Image 1
Image 2

Curtea de Conturi a efectuat 949 de misiuni de audit privind gestionarea resurselor în perioada stării de urgenţă

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Curtea de Conturi a efectuat 949 de misiuni de audit de conformitate cu privire la gestionarea resurselor în perioada stării de urgenţă fiind identificate peste 800 de cazuri de abateri de la legalitate sau nereguli, a declarat, joi, Cristina Breden, director Direcţia de control al achiziţiilor publice, elaborare a metodologiei în acest domeniu şi pregătire a personalului de specialitate la Curtea de Conturi.

“Deoarece Parlamentul a solicitat Curţii de Conturi prin hotărârea 4 din 16 aprilie 2020 ca în termen de 60 de zile de la încetarea stării de urgenţă care a avut loc în perioada 16 martie – 15 mai să efectuăm un control al modului de gestionare a resurselor publice în perioada stării de urgenţă, au fost efectuate 949 de misiuni de audit de conformitate la tot atâtea entităţi publice cu privire la strict modul în care acestea au utilizat fondurile publice în perioada stării de urgenţă, care a fost marcată de o serie acte normative începând de la cele două decrete ale preşedintelui României privind instituirea, respectiv prelungirea stării de urgenţă, precum şi ordonanţele militare, hotărâri de guvern, ordonanţe de urgenţă care s-au succedat într-un ritm extrem de rapid”, a spus Cristina Breden, la dezbaterea online “Banii publici în pandemie şi planurile bugetare pentru 2021”, potrivit Agerpres.

Au fost verificaţi 412 ordonatori principali de credite, 55 de ordonatori secundari de credite, 454 de ordonatori terţiari de credite, 8 companii naţionale şi 9 societăţi naţionale, 8 societăţi comerciale şi o singură regie autonomă.

“În perioada stării de urgenţă s-a constatat că fondurile publice destinate combaterii infecţiei cu Covid au fost de circa 5 miliarde de lei. Cea mai mare pondere, 3,7 miliarde de lei, au reprezentat-o fondurile utilizate pentru plata indemnizaţiilor acordate pe perioada suspendării contractelor individuale de muncă din iniţiativa angajatorului. 13,12%, 662 de milioane de lei au reprezentat indemnizaţii acordate altor categorii de personal. La acestea se adaugă donaţii şi sponsorizări din care cele mai multe au fost primite de administraţia publică locală. Urmare a acestor acţiuni de verificare au fost identificate peste 800 de cazuri de abateri de la legalitate sau nereguli, erori, din care cele mai multe au fost în legătură cu calitatea gestiunii economico-financiare 382, 200 de cazuri cu privire la exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare şi doar 147 de cazuri în ceea ce priveşte achiziţiile publice”, a afirmat Cristina Breden.

Ea a declarat că impactul financiar al constatărilor a fost de 647.000 de lei venituri suplimentare, 38 de milioane de lei prejudicii, din care aproape 90% au afectat bugetul de stat, de asemenea 659 de milioane de lei valoarea abaterilor cu caracter financiar contabil. Acestea nu au generat nici venituri, nici prejudicii, fiind doar abateri cu caracter financiar – contabil.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with