Informaţii privind achiziţionarea de pachete turistice

Scris de Ionuţ Blăjean, 22 iulie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Înainte de achiziţionarea unui pachet de servicii de către turist, agenţia de turism este obligată să furnizeze informaţii referitoare la mijloacele de transport, locurile şi datele de plecare şi de întoarcere, durate şi locurile escalelor, precum şi legăturile de transport.

O altă recomandare este aceea ca “turiştii să obţină şi să păstreze o dovadă a plăţii serviciilor achitate. Pentru orice plată efectuată, turistul trebuie să primească documentul fiscal aferent plăţii.

De asemenea, turistul trebuie să solicite de la agenţia organizatoare furnizarea contractului privind pachetul de servicii turistice cumpărat pe un suport durabil”.
În privinţa locurilor de cazare, turistul trebuie să ştie că pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului poate verifica dacă hotelul sau pensiunea deţine certificat de clasificare, respectiv categoria acordată. De asemenea, pe site-ul unităţii de cazare ar trebui să fie regăsite informaţii referitoare la datele societăţii comerciale. Este recomandat ca turiştii să salveze fotografii în care este prezentată proprietatea şi care au stat la baza alegerii făcute, iar în cazul în care există diferenţe majore între acestea şi realitate pot fi folosite ca probe în cazul unui litigiu”, se precizează în informarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. În situaţia în care turistul constată că nivelul serviciilor este sub cel contractat, turistul trebuie să anunţe agenţia, care este obligată să ofere, fără costuri suplimentare, servicii alternative corespunzătoare, pe cât posibil echivalente cu cele prevăzute în contract sau de mai bună calitate”.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517