Image 1
Image 2

Crucea Roşie Satu Mare se pregăteşte pentru venirea unui val de imigranţi

La eveniment au participat reprezentanți ai mai multor instituții publice, dar și aleși locali
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
La eveniment au participat reprezentanți ai mai multor instituții publice, dar și aleși locali
La eveniment au participat reprezentanți ai mai multor instituții publice, dar și aleși locali

S-a lansat un proiect care se va derula pe o perioadă de 16 luni

Crucea Roşie – filiala Satu Mare a lansat ieri, 29 octombrie, proiectul “Help Again!”. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă şi se va derula pe o perioadă de 16 luni.

La eveniment au participat, pe lângă directoarea Crucii Roşii – Filiala Satu Mare, Rodica Borlan, reprezentanţii mai multor instituţii publice, dar şi aleşii locali, mai exact viceprimarul municipiului Satu Mare, Doina Feher şi preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Pataki Csaba.

Principalul obiectiv al proiectului constă în consolidarea Filialei Satu Mare a Societății Naționale de Cruce Roșie de a formula și promova o alternativă cu impact național la politica publică inițiată de Guvernul României în domeniul migrației, pentru a facilita procesul de integrare al imigranţilor cu implicarea şi responsabilizarea societăţii civice.

Proiectul lansat se va implementa la nivel național

“Acest proiect este unul de suflet, este un proiect care se va implementa la nivel naţional. În cadrul acestui proiect va lua naştere o nouă procedură care va uni forţele instituţiilor publice cu a ONG-urilor şi va fi o procedură care se va aplica la nivel naţional cu adevărat. Crucea Roşie Română percepe migraţia ca pe un dezastru, este considerat un dezastru la nivel internaţional şi tocmai de aceea trebuie să facem ceva”, a explicat directoarea filialei Satu Mare a Crucii Roşii, Rodica Borlan.

Analiza contextuală va conduce la elaborarea unui set de măsuri şi acţiuni, cu preluarea unor modele de bune practici din state membre confruntate masiv cu fenomenul, concretizate într-o alternativă la politica publică, acceptată de către Inspectoratul General pentru Imigrări, denumită Politica de ajutor umanitar în domeniul migraţiei.

Totodată, proiectul urmăreşte dezvoltarea unei reţele naţionale de facilitatori care să promoveze şi să susţină responsabilitatea socială în rândul comunităţilor, egalitatea de şanse şi nediscriminarea, precum şi colaborarea permanentă cu unităţile administraţiei publice locale în concordanţă cu politica de ajutor umanitar elaborată în cadrul proiectului.

Printre obiectele specifice urmărite în cadrul proiectului se numără creşterea capacităţii de dezvoltare a unor instrumente pentru evaluarea politicilor publice, dar şi dezvoltarea mencanismului de consolidare a dialogului social şi civic cu impact asupra diminuării consecinţelor unei situaţii de risc. Se mai doreşte dezvoltarea capacităţii de elaborare şi promovare de alternative la politica publică a Guvernului.

Odată cu aceste proiect va creşte şi gradul de informare, conştientizare şi responsabilizare a populaţiei printr-un număr de intervenţii strategic alese, pentru prevenirea şi reducerea consecinţelor unei situaţii de risc. Crescându-se accesul la informaţia de calitate, inclusiv în mediul online.

Acum că proiectul a fost lansat, în perioada octombrie – februarie vor avea loc 8 seminarii regionale în diferite oraşe, în care se va analiza situaţia, anume cum s-a întâmplat până acum şi cum s-a implementat legislaţia în domeniul migraţiei.

După cele 8 seminarii, se va face un raport care va fi prezentat, iar în cele din urmă vor avea loc 8 mese rotunde cu instituţiile abilitate şi cu ajutorul expertizei Crucii Roşii Internaţionale, pentru a comasa experienţa internaţională cu experienţa română dar şi cu experienţele instituţiilor abilitate.

În perioada iunie – septembrie 2019 va avea loc o activitate de formare în care 80 de participanţi vor dobândi abilităţi şi cunoştinţe în acest domeniu.
În ultima parte a proiectului, din septembrie 2019 până în ianuarie 2020, se vor încheia 10 parteneriate cu administraţii publice locale din regiunea Nord – Vest, parteneriate pilot care vor putea fi preluate şi de alte regiuni din ţară în cazul în care va avea succes.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Connect with