Image 1
Image 2

Regista, aplicaţia care reduce birocraţia în sectorul public, continuă digitalizarea instituţiilor din Satu Mare

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Câte documente sunt înregistrate anual în instituţia dumneavoastră? Cât de des se depăşeşte termenul de răspuns al unei sesizări a cetăţenilor sau de eliberare a unei cereri? De câţi angajaţi ar mai fi nevoie în organizaţie pentru a putea ajunge la un flux de lucru rapid şi eficient?

Peste 600 de primării din toate judeţele ţării şi-au eficientizat procesele de lucru şi au redus semnificativ birocraţia în ultimii 6 ani, utilizând soluţia Regista. Cei interesaţi sunt invitaţi să discute cu echipa noastră în cadrul Caravanei Regista, prezentă în judeţul Satu Mare în lunile martie şi aprilie.

Regista automatizează activitatea din instituţiile publice, facilitând atât o comunicare optimă între compartimente, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite. Pentru a sprijini şi accelera procesul de digitalizare în special în contextul actual, oferim autorităţilor locale posibilitatea de a testa gratuit aplicaţia Regista. 

Prin modulele de registratură electronică şi managementul documentelor, Regista asigură evidenţa registrului de intrări şi ieşiri al organizaţiei, gestionarea fluxului de lucru şi verificarea stadiului de rezolvare a sarcinilor, într-un mod rapid şi eficient.

Regista este prima aplicaţie care respectă Codul administrativ şi care facilitează comunicarea online dintre cetăţeni şi instituţiile publice prin portalul public e-Guvernare. Prin acesta, este acoperită o paletă largă de nevoi, precum consultarea documentelor publice, trimiterea de cereri online, depunerea de sesizări, programări online şi efectuarea de plăţi.

În contextul în care prin OUG 38/2020, toate autorităţile şi instituţiile publice trebuie să pună la dispoziţia cetăţenilor portaluri online în vederea primirii documentelor electronice, Regista dispune de modulul Formulare electronice. Acesta permite completarea şi trimiterea online a cererilor necesare pentru eliberarea de certificate, autorizaţii şi alte documente precum certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de rol agricol. Odată cu rezolvarea cererii, documentul emis se trimite pe e-mailul solicitantului.

Totodată, aplicaţia permite integrarea secţiunii Monitorul Oficial Local pe website-urile primăriilor, prin care se publică automat documentele şi informările publice, fără a fi necesare activităţi suplimentare în panoul de administrare a website-ului, reducând astfel considerabil timpul alocat acestei activităţi.

Optând pentru registratura online, cetăţenii au posibilitatea să verifice de acasă sau de la birou starea cererilor depuse, ceea ce scade semnificativ numărul cozilor formate la ghişeele instituţiilor. Tot prin intermediul portalului, se pot trimite online sesizări pentru o gamă largă de aspecte identificate de către cetăţeni, ce ţin de viaţa de zi cu zi a localităţii, precum: parcări neregulamentare, semnalizare rutieră, transport public, iluminat. De asemenea, cetăţenii se pot programa pentru oficializarea căsătoriei la Starea Civilă, înscrierea în audienţă la primar sau pentru depunerea documentelor necesare pentru eliberarea actelor de identitate.

Deşi, potrivit Eurostat, România are cel mai mic procent din UE al cetăţenilor care se informează de pe site-urile administraţiilor publice, cu o medie naţională de 10%, o proporţie de 20% dintre locuitorii comunei Vetiş din judeţul Satu Mare au accesat şi interacţionat cu portalul e-Guvernare Regista.

„Comunicarea cu cetăţenii noştri s-a îmbunătăţit considerabil de când utilizăm portalul public e-Guvernare al aplicaţiei Regista. Modulele puse la dispoziţie ne ajută să rezolvăm mult mai rapid şi organizat toate cererile venite din partea cetăţenilor. Ne bucurăm să vedem că toate documentele sunt grupate automat în funcţie de specificul acestora şi le putem gestiona mult mai uşor decât în format fizic.

Funcţionarii primăriei s-au adaptat rapid acestei schimbări digitale, pentru că aplicaţia are un format simplu şi intuitiv, şi spun că îşi pot rezolva sarcinile zilnice mult mai uşor.

Digitalizarea primăriei a fost posibilă cu ajutorul Regista, iar schimbările sunt apreciate atât de funcţionari, cat şi de cetăţeni”, a declarat Ilyes Iuliu, Primarul comunei Vetiş, judeţul Satu Mare.

De curând, echipa Regista a lansat o nouă funcţionalitate în cadrul aplicaţiei: Contul contribuabilului, prin care cetăţenii îşi pot crea un cont şi completa datele o singură dată pentru ca apoi să poată trimită rapid cererile către primăria lor, ori de câte ori au nevoie. Totodată, în contul propriu vor putea vizualiza întregul istoric al solicitărilor către instituţie, precum  formularele electronice, sesizări, programări, dar şi cel al plăţilor efectuate.

Începând din luna ianuarie, portalul de e-Guvernare Regista este disponibil în limbile minorităţilor naţionale: maghiară, germană, rusă şi sârbă. De asemenea, a fost dezvoltată şi o versiune în limba engleză, pentru a uşura accesul expaţilor la informaţiile de interes public şi la serviciile oferite de primăria lor.

Aplicaţia este dezvoltată de Zitec, lider pe piaţa de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluţii şi servicii de transformare digitală. Zitec este una dintre puţinele companii româneşti recunoscută oficial ca Partener Gold Microsoft şi este certificată conform standardelor ISO27001:2013 şi ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calităţii.

Pentru a afla mai multe informaţii despre funcţionalităţile aplicaţiei şi cum poate îmbunătăţi Regista activitatea instituţiei publice sau a companiei din care faci parte, scrie-ne pe adresa [email protected] sau intră pe https://regista.ro/#solicita-demo şi solicită un demo gratuit.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with