Audienţe în direct, cu Ioan Aniţaş, invitat: Marius Cionca. Titlul emisiunii: Vânătoarea între pasiune şi necesitate (reluare)01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Kereskenyi Gabor,Adrian Albu, Gabriel Leş. Titlul emisiunii: Este afectat bugetul primăriei de revoluţia fiscală.(reluare) Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Călin Durla. 03.50 Mesager educaţiona, cu Vasile Nechita, invitat: Vlaicu Popescu. Titlul emisiuni: Învăţământul dual la Colegiul Tehnic Unio- Traian-Vuia. 04.45 Natura ne cheamă, cu Ioana Zaharia. 05.40 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, invitat: Nicolae Popan. Titlul emisiunii: Carnea de struţ. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul: Ilyes Ilona. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul: Prinzinger Zsoka. 08.00 Audienţe în direct, cu Ioan Aniţaş, invitat: Marius Cionca. Titlul emisiunii: Vânătoarea între pasiune şi necesitate (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul: Ilyes Ilona. 09.40 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc,invitat: Mark Nagy Janos. Titlul emisiunii:Noutăţi în custodia ariei protejate de pe râul Tur. 10.15 La psiholog, Ioana Vladimirescu,invitat: Adriana Laszlo.Titlul emisiuni: Obiceiurile fericirii. 10.50 Religie, cu Eva Laczko , invitat: Florin Fodoruţ. Titlul emisiunii: De la Înviere Mântuitorul până la Înălţarea la cer. 11.40 Teleshopping 12.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Kereskenyi Gabor,Adrian Albu, Gabriel Leş. Titlul emisiunii: Este afectat bugetul primăriei de revoluţia fiscală.(reluare) 13.00 Ştiri 13.30 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Romeo Poiană. Titlul emisiuni: Romeo Poiană – rapor la 6685 de zile. 14.30 Teleshopping 14.45 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş. Titlul emisiunii:Monitorizarea lucrărilor agricole prin satelit. 15.40 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Călin Durla. 16.45 Panoramic sportiv, cu Constantin Damian, invitat: Dacian Nastai. Titlul emisiunii: Primăvara sportivă cu Dacian Nastai. 17.35 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu, invitat: Universal Band. 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat- Sebi Borlaştean. 22.30 Ne cheamă natura 23.30 Ştiri

Facebook testează un flux de actualităţi structurat în două module şi provoacă îngrijorare în industria mass-media

Scris de Vasile Andreica, 25 octombrie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Facebook testează în această perioadă în şase ţări un nou tip de flux de actualităţi, în care conţinuturile publicate de companii sunt despărţite de conţinuturile publicate de prieteni. Testele efectuate de cunoscuta reţea de socializare au generat îngrijorare în rândul companiilor din industria mass-media, informează europe1.fr.

Facebook doreşte ca fluxul său de actualităţi să fie divizat în două module. O primă parte va fi alcătuită din conţinuturile publicate de prietenii utilizatorului şi din mesaje sponsorizate de paginile Facebook. A doua parte va grupa toate celelalte conţinuturi ale paginilor de Facebook ce nu sunt sponsorizate de reţeaua de socializare.

O astfel de modificare, testată în Sri Lanka, Bolivia, Slovacia, Serbia, Guatemala şi Cambodgia, ar fi dezastruoasă pentru numeroşi producători de conţinuturi din industria mass-media. Toate conţinuturile pe care firmele de media nu decid să le promoveze — prin intermediul publicităţii şi, deci, plătind sume de bani reţelei Facebook — vor ajunge în plan secund şi vor fi, deci, mai puţin accesibile utilizatorilor de Facebook din ţările menţionate. Potrivit The Guardian, nivelul de interacţiune dintre utilizatori şi paginile de Facebook ar fi scăzut imediat cu 60%-80% în cele şase ţări vizate de această schimbare.

Această scădere determină în mod automat o scădere a frecventării site-urilor companiilor mass-media prin intermediul conturilor pe care acestea le deţin pe reţelele de socializare. Site-urile mici, slab referenţiate pe motoarele de căutare şi care se bazează pe reţelele de socializare pentru a supravieţui, sunt primele care vor fi afectate. Însă şi companiile media mult mai populare, pentru care circa 50% dintre clienţi se conectează prin intermediul reţelelor de socializare, vor fi la rândul lor lovite din plin de această modificare.

La rândul ei, Facebook încearcă „să stingă incendiul”. Reţeaua de socializare americană, care are deja peste 2 miliarde de utilizatori, a publicat un comunicat marţi pentru „a clarifica” situaţia şi a dat asigurări spunând că nu există un plan de „extindere a acestui test”.

„Scopul acestui test este de a înţelege dacă utilizatorii ar prefera să aibă două spaţii distincte pentru conţinuturile personale şi mesajele publice. Nu avem în planurile noastre să extindem acest test în alte ţări sau să cerem paginilor de Facebook să plătească reţelei noastre pentru a apărea în fluxul de actualităţi”, au transmis reprezentanţii companiei Facebook.

Însă în pofida acestor afirmaţii, simpla testare a acestei funcţii îi îngrijorează pe editori. „Reach-ul anumitor pagini de pe Facebook a scăzut cu două treimi între joi şi vineri”, a anunţat, alarmat, un jurnalist slovac.

Pe parcursul ultimelor luni, modificările operate asupra fluxului de actualităţi de pe Facebook au avut deja consecinţe asupra companiilor mass-media şi a paginilor Facebook în ansamblul lor.

În urmă cu câteva luni, reţeaua de socializare a decis să declaseze conţinuturile care nu erau plăcute sau partajate de către prietenii utilizatorilor. În aceeaşi manieră, înregistrările video sunt de acum promovate într-o manieră mult mai pregnantă, în detrimentul articolelor „tradiţionale”.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.