Image 1
Image 2

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a înaintat Ministerului o listă cu cerinţe prioritare

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Colegiul Naţional al Liderilor Federaţiei Sindicatelor Libere din învăţământ a decis în urma unei şedinţe ce a avut loc în data de 9 iulie 2014 să înainteze primului ministru Victor Ponta şi ministrului Educaţiei Naţionale Remus Pricopie o listă cu cerinţe prioritare pentru buna desfăşurare a sistemului educaţional din România.

Creşteri salariale pentru profesori, creşteri salariale pentru personalul nedidactic, modificarea programelor şcolare, reducerea birocraţiei şi elaborarea unui proiect de lege unde să fie prevăzut clar statutul profesorului reprezintă doleanţele acestora.
Un răspuns oficial este aşteptat de către sindicaliştii din învăţământ până la începerea anului şcolar 2014-2015.
În numele celor 175.000 de membri ale căror drepturi şi interese le reprezintă, Colegiul Naţional al Liderilor Federaţiei Sindicatelor Libere din învăţământ doreşte să înceapă anul şcolar 2014-2015 cu forţe proaspete din mai multe puncte de vedere. Deoarece nu se pot face modificări decât cu avizul şi cu dorinţă şi din partea Guvernului României şi bineînţeles a Ministerului Educaţiei Naţionale, aceştia şi-au pus doleanţele pe hârtie şi pe pagina web, iar acum aşteaptă să vadă ce anume vor decide mai-marii în stat.

Creștere anuală cu 10% a salariilor

O primă cerere face referire la  adoptarea unui act normativ în domeniul salarizării personalului didactic, prin care, în perioada 2015-2017, să se asigure o creştere anuală, cu 10%, a salariilor acestei categorii de personal.
A doua cerinţă se referă tot la creşteri salariale, dar de această dată pentru personalul nedidactic.În această privinţă se cere aprobarea regulamentului privind stabilirea locurilor de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporului pentru condiţii de muncă, sau prin adoptarea unui act normativ care să permită plata orelor suplimentare, fară a se depăşi 360 de ore anual. Toate acestea în contextul în care, în ultimii ani, măsura suspendării ocupării posturilor vacante sau devenite vacante a condus la creşterea substanţială a volumului de muncă prestat de această categorie de salariaţi.
Din perspectiva sindicaliştilor din învăţământ, referitor la categoria de salariaţi nedidactici, se impune şi adoptarea unui act normativ care să permită ocuparea posturilor vacante şi care se vacantează, conform principiului “unu la unu“, în condiţiile în care, începând cu data de 07 iulie 2014, prevederile art. 22 ale O.U.G. nr. 34/2009 au fost repuse în vigoare, ca urmare a respingerii, prin Legea nr. 92/2014, a ordonanţei de urgenţă nr. 77/2013.
Elaborarea, în regim de urgenţă, a unui proiect de lege a educaţiei naţionale, care să cuprindă în mod obligatoriu şi statutul personalului din învăţământ şi care să poată intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2015, este o altă dorinţă a dascălilor, aceştia sperând să o şi poată rezolva.

Modificarea radicală a programelor şcolare

În ultimii ani se discută din ce în ce mai des despre o dorinţă a elevilor, dar şi a dascălilor de a se folosi metode de predare cât mai aplicative şi includerea în programă a unor materii raportate la piaţa muncii din prezent. De această dată, pe lista cerinţelor înaintată guvernanţilor a apărut şi o astfel de cerere care îi vizează direct pe elevi. Sindicaliştii cer modificarea radicală a programelor şcolare, inclusiv a celor de la clasele I şi a II-a schimbate relativ recent, precum şi a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe partea aplicativă.
O ultimă cerere vine din nou în ajutorul elevilor, dar şi a profesorilor< extirparea flagelului care a afectat negativ calitatea actului instructiv-educativ şi anume reducerea substanţială a birocraţiei din sistemul de învăţământ preuniversitar.
Simion  Hancescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) semnează aceste cerinţe în numele tuturor profesorilor din ţară şi cere Guvernului României să îşi prezinte oficial poziţia până la începerea anului şcolar 2014-2015.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with