20.11.2018 00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Ioan Leitner, Ciprian Crăciun, Ovidiu Mureşan. Titlul emisiunii: Înaintea preluării preşedinţiei rotative, PSD face remaniere. (reluare) 01.30 Cultură – 10x10 Născut în România 03.00 Lansare de Carte la Poesis - Ioan Lenciu,omagiu la 90 de ani. 04.20 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Virgil Enătescu. Titlul emisiuni: Primul simpozion de informatică medicală din Satu Mare. 05.20 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: fam. Antal. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Mihai Paşolea, Paula Gabor, Larisa Matei. Titlul emisiunii: Care sunt cauzele principale ale accidentelor?(reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 09.30 Sănătate, frumuseţe, stil 10.30 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Iulian Budău. Titlul emisiunii:Sfinţii, prietenii noştri. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Ioan Leitner, Ciprian Crăciun, Ovidiu Mureşan. Titlul emisiunii: Înaintea preluării preşedinţiei rotative, PSD face remaniere. (reluare) 13.00 Ştiri 13.30 Info Studio cu Mihai Sălceanu, invitat: Ovi D Pop. Titlul emisiuni:Ovi D Pop ridică fotografia la nivel de artă. 14.15 Teleshopping 14.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: fam. Antal. 15.40 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Virgil Enătescu. Titlul emisiuni: Primul simpozion de informatică medicală din Satu Mare. 16.30 Lansare de Carte la Poesis - Ioan Lenciu,omagiu la 90 de ani. 17.50 Panoramic sportiv, cu Ionuţ Blăjan, invitat: Terely Mihai. Titlul emisiunii: Clubul CS Unio a câştigat concursul pe care la organizat. 18.30 Audienţe în direct. 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar în direct 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct. 23.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea.Titlul emisiuni:Lovitura de stat din decembrie 1989.

Facebook testează un flux de actualităţi structurat în două module şi provoacă îngrijorare în industria mass-media

Scris de Vasile Andreica, 25 octombrie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Facebook testează în această perioadă în şase ţări un nou tip de flux de actualităţi, în care conţinuturile publicate de companii sunt despărţite de conţinuturile publicate de prieteni. Testele efectuate de cunoscuta reţea de socializare au generat îngrijorare în rândul companiilor din industria mass-media, informează europe1.fr.

Facebook doreşte ca fluxul său de actualităţi să fie divizat în două module. O primă parte va fi alcătuită din conţinuturile publicate de prietenii utilizatorului şi din mesaje sponsorizate de paginile Facebook. A doua parte va grupa toate celelalte conţinuturi ale paginilor de Facebook ce nu sunt sponsorizate de reţeaua de socializare.

O astfel de modificare, testată în Sri Lanka, Bolivia, Slovacia, Serbia, Guatemala şi Cambodgia, ar fi dezastruoasă pentru numeroşi producători de conţinuturi din industria mass-media. Toate conţinuturile pe care firmele de media nu decid să le promoveze — prin intermediul publicităţii şi, deci, plătind sume de bani reţelei Facebook — vor ajunge în plan secund şi vor fi, deci, mai puţin accesibile utilizatorilor de Facebook din ţările menţionate. Potrivit The Guardian, nivelul de interacţiune dintre utilizatori şi paginile de Facebook ar fi scăzut imediat cu 60%-80% în cele şase ţări vizate de această schimbare.

Această scădere determină în mod automat o scădere a frecventării site-urilor companiilor mass-media prin intermediul conturilor pe care acestea le deţin pe reţelele de socializare. Site-urile mici, slab referenţiate pe motoarele de căutare şi care se bazează pe reţelele de socializare pentru a supravieţui, sunt primele care vor fi afectate. Însă şi companiile media mult mai populare, pentru care circa 50% dintre clienţi se conectează prin intermediul reţelelor de socializare, vor fi la rândul lor lovite din plin de această modificare.

La rândul ei, Facebook încearcă „să stingă incendiul”. Reţeaua de socializare americană, care are deja peste 2 miliarde de utilizatori, a publicat un comunicat marţi pentru „a clarifica” situaţia şi a dat asigurări spunând că nu există un plan de „extindere a acestui test”.

„Scopul acestui test este de a înţelege dacă utilizatorii ar prefera să aibă două spaţii distincte pentru conţinuturile personale şi mesajele publice. Nu avem în planurile noastre să extindem acest test în alte ţări sau să cerem paginilor de Facebook să plătească reţelei noastre pentru a apărea în fluxul de actualităţi”, au transmis reprezentanţii companiei Facebook.

Însă în pofida acestor afirmaţii, simpla testare a acestei funcţii îi îngrijorează pe editori. „Reach-ul anumitor pagini de pe Facebook a scăzut cu două treimi între joi şi vineri”, a anunţat, alarmat, un jurnalist slovac.

Pe parcursul ultimelor luni, modificările operate asupra fluxului de actualităţi de pe Facebook au avut deja consecinţe asupra companiilor mass-media şi a paginilor Facebook în ansamblul lor.

În urmă cu câteva luni, reţeaua de socializare a decis să declaseze conţinuturile care nu erau plăcute sau partajate de către prietenii utilizatorilor. În aceeaşi manieră, înregistrările video sunt de acum promovate într-o manieră mult mai pregnantă, în detrimentul articolelor „tradiţionale”.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.