Asculta acest articol
Potrivit Raportului privind starea învăţământului preuniversitar în judeţul Satu Mare 2016, elaborat de Inspectoratul Şcolar Judeţean, în sistemul de educaţie sătmărean există şi învăţământ în limbile minorităţilor naţionale, în proporţie de 32,11 % .
Ponderea cea mai mare se înregistrează la învăţământul în limba maghiară organizat la toate nivelurile 29,68%, urmat de învăţământul în limba germană 2,39 % organizat la nivel preşcolar, primar, gimnazial şi liceal. Mai există şi învăţământ în limba ucraineană în pondere de 0,04 % organizat doar la nivel preşcolar.
5 comentarii
@popescu dan !, Dumneavoastra puteti dovedi intocmai ca aceasta diferenta se gaseste intr-adevar la scoalile cu predare in lb. romana ?. Nu cred !!!. La fel, si eu pot sustine ca exista copii romani la sectiile de predare in lb. maghiara dar necunoscand ponderea acestora. Dar eu am pornit de la un fapt concret care se numeste Recensamant unde putem observa ponderea fiecarei natiuni conlocuitoare iar concluziile sanatoase si constructive prezentate le-am tras de aici. Niciunui roman nu este interzis sa studieze la sectiile de predare in lb. maghiara la fel cum niciunui maghiar sa studieze in lb. romana daca asa doreste. Fiecare studiaza acolo unde doreste si in limba in care doreste. In acest sens, afirmatiile ar trebui afisate cu mai multa chibzuinta si responsabilitate !.
Stimate ,,Dac Bulibas, referitor la comentariul D-voastra vreau sa va spun ca diferenta pe care o precizati , reprezinta acea minoritate (maghiara) care isi dau copii la o scoala cu limba de predare romana. DE CE OARE? Astept raspunsul D-voastra
Si cultura deranjeaza ?
Da, ca toti sunteti la scoala, si cei de 60 de ani. Desteptu’ lui Dumnezeu.
Conform datelor Recensamantului din 2011 populatia maghiara reprezinta 34,7 % din totalul populatiei. Drept urmare, invatamantul in lb. maghiara ar trebui sa detina o pondere de 34,7 % si nu 29,68 % !!!. Ca urmare, nu este suficient si trebe intregit la 34,7 % !.