Image 1
Image 2

Campanie a Poliției Române: Selfie–ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Campania de prevenire a accidentelor produse în sectorul feroviar ,,Selfie–ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți” , inițiată de către Poliția Română în parteneriat cu Mercury 360, va fi implementată de către Inspectoratul Județean de Poliție Satu Mare – Compartimentul Analiza și Prevenirea Criminalității și de către Biroul Județean de Poliție Transporturi Satu Mare și pe parcursul acestui an școlar.

Campania își propune informarea și conștientizarea populației – în special a tinerilor – cu privire la riscurile determinate de nerespectarea unor reguli și norme de conduită în incinta stațiilor CF, triaje și zonele adiacente. Se adresează tuturor călătorilor care folosesc transportul pe calea ferată și populației generale din zonele adiacente gărilor/depourilor.
Polițiștii din structura prevenire și din cadrul Biroului Județean de Transporturi Satu Mare au avut o primă întâlnire cu elevii care fac naveta din localitățile județului Satu Mare (Halmeu, Micula, Apa, Medieșu Aurit, Odoreu și Botiz) către unitățile școlare din municipiul Satu Mare. Discuțiile cu elevii navetiști au avut loc atât în incinta vagoanelor din trenurile care circulau pe cele două rute, cât și în gara din Satu Mare, urmărindu-se transmiterea unor informaţii destinate prevenirii cazurilor de electrocutare în sfera transporturilor feroviare, precum și sensibilizarea tinerilor cu privire la respectarea unor reguli și norme de conduită în situațiile în care se folosește transportul pe calea ferată.

S-au adus în prim plan exemple concrete de cazuri în care se prezentau poveștile unor tineri, care din dorința de a capta atenția, de a ieși în evidență sau din motive teribiliste au escaladat plafoanele vagoanelor de marfă sau au ieșit pe scările vagoanelor în timp ce trenul era în mișcare, ignorând cu bună știință regulile, mulți dintre aceștia devenind victime ale diferitelor accidente sau chiar au ajuns să își piardă viața.

Alte exemple prezentau tineri care, pentru a se fotografia sau filma în diferite ipostaze generatoare de celebritate, în vederea încărcării fotografiilor sau filmulețelor pe rețelele de socializare, au încălcat în cunoștință de cauză anumite norme de siguranță, folosind geamul pentru a părăsi vagonul sau, în timp ce trenul mergea, ieșind pe geam cu întreg corpul.

În gara CFR din Satu Mare, tinerilor li s-a prezentat afișul campaniei și posibilitatea de a scana un cod și a accesa astfel materialele din mediul online care prezintă într-un mod simbolic efectele electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune asupra a trei machete ale unor imagini reprezentative pentru rețelele de socializare, respectiv trei iconițe tip smiley face.

Transmiterea unor informații, dar și a unor mesaje preventive de către polițiștii participanți la întâlnirile cu elevii navetiști a reprezentat un prim pas în operaționalizarea direcțiilor de acțiune ale campaniei, activități similare urmând a se realiza și în unitățile școlare.

Prevenirea victimizării minorilor, asigurarea unui climat de siguranță la școală, acasă, pe stradă, în comunitate sau folosind modalitățile de transport necesare – cum este transportul pe calea ferată – reprezintă un deziderat al Poliției Române.

Sursă: IPJ Satu Mare

1 comentariu

  1. Dăștepții cu campania încă nu au aflat că la noi în județ sunt exact ZERO kilometrii de cale ferată electrificată??? Dar nu-i bai, am tocat bani publici și am bifat o acțiune. Asta e România! Ne ocupăm de probleme unde nu e cazul și drept urmare nu ne ocupăm de altele, locale, arzătoare. Felicitări!

Lasă un răspuns

Connect with