificarea documentelor conform cu originalul s-a făcut de directorul şcolii, nu de inspectorul şcolar general.
Într-un caz, candidatul s-a retras.
Tabelul este semnat de Comisia de evaluare a dosarelor pentru obţinerea gradaţiei de merit, precum şi de Consiliul de administraţie al Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare.

Documente şi etape

Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2017 au fost stabilite prin ordin de ministru. totodată, acea metodologie se desfăşoară potrivit unui calendar în care sunt etapizate activităţile.
Fiecare candidat trebuia să întocmească un dosar de participare la concurs conţinând următoarele acte: opis; copia procesului-verbal al şedinţei consiliului profesoral; adeverinţă cu calificativele; adeverinţă de vechime; fişa de autoevaluare; raport de activitate; declaraţie pe proprie răspundere; documente justificative.

Diferenţe mari între evaluare şi autoevaluare

Aşa cum am menţionat, între documentele de la dosar figurează şi fişa de autoevaluare. Ceea ce constatăm la acest capitol, este o tendinţă de supraevaluare, concretizată într-o diferenţă nejustificat de mare între evaluarea comisiei şi autoevaluarea candidatului, având în vedere faptul că profesorii sunt prin natura profesiei lor şi evaluatori. Astfel, întâlnim o diferenţă de peste 60 de puncte (Ionuţ Adonis Pomian: 9,75 evaluare faţă de 76,75 la autoevaluare). Alteori, diferenţele sunt mai mici, dar tot semnificative – peste 20 de puncte (în jur de zece cazuri). În aceste condiţii, cum poţi face o evaluare obiectivă a elevilor?
În Comisia paritară a ISJ şi în Consiliul de administraţie s-a stabilit şi aprobat condiţia de minimum 50 de puncte pentru obţinerea gradaţiei de merit. Doar în două cazuri nu este îndeplinită condiţia de punctaj minim.

Noutatea din acest an

Pentru prima dată, metodologia stabileşte, că se pune mai mult accent pe participarea şi punctajul profesorilor cu performanţe notabile în activităţi de prevenire şi combatere a abandonului şcolar, respectiv în managementul de proiecte integrative care să genereze consolidarea culturii şcolare centrate pe progres, cooperare şi incluziune.
Ca menţiune, gradaţia de merit reprezintă un bonus substanţial la leafă, respectiv de 25%, timp de 5 ani şi se atribuie începând cu 1 septembrie 2017.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns