Image 1
Image 2

Acestea sunt cele mai populare 9 tipuri de jocuri online în România

“Autobahn”, sau instantanee de pe autostrada iubirii
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Peste o treime dintre români sunt consumatori de jocuri video, iar specialiştii de la Statista au lansat recent un grafic care relevă care sunt jocurile online preferate ale gamerilor din ţara noastră în ultimul an. Rezultatele sunt oarecum surprinzătoare, în sensul că cea mai populară categorie nu este constituită nici de către shootere şi nici de către jocurile sportive.

Puzzle – 47% dintre consumatorii români de jocuri preferă jocurile de tip puzzle. De departe, cel mai celebrul joc din această categorie este Candy Crush Saga, care face parte dintr-o serie de producţii care au însumat peste 3 miliarde de descărcări. Jocul a devenit un adevărat fenomen global, deşi este foarte simplu: utilizatorul trebuie să mute bomboanele pe tabla de joc, astfel încât să obţină combinaţii de cel puţin 3 simboluri de acelaşi fel; în momentul în care se realizează o combinaţie de succes, jucătorul primeşte puncte, iar spaţiile rămase libere sunt înlocuite cu altele noi.

Strategie – 38% dintre gamerii români se axează pe jocurile de strategie. În această categorie intră foarte multe jocuri, însă cele mai celebre producţii sunt Dota 2, League of Legends şi Starcraft 2. Aceste jocuri necesită, pe lângă agilitatea necesară în timpul acţiunii, o bază solidă de cunoştinţe, pentru a putea concepe planuri eficiente de atac şi de apărare.

Jocuri educative – O treime dintre pasionaţii de jocuri din ţara noastră optează pentru jocurile educative online. Minecraft şi Roblox sunt de departe cele mai consumate titluri din această categorie. Ambele sunt jocuri de tip „sandbox”, în care este stimulată creativitatea utilizatorilor, aceştia putând să construiască continente, ţări, oraşe, clădiri şi chiar tipuri de jocuri.

Aventură – În această categorie, care este îndrăgită de 32% dintre gamerii din ţara noastră, intră foarte multe jocuri. The Elder Scrolls Online şi Red Dead Online sunt două dintre cele mai popular titluri, care le permit utilizatorilor să exploreze hărţi uriaşe şi să interacţioneze cu utilizatori din toată lumea, în timp ce încearcă să rezolve diverse misiuni şi să obţină cât mai multe abilităţi şi echipamente.

Sport – 22% dintre consumatorii români de jocuri sunt înnebuniţi după sporturi. FIFA este de departe cea mai celebră franciză din această categorie, iar modul de joc Ultimate Team reprezintă un adevărat fenomen mondial: utilizatorii concurează online şi trebuie să îndeplinească diverse obiective pentru a putea obţine jucători cât mai buni şi a urca în divizie.

Casino – Jocurile de cazinou au început să fie din ce în ce mai populare în spaţiul virtual. Jocurile de blackjack şi ruletă live, cu dealeri umani, au câştigat mult teren în ultimii ani, însă păcănelele rămân pe primul loc în topul preferinţelor românilor. De când s-au familiarizat cu internetul, românii au început să înţeleagă mecanismul din spatele aparatelor de sloturi şi astfel, au început să abandoneze superstiţiile care circulau prin sălile de jocuri.

Lupte – Jocurile de lupte au fost printre primele jocuri video care au reuşit să-şi genereze baze uriaşe de fani. Francizele Street Fighter, Mortal Kombat, Tekken, Samurai Showdown şi The King of Fighters există deja de câteva decenii bune şi continuă să se regăsească şi astăzi printre preferinţele consumatorilor români de jocuri de lupte.

Shootere – Shooterele sunt extrem de importante în România. Pasiunea pentru franciza Counter-Strike este inegalabilă, însă nici seria Call of Duty nu se lasă mai prejos. În ultimii ani, au început să fie la modă Fortnite, PUBG Mobile şi Apex Legends, iar fiecare dintre aceste jocuri propun stiluri de joc diferite.

RPG – World of Warcraft este cel mai reprezentativ joc din această categorie. A fost al patrulea joc din franciza Warcraft, iar acţiunea se desfăşoară în universul Azeroth, la doar câţiva ani după acţiunea din cel de-al treilea joc, Frozen Throne. Utilizatorii îşi vor personaliza un personaj, cu care trebuie să exploreze lumea, să îndeplinească diverse misiuni, să interacţioneze cu alte personaje şi să lupte cu tot felul de monştri. Seria a fost în permanenţă actualizată şi îmbunătăţită, astfel încât mulţi utilizatori au rămas fideli seriei vreme de aproape două decenii – întrucât jocul a fost lansat iniţial în noiembrie 2004.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with