Image 1
Image 2

Mischie (HORA): 80% dintre angajaţii HoReCa s-au vaccinat

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

O pondere de 80% dintre angajaţii sectorului HoReCa s-au vaccinat până în prezent, astfel că restricţiile în restaurante ar trebui ridicate total, a declarat pe 11 mai Daniel Mischie, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România – HORA, într-o conferinţă de presă.

HORA a iniţiat un ghid de bune practici pentru operatorii din acest sector, astfel încât activitatea să fie cât mai eficientă în condiţiile actuale.

“Din păcate, industria ospitalităţii a fost ataşată de numărul de vaccinaţi. Ni s-a pus în discuţie ca o mare parte din angajaţii din HoReCa să fie vaccinaţi pentru a funcţiona ca înainte. Am luat acest lucru în considerare şi ne-am mobilizat, astfel că astăzi 80% dintre angajaţi sunt vaccinaţi. Astfel că HORA şi-a făcut treaba şi putem merge în faţa Guvernului să spunem că ne-am respectat angajamentele”, a spus Mischie, citat de Agerpres.

În consecinţă, de la 1 iunie, activitatea în restaurante nu ar trebui să mai aibă restricţii, consideră el: “Am solicitat ca activitatea în restaurante, când vaccinul va fi la liber şi datele de la INSP permisive, noi să putem funcţiona în restaurante şi pe terase fără restricţii. Iar în momentul în care specialiştii Ministerului Sănătăţii consideră că anumite date pot afecta activitatea, să nu mai fie restricţii pentru cei vaccinaţi şi pentru cei care aleg să se testeze”.

La rândul său, Paul Ene, secretar de stat în Ministerul Economiei, a precizat că ridicarea totală a restricţiilor de la 1 iunie nu este posibilă în condiţiile actuale< “Cu toţii ne dorim să ridicăm restricţiile cât mai repede, dar acest lucru depinde de cum va evolua pandemia şi singurul mod în care putem scăpa de ea este prin vaccinare. Restricţiile nu se pot ridica de la 1 iunie toate, în niciun caz cu siguranţă. Ne dorim un calendar predictibil despre cum se vor relaxa, bazat pe date de vaccinare şi de problema epidemiologică. Ideea că de mâine, gata, s-a făcut 1 iunie, suntem liberi, nu funcţionează aşa”.

Ghid privind măsurile de siguranţă în restaurante

HORA anunţă lansarea campaniei “Dor de bun şi bine”, cu misiunea de a facilita crearea unui cadru de funcţionare în siguranţă a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de pandemie.

Iniţiativa are în prim-plan “Ghidul de siguranţă în restaurante”, primul material din România care defineşte, într-o manieră cuprinzătoare, măsurile optime de siguranţă şi responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât şi consumatorilor, şi formulate în linie cu obiectivul naţional de a preveni apariţia unor situaţii favorabile răspândirii virusului. Ghidul este dezvoltat alături de specialiştii în servicii medicale din cadrul MedLife.

Proiectul este găzduit de platforma dedicată, www.dordebunsibine.ro, acolo unde sunt detaliate măsurile definite în cadrul Ghidului de siguranţă în restaurante. Acest instrument are scopul de a susţine afacerile din industria ospitalităţii în procesul de tranziţie la un model de business adaptat la noua realitate impusă de pandemia COVID-19. Materialul acoperă aspecte esenţiale precum: practica optimă pentru curăţenie şi dezinfecţie, gestionarea obiectelor utilizate în comun, importanţa ventilaţiei şi a sistemelor de aer condiţionat, regândirea spaţiilor şi a procedurilor, alături de managementul şi instruirea angajaţilor. De asemenea, ghidul încurajează consumatorii să adopte conduita optimă în această perioadă, prin respectarea măsurilor de prevenţie adecvate în spaţiul public.

Ghidul de siguranţă în restaurante poate fi descărcat integral de pe website-ul campaniei, alături de un poster care ilustrează măsurile de siguranţă şi care poate fi afişat în toate locaţiile din industria locală HoReCa ce aderă la iniţiativa ”Dor de bun şi bine” şi doresc să îşi protejeze clienţii prin implementarea tuturor măsurilor preventive necesare.

Campania “Dor de bun şi bine” este dezvoltată pe trei piloni, prin mesaje şi conversaţii dedicate măsurilor de siguranţă din conţinutul ghidului, preparatelor delicioase pregătite în localuri din România, respectiv complexităţii structurii de operatori care asigură funcţionarea industriei. Platforma campaniei găzduieşte şi o colecţie de vizualuri care conţin fotografii din restaurante şi localuri din Bucureşti şi alte destinaţii din România, cu angajaţi reali şi preparate din meniul aferent.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with