Image 1
Image 2

Gyenes rămâne singurul pilot care a terminat toate ediţiile RBR

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Locul 12 obţinut de sătmărean, la a 13-a ediţie

gyenes - cristina voineaEdiţia a 13-a a celui mai dur raliu hard enduro din lume a ajuns sâmbătă la finiş. O ediţie de Red Bull Romaniacs în care l-am avut pe sătmăreanul Emanuel Gyenes la clasa Silver, la startul căreia s-au aflat 104 piloţi din toată lumea. Însă doar vreo 70 au dus raliul la bun final, printre care şi pilotul nostru de la Autonet Motorcycle Team. Gyenes rămâne aşadar singurul care a participat şi a terminat toate ediţiile ale acestui concurs.

La clasa Silver s-au parcurs aproximativ 600 de kilometri în patru zile de off-road. Gyenes a început perfect, a terminat pe locul 3 după prima zi de concurs. Însă la 10 km după startul zilei a doua, a avut probleme, a pierdut mult timp din pricina schimbării aprinderii. Au urmat ultimele două zile în care reprezentatul nostru de la Dakar a avut de recuperat. Şi s-a descurcat bine. A patra şi ultima zi de off-road de sâmbătă, a fost pentru rideri rămaşi în raliu ca o vizită forţată la spa. După ploile căzute în ziua şi noapte care au precedat etapa desfăşurată în apropiere de Mărginimea Sibiului, traseul a fost unul cu destul de mult noroi. Ultimele ore din raliu au însemnat pentru toţi piloţii o luptă cu epuizarea şi crampele, erau atât de aproape de finişul de pe dealul Guşteriţei. Mani Gyenes a terminat ediţia 2016 pe locul 12 cu un total de 25 de ore 25 minute şi 20 de secunde. Pe primul loc s-a clasat britanicul Andy Noakley cu timpul 21 ore 58 minute şi 47 secunde. La această competiţie este o realizare doar să ajungi la finiş. Gyenes a sărbătorit şi faptul că a rămas singurul rider din lume care a terminat toate cele 13 ediţii de Red Bull Romaniacs. Prima ediţie a celui mai dur raliu hard enduro a avut loc în anul 2004.

”Ediţia a 13-a a fost foarte bună pentru mine. Pentru prima dată nu am reuşit să mă calific în primii 35 la Prolog. La un obstacol mai tehnic s-a trecut destul de greu. Când am ajuns acolo erau trei concurenţi blocaţi şi efectiv nu am avut pe unde să trec şi am pierdut 20 de secunde. Din această cauză nu m-am calificat la Prolog, mi-au lipsit 7 secunde, dar eu am mers foarte bine. Am primit 15 minute de penalizare, iar cea mai mare problemă a fost că în prima zi am pornit de pe locul 47. Chiar şi aşa, prima zi am terminat pe locul 3, iar în a doua zi mi s-a stricat aprinderea, unde am pierdut o oră şi 13 minute. În a treia zi, am plecat de pe 47 şi am venit pe locul 8, iar în ultima zi de off-road am plecat de pe locul 8 şi am terminat pe locul 5. Traseul a fost foarte fain, organizarea perfectă. Sigur voi fi la Sibiu şi anul viitor şi voi ţinti podiumul. Şi acum am simţit că pot, fizic am fost foarte bine pregătit, am putut să ţin ritmul. Dar s-au ivit unele probleme. Primele trei zile s-a mers pe uscat, iar în ultima zi am avut ploaie de care nu m-am bucurat, deoarece am mers cu aceleaşi cauciucuri, iar pentru noroi a fost prea moale pentru mine. Da, este al 13-lea finiş pentru mine. La participări nu mă bate nimeni, nici măcar Jarvis. Acolo se vorbeşte de treaba asta. Eu mă mândresc cu acest aspect, este un lucru foarte important, de 13 ani să fii prezent şi să termini tot, să nu abandonezi”, ne-a declarat Mani Gyenes.

Graham Jarvis, al cincilea titlu din carieră

Cea mai puternică clasă, Gold, a fost câştigată de britanicul Graham Jarvis. Este pentru a cincea oară din carieră când se impune la RBR, acum la vârsta de 41 de ani.

Ultima etapă a fost câştigată la clasa gold de sud-africanul Wade Young (Sherco 250), în 05 h 57 min 16 sec, urmat în clasament de Jarvis (Husqvarna TE300), la 09 min 33 sec, şi de spaniolul Alfredo Gomez Cantero (KTM EXC 300), la 18 min.

În ierarhia generală, britanicul Jarvis a fost urmat de Gomez Cantero, la 35 min 28 sec, şi de Young, la 40 min 34 sec, în timp ce Kovacs a încheiat pe 10, la 20 h 54 min 16 sec.

Foto: Cristina Voinea (redbullromaniacs.com)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns