Image 1
Image 2

Asociația Școlilor Particulare cere reorganizarea și reformarea ARACIP

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 “Au fost cheltuite sute de milioane de lei din bugetul de stat, din fondurile partenerilor privați, care investesc în educația din România, precum și din fondurile europene, fără un impact semnificativ în creșterea calității educației”, în cei 15 ani de funcționare ai Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, potrivit Asociației Școlilor Particulare.

Organizația cere, printr-o scrisoare deschisă, ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, reorganizarea agenției care oferă acreditările și face evaluarea externă a unităților de învățământ din preuniversitar.

„Din păcate, după 15 ani de la apariție, A.R.A.C.I.P., instituția însărcinată cu asigurarea calității în învățământul preuniversitar, nu a reușit să câștige încrederea sistemului de învățământ”, precizează în argumentele expuse pentru cererea de reorganizare reprezentanții școlilor private.

Aceștia enumeră o serie de „greșeli” pe care „agenția care impune standardele de calitate le comite și care, în timp, au devenit o practică”, potrivit documentului citat.

1. Rapoartele de evaluare realizate de evaluatorii externi nu sunt aduse la cunoștința instituțiilor evaluate deși legea prevede acest lucru;

2. Nu există mecanism prin care să putem contesta rapoartele de evaluare, suntem rugați să mergem în instanță dacă sunt aspecte care le considerăm neconforme;

3. Termenele prevăzute de lege în procesele de evaluare sunt ignorate;

4. Comunicarea este aproape inexistentă;

5. Adresele, petițiile, înștiințările și sesizările nu primesc răspuns;

6.    Conducerea A.R.A.C.I.P. are mandat pe viață;

7. Nu există mecanisme de control intern în agenție, sau proces de evaluare externă;

8. Nu există răspundere administrativă pentru nerespectarea prevederilor legale;

9.   Discriminare între tipurile de unități din sistemul de învățământ preuniversitar, în procesul de evaluare;

Statisticile reliefate de ASP arată că deși legea prevede evaluări obligatorii o dată la 5 ani, 1785 unități de învățământ de stat nu au trecut prin niciun proces de evaluare externă în perioada 2010-2020.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with