Image 1
Image 2

Siguranţa rutieră este praf în România

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Parlamentul European a publicat pe pagina sa cele mai recente statistici privind decesele cauzate de accidente rutiere în Uniunea Europeană.

Conform datelor publicate, UE are o reputaţie destul de bună în privinţa siguranţei rutiere.
În fiecare an, mii de oameni își pierd viața sau sunt răniți grav în accidente pe șoselele din Uniunea Europeană.

Între 2010 și 2019, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în Europa a scăzut cu 23%, dar cifrele arată că, în timp ce opt țări au înregistrat cea mai scăzută rată a mortalității în 2019, scăderea ratei mortalității a încetinit în majoritatea statelor membre, notează PE.
Anul trecut, țările Uniunii Europene cu cel mai bun palmares privind siguranța rutieră au fost Suedia și Irlanda, în timp ce țările unde palmaresul a fost cel mai slab au fost România, Bulgaria și Polonia.

“12% dintre persoanele ucise pe șoselele din Uniune au avut vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, în timp ce numai 8% din populația europeană face parte din această categorie de vârstă, ceea ce înseamnă că tinerii sunt în mod disproporționat mai susceptibili de a fi implicați într-un accident rutier mortal.

Cu toate acestea, numărul deceselor în rândul acestei categorii de vârstă a scăzut cu 43% începând din 2010.

2% din morţii de pe şoselele europene sunt copii sub 15 ani

Proporția deceselor în rândul vârstnicilor (persoanele în vârstă de cel puțin 65 de ani) a crescut de la 22% în 2010 la 28% în 2018. Copiii sub 15 ani au reprezentat 2%.

În trei sferturi (76%) dintre accidentele rutiere mortale de la nivelul Uniunii Europene sunt implicate victime de sex masculin, un model relativ neschimbat față de 2010 și similar în toate țările UE”, se arată în comunicatul Parlamentului European.

Conform infograficului publicat, 9% din decesele în accidente rutiere au avut loc pe autostrăti, 38% în zonele urbane şi 53% în cele rurale.
În funcţie de mijlocul de transport, 44,6% de decese au avut loc în accidente rutiere în autoturisme, 25,9% în motociclete, iar 20,7% din decedaţi au fost pietonii. România a înregistrat anul trecut o rată a deceselor de peste 70 la un milion de locuitori.

Aproximativ 95% dintre accidentele rutiere sunt cauzate de o eroare umană

Anul trecut, deputații europeni au adoptat noi norme pentru a conferi un caracter obligatoriu unui număr de 30 de elemente de siguranță avansate, cum ar fi asistența inteligentă pentru controlul vitezei, sistemul de avertizare în caz de distragere a atenției conducătorului auto și sistemul de frânare de urgență. Tehnologiile de siguranță obligatorii ar putea salva peste 25.000 de vieți și ar putea evita cel puțin 140.000 de vătămări grave până în 2038, dat fiind că aproximativ 95 % dintre accidentele rutiere sunt cauzate de o eroare umană, susţin specialiştii.

2 comentarii

  1. Stilul de conducere auto reflecta caracterul soferului. Ce putem astepta de la oameni needucati si Tapinari care in urma cu trei decenii erau inca ciobani. Si pe drumurile din judet, simpla regula : Respecta sa fi respectat- este foarte important.

Lasă un răspuns

Connect with

GRECIA

Pompierii români îşi continuă misiunile în zonele afectate de incendii

Inspectorul General pentru Situaţii de Urgenţă a informat, printr-un comunicat, faptul că misiunile pompierilor români în Grecia continuă. Autorităţile elene au solicitat ajutor pentru stingerea incendiilor izbucnite de-a lungul unei secţiuni a autostrăzii care duce la Alexandroupolis. Flăcările au cuprins vegetatia uscată şi lăstărişul din zona respectivă.