Transportatorii rutieri români de marfă cer ajutorul Ministerului Transporturilor şi Comisiei Europene

Scris de Cristina Bursuc, 04 august 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Pachetul Mobilitate 1, care prevede reguli discriminatorii în transportul rutier de marfă european a fost publicat pe 31 iulie în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaţionale de marfă româneşti. A;a sus\ine Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), amintind că prevederile respective încep să se aplice din 20 august 2020.

Noul pachet legislativ european cuprinde:

•Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor. Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor la 3 sau 4 săptămâni şi interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului se aplică direct în toate statele membre •Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier. Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, legea aplicabilă obligaţiilor contractuale şi perioada de restricţionare a cabotajului de 4 zile se aplică de la 21 februarie 2022

•Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012. Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum aplicarea detaşării la transporturile rutiere internaţionale de tip cabotaj şi cross-trade se aplică de la 2 februarie 2022.

Deşi modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiţii egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români şi estici vor fi cei mai afectaţi, întrucât propunerile duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internaţional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est.

„Transporturile rutiere sunt principalul contribuitor la exportul de servicii al României din ultimii ani, iar firme, manageri, angajaţi şi familiile acestora vor migra în ţări precum Germania (unde pentru fiecare copil se oferă alocatii de aproape 200 euro/luna), Olanda, Luxemburg, Spania, Austria – spun cei de la UNTRR. Pe termen mediu şi lung România va pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii. Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus, iar jum[tate din firmele rămase vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

UNTRR solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Comisiei Europene să clarifice de urgenţă regulile care vor intra în vigoare pe 20 august, respectiv să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a şoferiilor români şi să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest, precum şi care sunt sancţiunile pentru nerespectarea acestei prevederi.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517