Image 1
Image 2

Retailul alimentar din România ar putea depăşi 140 de miliarde de lei în 2021

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul valorii de 130 miliarde de lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde de lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin. Creşterea se datorează atât proviziilor făcute de populaţie la începutul pandemiei, cât şi trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creşterii pieţei de e-commerce, de 30% în 2020″, se menţionează în comunicat.

Cu toate acestea, în 2021, analiştii KeysFin se aşteaptă la o revenire la ritmul de creştere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale.

“Pofta nu vine doar mâncând, ci, în cazul de faţă, a venit din cauza temerilor legate de necunoscut, aşa cum s-a întâmplat la nivel mondial în martie 2020. În prima fază, românii şi-au făcut provizii considerabile, iar, apoi, au încercat să prevină infectarea cu Covid, orientându-se către cumpărături online. Retailerii locali au ţinut pasul cu aceste trenduri ale pieţei, iar mobilizarea lor s-a văzut prin recordurile de vânzări din 2020”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.

Odată cu creşterea cifrei de afaceri a crescut şi profitabilitatea, astfel că, în 2019, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creştere cu 13% în comparaţie cu anul precedent şi a fost cu 247% mai mare decât în 2010, ajungând la aproape 4,3 miliarde de lei.

Astfel, primii cinci jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,9 miliarde de lei, ceea ce a constituit 44% din total, în 2019. Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătăţit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 3,6 miliarde de lei înregistrat la nivelul lui 2019.

În 2020, rezultatul net a fost puternic influenţat de proiectele ample de investiţii: de la managementul stocurilor, campaniile ample de informare, prevenţie şi responsabilizare a populaţiei şi eforturile de igienizare a spaţiilor, la extinderea reţelelor de magazine, deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online şi la investiţiile din zona de livrare (directă sau indirectă) la domiciliu.

La nivelul Uniunii Europene, datele ajustate sezonier ale Eurostat arată o scădere a vânzărilor cu amănuntul de 0,8% în 2020 faţă de anul anterior, cu o creştere a sub-componentei vânzărilor de mărfuri alimentare, băuturi şi tutun de 5,6% în aceeaşi perioadă (în detrimentul vânzărilor de combustibili: minus 14,1% în aceeaşi perioadă).

Cu toate acestea, România s-a situat astfel pe locul al 7- lea la nivelul UE, după evoluţiile anuale ale Irlandei (+11,1%), Franţei (+9,1%), Estoniei (+5,9%), Poloniei (+4,5%), Belgiei (+3,6%) şi Maltei (+3,3%).

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with