Image 1
Image 2

Energia eoliană a acoperit zilele trecute 40% din consumul ţării

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Energia eoliană a acoperit zilele trecute 40% din consumul ţării, iarna fiind o “perioadă fericită” din acest punct de vedere, a afirmat, joi, 24 noiembrie, Adrian Borotea, vicepreşedintele Asociaţiei Române pentru Energie Eoliană (RWEA), într-o conferinţă de specialitate.

“Avem nevoie de absolut toate capacităţile de producere a energiei electrice, nu numai în iarna aceasta, dar şi în perioada următoare – şi acest lucru trebuie păstrat până cel puţin atunci când vor intra în funcţiune noile investiţii. De mai bine de doi ani suntem o ţară net importatoare de energie electrică şi ne dorim cu toţii să avem siguranţa alimentării”, a menţionat Adrian Borotea, la conferinţa “Noi tehnologii, noi finanţări şi noi investiţii în sectorul energetic”, organizată de HIM Public Affairs şi Club Antreprenor.

El a subliniat că investitorii au în continuare încredere în cadrul de reglementare din România, cu toate schimbările care au avut loc în ultima perioadă. Aceste planuri sunt corelate şi cu fonduri europene care trebuie să fie alocate, urmează Fondul de Modernizare, băncile sunt deschise să finanţeze proiecte în energie. În ceea ce priveşte planurile din viitorul apropiat, primele capacităţi de producţie eoliană care au fost puse în funcţiune în 2008-2009-2010, deja îşi pun problema prelungirii duratei de viaţă, lucru care se va întâmpla imediat după 2025.

În ceea ce priveşte importul de energie electrică, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, Nagy-Bege Zoltán, a subliniat că “aproape fără excepţie, în perioadele când importăm energie electrică, importăm pentru că energia importată este mai ieftină decât ceea ce am putea să producem”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

IFPLUS EDUCAȚIE FINANCIARĂ

De ce majoritatea românilor nu iau decizii informate?

Trei din patru români se declară puţin sau deloc pregătiţi financiar, ceea ce are impact şi asupra perspective financiare de viitor, arată un studiu realizat de BrandBarry şi susţinut de Banca Comercială Română, cu ocazia Zilei Mondiale a Economisirii.

This content is for IZ Plus Lunar, IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si Tiparit si PDF Lunar, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ <35, IZ PLUS ANUAL, and IZ PLUS 3 LUNI members only.
Log In Join Now