Image 1
Image 2

InfoCons le recomandă clienților casnici să fie atenți la câțiva pași înainte de semnarea contractului de energie

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Dat fiind faptul că piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat încă de la 1 ianuarie 2021, tot mai mulți casnici aleg să încheie un contract în piața concurențială cu un furnizor de energie electrică licențiat, așa cum a recomandat Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE).

Pentru a veni în sprijinul acestora, InfoCons, organizație pentru protecția consumatorilor, prezintă câteva recomandări. Aceasta a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, dedicat consumatorilor care întâmpină o problemă în schimbarea furnizorului de energie electrică. La acest număr se pot depune și sesizări.

S-au simplificat procedurile de contractare și de stabilire a consumului de energie electrică

În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice doritorii pot alege cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să aștepte acasă o informare privind procesul de liberalizare. Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici au primit din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021.

Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

Începând cu data de 1 iulie 2021, în cazul clienilor casnici care nu au încheiat cu un furnizor un contract concurenial cu intrare în vigoare până la data de 1 iulie 2021, consumul de energie electrică realizat după respectiva dată se facturează de către furnizorii de ultimă instană cu un pre egal cu preul din oferta de serviciu universal în vigoare începând cu data de 1 iulie 2021.

Principalele schimbări prevăzute în Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali se referă la:

1.Flexibilizarea procesului de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice de către clienții finali prin eliminarea prezentării/depunerii la furnizor de către client a actelor de spațiu la încheierea contractului de furnizare a energiei electrice şi introducerea declarațiilor pe proprie răspundere cu privire la dreptul de folosință al spațiului. Astfel, încheierea contractului de furnizare a energiei electrice se realizează pe baza: acordului solicitantului exprimat în scris, aferent cererii de încheiere a contractului, sau telefonic, conform dispoziţiilor legale în vigoare; copiei actului de identitate/certificatului de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului al solicitantului; declarației pe proprie răspundere a solicitantului:

(i) privind deținerea unui drept locativ, cu precizarea calității sale (proprietar/coproprietar, unic moștenitor, comoștenitor, soț, chiriaș, beneficiar rentă viageră etc);

(ii) privind faptul că nu există litigii locative cu privire la spațiul pentru care se solicită încheierea contractului, iar în cazul în care se dovedește contrariul, exprimarea acordului pentru rezilierea contractului,

cu posibilitatea actualizării declarației, dacă este cazul, atât prin mijloace de comunicare la distanță, cât și prin acord tacit.

2.Detalierea conținutului ofertei-tip şi a conținutului ofertei din contractul de furnizare a energiei electrice în ceea ce privește elementele de preț incluse.

3.Convenția de consum încheiată de către furnizor cu clientul final devine obligatorie, datele de consum înscrise în aceasta vor fi utilizate și pentru facturarea  serviciilor de distribuție în cazul în care nu este citit/autocitit indexul echipamentului de măsurar; datele de consum transmise furnizorului de către operatorul de distribuție se stabilesc de către operatorul de distribuție, după caz.

Operatorii de distribuție au obligația de a asigura accesul gratuit fiecărui client final şi al furnizorului acestuia la informaţiile din baza de date prin accesarea paginilor web ale acestora, astfel încât fiecare client final de energie electrică să își poată accesa propriul istoric de consum.

Consumatorii care întâmpină probleme pot accesa și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail [email protected] sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

La ce să fie atenți consumatorii înainte de semnarea contractului

Înainte de semnarea unui nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la: pretul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în pretul de furnizare; facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună; perioada pentru care urmează a se aplica prețul; perioada pentru care urmează a se încheia contractul; comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a lui; termenele, modalitatile și condițiile privind plata facturilor; modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia; drepturile și obligațiile părților; condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare; garanțiile solicitate, după caz.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

ROMÂNIA

Finanțiștii continuă protestele în toată țara

Sindicaliștii și angajații din finanțe continuă grevă la nivelul întregii țări și se pregătesc de proteste în prima parte a lunii septembrie. Negocierile cu ministrul de resort Marcel Boloș nu au ajuns la un numitor comun, astfel că sătmărenii care zilele acestea au de trecut pe la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Satu Mare nu vor avea nicio șansă de a-și rezolva problemele.