Image 1
Image 2

Autonet Group Holding (AGH) îşi uneşte forţele cu Augsburg International (AI) şi îşi consolidează poziţia în regiunea Europei Centrale şi de Est

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Autonet Import România (AIR) şi Augsburg International vor continua să opereze în mod separat pe piaţa din România, iar acţionarii actuali şi managementul AI vor rămâne implicaţi pe termen lung în operaţiunile companiei. Această decizie oferă un viitor mai sigur atât pentru părţile implicate, cât şi tuturor partenerilor lor.

8 octombrie 2021. Acţionarii grupului de firme Autonet Group Holding, parte a grupului elveţian SAG, locul cinci în topul aftermarket european, au încheiat o tranzacţie cu AI, unul dintre cei mai importanţi distribuitori independenţi de piese auto din România. Conform înţelegerii, AGH preia pachetul majoritar al AI. Astfel, AGH va avea o participaţie de 51%, în timp ce actualii acţionari ai AI vor deţine 49%. Datorită acestei alianţe, Grupul SAG-AGH urcă două poziţii în clasamentul european al distribuitorilor de piese. AIR şi AI vor continua să opereze în paralel, continuându-şi activităţile ca şi până în prezent, adresându-se aceloraşi grupuri de clienţi ca şi până acum şi păstrându-şi brandurile separate.

Ambele companii activează pe piaţa românească de peste 25 de ani, împărtăşind numeroase elemente comune: un model de business similar, un sistem de valori identic şi o cultură organizaţională similară. Atât AGH, cât şi AI, vor continua să fie angajatori de top, atât în ceea ce priveşte echipele lor actuale, cât şi pentru viitorii angajaţi.

“Anul acesta am reuşit să facem un pas foarte important în consolidarea grupului AGH printr-o nouă alianţă de care suntem mândri: ne-am unit forţele cu AI, jucătorul numărul 4 din România, în segmentul nostru, aftermarket auto. Astfel, AGH este deja prezent în 5 ţări cu 14 companii.”, a declarat Mihály Lieb, fondator şi acţionar al AGH.

“Suntem încrezători în ceea ce priveşte viitorul mobilităţii din ţara noastră, în următorii 10 ani indicele de motorizare va creşte în mod semnificativ, în ţările în care este prezent AGH, iar noi vom face tot posibilul pentru a valorifica acest trend, atât în beneficiul nostru, cât şi al clienţilor.”, a adăugat domnul Lieb.

“Analizând viitorul pieţei auto europene şi provocările aduse de schimbările din domeniul nostru, alianţa cu AGH era numai o chestiune de timp pentru AI. Activând împreună pe piaţa din România de peste 25 de ani, am fost competitori, dar întodeauna împărtăşind valori comune. Aceste valori comune şi modelul de business similar au făcut posibilă această alianţă, de care suntem foarte mândri şi pe care o privim cu mult optimism.” a declarat Marius Constantinoiu, fondator şi acţionar al AI.

”Împreună, sub umbrela grupului elvetian SAG, vom fi unul dintre marii jucători de pe piaţa europeană. Această poziţie va aduce în viitor un plus de valoare ambelor companii, colegilor şi clienţilor noştri. Aştept cu nerăbdare provocările în noul context, acţionând în continuare ca firmă independentă şi concomitent, membră a unei familii europene.” a adăugat domnul Constantinoiu.

Finalizarea tranzacţiei este condiţionată de primirea aprobărilor necesare din partea autorităţilor de concurenţă.

Autonet Group Holding (AGH) este unul dintre cei mai importanţi jucători din segmentul aftermarket auto din Europa Centrală şi de Est, fiind prezent în 5 ţări (România, Ungaria, Slovacia, Slovenia şi Serbia) şi este compus din 13 companii. Grupul ocupă poziţia de lider pe pieţele din România, Ungaria şi Serbia. AGH are două mărci principale în ţara noastră, Autonet Import şi Lubexpert România. AGH face parte din grupul elveţian Swiss Automotive Group (SAG) şi, în urma acestei alianţe, avansează două poziţii în clasamentul european al distribuitorilor de piese, ajungând pe locul cinci , cu o cifră de afaceri cumulată de 1,3 miliarde de euro, în cele 13 ţări în care este prezentă prin intermediul a 31 de companii.

Augsburg International (AI) este furnizorul numărul 4 din segmentul aftermarket auto din România, cu un rulaj de 117 milioane de euro (2020), fiind fondată în urmă cu 25 de ani de către Marius Constantinoiu. AI este distribuitor oficial si partener de incredere al celor mai consacrati producători de piese auto. Cei peste 600 de angajaţi asigură cele mai înalte standarde pentru unităţile de business bine structurate, cum ar fi importul si distribuţia en-gros pentru piese de schimb, mecanică şi caroserie, echipamente de service, servicii de managementul flotei, pentru autoturisme şi vehicule comerciale. AI dispune de o infrastructură modernă de depozite şi distribuţie. Pe lângă depozitul central a cărui suprafaţă de depozitare depăşeşte 20 000 de metri pătraţi, AI asigură acoperire naţională prin cele 36 de depozite regionale.

Blu Capital Partners (BCP), cabinet de consultanţă în tranzacţii condus de Tudor Mafteianu, a acţionat în calitate de consultant exclusiv al asociaţilor AI, Marius Constantinoiu şi Gina Iordache, în structurarea, negocierea şi implementarea tranzacţiei cu investitorul selectat, Swiss Automotive Group.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

Revoluția AI în mass-media

REVOLUȚIE LA BLICK

Revoluția AI în mass-media

Inteligența artificială (AI) va schimba lumea și va transforma radical industrii întregi – inclusiv mass-media. Compania internațională de media Ringier, din care face parte și Blick, își propune să fie în fruntea inovației și dezvoltării tehnologice în industrie.