Image 1
Image 2

Gyenes: Mereu pornesc cu scopul de a-mi îmbunătăţi cel mai bun rezultat

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Pentru prima dată în ultimii ani, Emanuel Gyenes va fi acasă de Crăciun. Asta şi pentru că prima zi de sâmbătă din anul 2018 cade în 6 ianuarie. Dar imediat după această sărbătoare, pilotul nostru de la Autonet Motorcycle Team va lua calea Americii de Sud deoarece va participa pentru a opta oară la Raliul Dakar.

Ediţia 2018, după cum probabil ştiţi, traversează pe rând Peru, Bolivia şi Argentina, iar în cele 14 etape se vor parcurge 8.276 kilometri la clasa moto. Este şi clasa care ne interesează cel mai mult pentru că acolo îl vom avea pe Mani Gyenes. Va fi singurul român participant la cel mai dificil raliu din lume.

Pe seama acestui subiect s-a organizat joi tradiţionala conferinţă de presă la sediul Autonet. Ca de obicei, în faţa jurnaliştilor s-au aflat Tamas Ilonczai – managerul de marketing de la Autonet şi Mani Gyenes.

Pentru început am primit câteva informaţii legate de firma Autonet. “În anul 2017 am reuşit să ne întărim poziţia de lider pe piaţă. Deocamdată nu avem cifrele finale, dar pare că am reuşit să creştem 15-16% faţă de anul trecut. Nu este o noutate pentru că de trei ani consecutiv am urcat şi pe locul 1 la capitolul cea mai mare firmă din judeţul Satu Mare, lucru legat de cifra de afaceri. Zilele trecute am ajuns la un număr de 1.450 de angajaţi la nivel de România. La nivel de grup această cifră este, evident, şi mai mare”, ne-a transmis Tamas Ilonczai.

După care a luat cuvântul riderul care va purta numărul 28 la ediţia 40 de Dakar. Legat de obiectiv, Gyenes îşi propune să ajungă cu bine acasă. Dar sportiv, “Mereu pornesc cu scopul de a-mi îmbunătăţi cel mai bun rezultat. Până în acest moment, acesta este locul 14 la general. Anul acesta, doresc să urc şi mai sus, dar şi să câştig, din nou, clasa Marathon”, spune pilotul nostru. Este de părere că ediţia 2018 va fi mult mai grea deoarece organizatorii vor să marcheze cumva ediţia aniversară. Vor fi secţiuni chiar şi cu 100 km de nisip, lucru nemaîntâlnit până acum la Dakar.

Pentru al treilea an consecutiv, Gyenes va folosi acelaşi motor KTM 450. Acesta a fost desfăcut în bucăţi, s-a schimbat aproape tot mai puţin cablajul. Riderul sătmărean va fi însoţit de cei doi colegi ai săi, Laszlo Olah şi Szabolcs Racz, cei doi mecanici care l-au sprijinit pe Mani Gyenes şi în 2017. Cea mai lungă etapă va măsura 904 km, iar cea mai lungă specială 498 km. Dar organizatorii spun că etapa 11, Belen – Fiambala/ Chilecito (Argentina), 484 km (280 p.s.) va fi cea mai grea.

La fel ca la ediţia precedentă, Gyenes va face parte din echipa Autonet Motorcycle Team, iar principalii susţinători ai campionului sătmărean sunt Autonet Import, Schlemmer Group, Motul şi Pirelli.

Legat de program, Gyenes va porni de la Satu Mare pe 30 decembrie, în 31 decembrie va lua avionul de la Bucureşti şi va ajunge în Peru la ora 19:00. Prima zi a anului va fi liberă, în 2 ianuarie va merge în port după motor, în 4 ianuarie sunt programate verificările tehnice şi administrative, iar startul Dakarului se va da la Lima pe 6 ianuarie.

Cu alte informaţii vom reveni pe parcursul zilelor următoare.

Planurile lui Gyenes le puteți asculta AICI, în cadrul emisiunii Panoramic Sportiv. 

Până atunci vă lăsăm cu programul Dakar 2018 de la clasa moto:
Etapa 1 (6 ianuarie): Lima (Peru) – Pisco (Peru), 272 km (31 km proba specială)
Etapa 2 (7 ianuarie): Pisco – Pisco, 278 km (267)
Etapa 3 (8 ianuarie): Pisco – San Juan de Marcona (Peru), 501 km (295)
Etapa 4 (9 ianuarie): San Juan de Marcona – San Juan de Marcona, 444 km (330)
Etapa 5 (10 ianuarie): San Juan de Marcona – Arequipa (Peru), 770 km (264)
Etapa 6 (11 ianuarie): Arequipa – La Paz (Bolivia), 758 km (313)
Zi de odihnă (12 ianuarie): La Paz
Etapa 7 (13 ianuarie): La Paz – Uyuni (Bolivia), 726 km (425)
Etapa 8 (14 ianuarie): Uyuni – Tupiza (Bolivia), 584 km (498)
Etapa 9 (15 ianuarie): Tupiza – Salta (Argentina), 754 km (242)
Etapa 10 (16 ianuarie): Salta – Belen (Argentina), 795 km (372)
Etapa 11 (17 ianuarie): Belen – Fiambala/ Chilecito (Argentina), 484 km (280)
Etapa 12 (18 ianuarie): Fiambala/ Chilecito – San Juan (Argentina), 722 km (375)
Etapa 13 (19 ianuarie): San Juan – Cordoba (Argentina), 904 km (423)
Etapa 14 (20 ianuarie): Cordoba – Cordoba, 284 km (119)

Total: 8.276 km (4.234 probele speciale)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with