Tanczos Barna: Sistemul Garanţie Returnare pentru ambalaje, cel mai potrivit pentru consumatorii români

Scris de Cristina Bursuc, 26 ianuarie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Sistemul Garanţie Returnare pentru deşeurile din ambalaje va fi implementat, deoarece este o soluţie care funcţionează la nivel european şi este varianta cea mai potrivită consumatorului român, susţine ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Acesta s-a întâlnit de cur]nd cu Asociaţia OIREP Ambalaje, reprezentantul organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, în ceea ce priveşte deşeurile din ambalaje. Tema întâlnirii a fost creşterea gradului de colectare separată şi reciclare a deşeurilor din România şi îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de lege pentru toţi agenţii economici care pun pe piaţă produse ambalate, conform unui comunicat dat publicităţii de ministerul de resort.

„Este foarte important să rămânem consecvenţi pe o decizie comună, împreună cu toţi factorii implicaţi: producători, OIREP-uri, ADI-uri, primării şi să decidem care este direcţia pe care toţi trebuie să o urmăm. Avem nevoie de o dezbatere profesională cu ADI-urile şi primăriile pentru a stabili împreună paşii de urmat pentru următorii patru ani. Opinia mea este că responsabilitatea trebuie să rămână la producător, indiferent câte OIREP-uri şi câţi operatori unici sunt implicaţi. Misiunea noastră este clară: rezolvarea problemei deşeurilor în România. Trebuie să colectăm, să scoatem de pe piaţă acele cantităţi de ambalaje care sunt puse pe piaţă de producător, să aducem înapoi aceste cantităţi în economia circulară. Vă asigur că Sistemul Garanţie Returnare va fi implementat, deoarece este o soluţie care funcţionează la nivel european, iar toate studiile ne arată că este cea mai potrivită variantă pentru consumatorul român. Dacă acest sistem este implementat şi are succes în alte ţări, cu siguranţă, dacă este gândit şi pus în funcţiune corespunzător, va funcţiona şi în România”, a declarat ministrul Mediului.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517