Românii ar economisi 15% din factura la gaze dacă ar avea 21 de grade în casă iarna, în loc de 23

Scris de Cristina Bursuc, 07 iunie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Preţul electricităţii şi al gazelor este în creştere, astfel că oamenii trebuie să-şi eficientizeze consumul pentru scăderea facturii, iar o reducere a temperaturii în casă iarna de la 23 la 21 de grade Celsius ar însemna o economie de 15%, a declarat pe data de 4 iunie directorul general al Engie România, Eric Stab. El a participat la lansarea EFdeN Sustainable City, primul proiect pilot de oraş sustenabil din România, iar, la plecare, a fost întrebat de jurnalişti de ce preţul gazelor va creşte cu aproximativ 25% de la 1 iulie.

Scumpirile la toate mărfurile în general se vor reflecta în preţul final al energiei şi gazelor de la 1 iulie

„Ce s-a întâmplat în ultima vreme cu preţurile la energie? În prima parte a perioadei de pandemie, preţurile angro la gaze şi electricitate au scăzut semnificativ. Apoi, în ultima vreme, ceea ce vedem este o creştere abruptă a preţurilor pentru gaze şi electricitate, atât în România, cât şi în restul lumii. Nu este valabil doar pentru energie, ci pentru toate mărfurile în general, mă refer la cupru, fier, multe mărfuri”, a spus Stab.

Aceste scumpiri se vor reflecta în preţul final al energiei şi gazelor de la 1 iulie.

„Întrebarea este ce pot face consumatorii să limiteze impactul acestor scumpiri asupra bugetului lor. Există mai multe moduri de a face asta. Prima dintre ele este să acorde mai multă atenţie la eficienţa energetică”, a arătat reprezentantul companiei.

El s-a referit la tehnologii noi, care au un consum redus de energie: „Suntem aici să lansăm Oraşul viitorului şi vedem că există multe, multe tehnologii noi care ne ajută să economisim energia. Şi cred că acesta este răspunsul numărul unul pentru noi toţi”.

Exemple simple cu impact mare în factura de energie

Şeful Engie România a dat câteva exemple simple cu impact mare în factură, precum să nu lăsăm lumina aprinsă dacă nu suntem în cameră sau să reducem temperatura în casă în timpul iernii.

„Să închideţi luminile când părăsiţi camera, iar, în timpul iernii… am mai vorbit despre acest studiu despre ceea ce numim temperatura de confort a consumatorilor casnici din România. Un sondaj a relevat faptul că temperatura pe care o simt optimă consumatorii români în timpul iernii este de 23 de grade Celsius. Sondaje similare au fost făcute în Europa şi temperatura medie aşteptată la consumatorii de acolo este de 21 de grade. Se spune că temperatura optimă pentru sănătatea corpului este de 19 grade. Să fiu sincer, nici eu nu am 19 grade, însă dacă românii ar reduce temperatura iarna de la 23 la 21 de grade, cât este media europeană, doar făcând asta ar economisi 15% din energia consumată iarna. Este mult”, a spus el.

Protejarea consumatorilor vulnerabili a rămas în România la stadiul de proiect de lege

Stab a adăugat că suntem într-o piaţă complet liberalizată, iar oamenii îşi pot alege orice furnizor doresc.

„Încurajăm oamenii să iasă la shopping, să caute oferta care li se potriveşte cel mai bine. Preţul este important, dar nu este singurul criteriu la care trebuie să ne uităm, foarte importantă este şi calitatea serviciului. Nu putem spune care este cea mai ieftină ofertă, pentru că unor consumatori li se potriveşte mai bine o ofertă simplă, iar altora una care conţine şi un abonament. Astfel că fiecare trebuie să aleagă ceea ce îi place mai mult. Deci acţiunea este în partea consumatorului”, a mai spus responsabilul Engie.

El a amintit şi de necesitatea protecţiei consumatorilor vulnerabili. „Discutăm de foarte mult timp cu autorităţile române ca acest concept să fie implementat, iar consumatorii vulnerabili să fie protejaţi, la fel cum se întâmplă în celelalte ţări europene. Au fost făcute progrese, există un proiect de lege în Parlament şi sperăm că ceva se va întâmpla cât mai curând, având în vedere trendul crescător al preţurilor în lume şi în România”, a subliniat oficialul companiei energetice.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517