Image 1
Image 2

Din februarie 2020, cererile şi documentele pentru încadrare în grad de handicap se pot transmite electronic

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii anunţă că, începând din luna februarie 2020, cererile însoţite de documentaţia necesară pentru încadrare în grad de handicap se pot transmite electronic.

Cu alte cuvinte, aceste documente vor putea fi transmise prin e-mail către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din ţară.

Vestea bună pentru zeci de mii de români, pentru mii de sătmăreni, a fost dată de Mădălina Turza, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, care a anunţat că noua metodologie de depunere a dosarelor de încadrare în grad de handicap pentru copii şi adulţi a fost transmisă direcţiilor din întreaga ţară.

Autoritatea solicită direcţiilor printr-o dispoziţie metodologică luarea în regim de urgenţă a următoarelor măsuri: crearea unor adrese de e-mail dedicate până în 31 ianuarie 2020, afişarea lor pe pagina oficială a instituţiei, în loc vizibil şi primirea, după crearea adreselor de e-mail, în termenul menţionat, a cererilor tip şi a documentelor necesare privind încadrarea în grad de handicap a copilului sau a adultului cu dizabilităţi şi în format electronic.

Practic, în momentul în care solicitantul transmite cererea şi documentele justificative, primeşte un e-mail de confirmare de primire a actelor, un număr de înregistrare şi i se comunică totodată data la care să se prezinte la Comisie. Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii mai face menţiunea că acele persoane care doresc totuşi să meargă personal la registratura direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului o pot face, deci se va putea opta în continuare şi pentru această variantă.

Decizia Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii de a scuti persoanele de o deplasare la registratură a fost primită cu braţele deschise la nivel naţional. Evident, şi la Satu Mare, aşa cum ne spune directoarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, Mariana Dragoş:
“Este foarte bună această decizie. Chiar discutăm cu colegii din cadrul instituţiei despre acest aspect mai ales că noi, la Satu Mare, intenţionăm să depunem pe o linie de finanţare un proiect pentru digitalizarea sistemului de evaluare complexă. Şi pentru arhiva noastră, a instituţiei, această măsură va însemna enorm de mult. Practic scanezi şi depui documentul. Introduci CNP-ul şi ai tot istoricul medical şi social al beneficiarului. Va fi mult mai uşor pentru ambele părţi implicate, oamenii în primul rând, care nu vor mai fi nevoiţi să facă un drum în plus, dar şi noi, angajaţii DGASPC”.

Numărul persoanelor evaluate în anul 2019

Conform raportului de activitate al DGASPC Satu Mare pe anul 2019, numai anul trecut, Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap a programat pentru evaluare sau reevaluare 6.548 de persoane, întocmind 6050 de rapoarte de evaluare complexă şi evaluând 110 persoane la domiciliu. Compartimentul de Evaluare Complexă a Copilului a evaluat şi reevaluat anul trecut 600 de copii.

La finele anului trecut, numărul beneficiarilor aflaţi în evidenţa DGASPC Satu Mare este de 16.466 de persoane cu dizabilităţi din care 15.425 de adulţi şi 1.041 de copii.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns