Image 1
Image 2

Câte apeluri la 112 a înregistrat Satu Mare anul trecut?

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, număr comun al celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, utilizat pentru a solicita intervențiile agențiilor specializate (Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie și salvatori montani).

În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) a fost înființat în urmă cu 17 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

112, apelat tot mai responsabil

Numărul unic de urgență 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetățenii sunând mai mult pentru a semnala urgențe reale și mai puțin pentru situații non-urgente, ne informează Biroul de presă al STS. Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgențe pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.

De pildă, în 2016, doar 41% din apeluri au fost urgente, în 2017 – 44%, în 2018 – 45%, în 2019 – 52%. În patru ani, numărul apelurilor a scăzut de la 14 milioane, la 10 milioane.

În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puține cu 1.067.286 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse și un mic procent de apeluri injurioase.

Apelurile recepționate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către agențiile de intervenție, după cum urmează: Ambulanță – 53%; Poliție – 22,99%; ISU-SMURD – 19,32%; Jandarmerie – 4,1%; alte agenții – 0,59%. În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24.00, iar cele mai puține în jurul orelor 03.00.

În data de 2 noiembrie 2020, aceștia au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgențe (21.561 de apeluri).

Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgență 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.

În județul Satu Mare, operatorii 112 au preluat 128.843 apeluri. 72.964 (56,63%) dintre acestea au fost apeluri urgente iar 55.879 (43,37%) au fost non-urgențe. Dintre apelurile urgente, 17.991 (18,84%) au fost direcționate către Poliție, 58.270 (61,04%) către Ambulanță, 15.619 (16,36%) către ISU-SMURD, 3.333 (3,49%) către Jandarmerie. Au fost și 4967 de apeluri pe problematica COVID-19.

Mod de funcționare, modernizare

Biroul de presă al STS ne informează ;i care este fluxul unui apel la 112: Preluare apel – Identificare urgență și informații suplimentare – Transfer apel și fișă de caz către agențiile de intervenție.

Operatorul STS 112 preia apelul și, simultan, sistemul informatic deschide o fișă de caz cu un identificator unic, în care se completează în mod automat numărul de telefon al apelantului sau alte date dacă persoana sună de pe o cartelă SIM cu abonament.

După ce identifică tipul urgenței și se obțin datele primare, operatorii 112 transferă apelurile de urgență către dispecerii agențiilor de intervenție.

Agențiile de intervenție sunt Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont. Dispecerii agențiilor de intervenție obțin datele operaționale de la apelant și alocă echipajele care intervin în teren pentru gestionarea situației.

STS este în proces de modernizare a Sistemului 112 la nivel național, printr-un proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Acesta presupune: schimbarea arhitecturii hardware și software; îmbunătățirea posibilităților de primire și gestionare a informațiilor recepționate; primirea și atașarea la fișa de caz a informațiilor suplimentare de la apelanți, cum ar fi transmisii video, imagini, date, SMS, text în timp real; extinderea serviciului de urgență pentru persoanele cu deficiențe de auz și/sau vorbire.

Noul sistem informatic va fi compus din echipamente, servicii, module software și aplicații, care să asigure îndeplinirea cât mai eficientă a atribuțiilor de procesare și dispecerizare a urgențelor în Centrele 112 și dispeceratele agențiilor de intervenție.

Tot în cadrul proiectului de modernizare, este prevăzută funcționalitatea „apeluri video” pentru a permite un acces facil la serviciile de urgență a persoanelor care se exprima prin limbajul semnelor.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with