Image 1
Image 2

Clasamentul Times Higher Education al reputației universităților

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Universitatea Harvard, Massachusetts Institute of Technology și Universitatea Stanford conduc clasamentul internațional Times Higher Education al universităților în funcție de reputație – ediția 2022, ranking dat publicității miercuri. În clasament apare o singură universitate din Europa Centrală și de Est, iar în top 10, pe lângă instituțiile din SUA și Marea Britanie care domină de obicei această ierarhie, mai apar una din China și una din Japonia.

Clasamentul THE World Reputation Rankings 2022 se bazează pe răspunsurile oferite, în cadrul unui sondaj, de reprezentanți de vârf ai lumii academice, care sunt rugați să numească cel mult 15 universități pe care le consideră a fi cele mai bune pentru activitățile de predare și cercetare, în domeniul lor de activitate.

Top 10 THE World Reputation Rankings 2022
1.   Harvard University (SUA)
2.   Massachusetts Institute of Technology (SUA)
3.   Stanford University (SUA)
4.   University of Oxford (Marea Britanie)
5.   University of Cambridge (Marea Britanie)
6.   University of California, Berkeley (SUA)
7.   Princeton University (SUA)
8.   Yale University (SUA)
9.   Tsinghua University (China)
10.  University of Tokyo (Japonia)

Din Europa Centrală și de Est apare o singură instituție de învățământ superior – Universitatea Carolină din Praga, în segmentul 176-200.

În clasament, potrivit sursei citate, SUA sunt reprezentate de 56 de universități, Marea Britanie – de 24, China – de 17, Germania – de 16, Olanda – de 10, Japonia – de 9.

Într-o analiză publicată miercuri pe site-ul World Economic Forum, Phil Baty, reprezentant al Times Higher Education, semnalează că primele șase universități, reprezentând SUA și Marea Britanie, ocupă mereu primele poziții în acest clasament, chiar dacă există unele permutări de la un an la altul.

Specialiștii THE apreciază că acest lucru se datorează fenomenului prin care “succesul produce succes”, dar semnalează și apariția unor competitori noi la orizont – cum sunt, de exemplu, universitățile asiatice care urcă în clasament.

1 comentariu

Lasă un răspuns