Image 1
Image 2

Va reuşi noua conducere a Primăriei să fluidizeze circulaţia în Satu Mare?

Sedinta comisiei de circulatie
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Sedinta comisiei de circulatie
Sedinta comisiei de circulatie

De miercuri se experimentează circulaţia pe trei benzi pe Podul Golescu. Se va circula pe trei benzi pe direcţia spre Careiului în intervalul orar 11 – 17

Vineri, 15 iulie 2016, Comisia pentru siguranţa circulaţiei a Municipiului Satu Mare s-a întrunit în cadrul unei şedinţe, prima de la alegerile locale din iunie.

Primarul Gabor Kereskenyi a prezentat cele două subiecte de interes major pentru sătmăreni în condiţiile în care derularea obiectivelor de investiţii cu consecinţe asupra traficului rutier, reparaţiile capitale ce se fac la Podul Decebal şi modernizarea Drumului Careiului implică luarea unor măsuri.

Comisia pentru siguranţa circulaţiei îndeamnă sătmărenii să folosească mai puţin Podul Decebal în această perioadă şi chiar să aibă în vedere utilizarea altor mijloace de locomoţie. Aici ar putea intra bicicleta, mijloacele de transport în comun sau mersul pe jos.

Sfatul l-a dat viceprimarul Adrian Albu. În vreme ce la Podul Decebal continuă lucrările, comisia a luat măsuri pentru Podul Golescu. Astfel, începând de sâmbătă, 16 iulie 2016, ieşirea din Cartierul Micro 16 de pe Bulevardul Lalelei pe pod este interzisă. Asta cel puţin până la finalizarea lucrărilor.

În comisia de vineri s-a mai decis interzicerea întoarcerii pe pod la coborârea de pe Podul Golescu. Adică şoferii care s-au încadrat la stânga în la coborârea spre intersecţia Crinul şi vor să urce înapoi pe pod nu mai au voie să facă asta.

De săptămâna viitoare, de miercuri, în intervalul orar 11 – 17, se experimentează circulaţia pe trei benzi pe podul Golescu. În aceste ore vor exista trei benzi pe sensul spre intersecţia Crinul şi o bandă pe direcţia Crinul – centru.

Ar trebui făcute multe pentru fluidizarea traficului, inclusiv lărgirea benzilor de circulaţie. Şi putem da un simplu exemplu: pe strada 1 Decembrie 1918 din plin centrul oraşului este câte o bandă pe sens. În lateral, pe ambele părţi, e suficient loc pentru lărgirea drumului, mai ales că spaţiul verde numai verde nu e.

Şi exemplele pot continua. Momentan Primăria Satu Mare nu poate face nimic până ce nu contractează serviciile unei firme care să elaboreze un studiu privind această problemă a traficului aglomerat. Firma ar trebui să dea soluţii la problemele pe care le ştim cu toţii.

[cardoza_wp_poll id=237]

23 de comentarii

  1. buna ziua!m-am intors de curand in vizita in orasul nostru ,satu mare dupa o perioada de 11 ani de cand m-am stabilit in sua si am fost placut surprins de noua fata a orasului,totusi circulatia pe strazi este destul de anevoioasa.as avea cateva propuneri pentru fluidizarea traficului care sunt necesare chiar si in conditiile in care se vor construi centura de siguranta si podul peste somes din vestul orasului:
    1.este necesar ca sa se largeasca blvd.octavian goga la 4 benzi pe tronsonul dintre blvd.closca si pasajul de cale ferata deoarece aceasta gatuire este cauza majora a traficului infernal la orele de comutare.cred ca este necesar ca sa se cumpere cele aprox.10 proprietati aflate pe partea dreapta a drumului in directia de mers spre micro 17/carpati de catre primarie si demolarea lor pentru ca blvd.octavian blaga sa se poata largi la patru benzi.
    2.largirea rampei de coborare a podului decebal la 4 benzi din care una la dreapta ,a doua inainte si la dreapta,a treia inainte si la stanga iar a patra doar la stanga.
    3.largirea blvd closca la patru benzi la intersectia burdea cu blvd.octavian goga ,unde o banda v-a merge la dreapta a doua inainte spre pod si la dreapta ,a treia inainte si la stanga iar a patra doar la stanga pe drumul careiului.
    4.dezafectarea trecerii de pietoni de pe blvd. octavian goga in dreptul magazinului billa si inlocuirea acesteia cu un pasaj subteran.pentru persoanele cu handicap,cele cu carucioare si biciclisti accesul s-ar face prin construirea unui totuar tip rampa in paralel cu cel existent care ar merge pana in apropierea pasajului suprateran de cale ferata ar trece peste blvd.octavian goga si s-ar intoarce la intersectia de la billa.
    5.sa se interzica intoarcerea la stanga de pe blvd. octavian goga spre billa venind dinspre carpati.
    6. intersectia crinul de la podul golescu dinspre fabrica de paine ar trebui largita pe ultima suta de metri la patru benzi din care o banda pentru accesul pe pod doua inainte spre oradea si una la stanga spre spital.
    desigur investitia este una substantiala dar consider ca este absolut necesara pentru descongestionarea traficului si locuitorii orasului nu ar mai trebui sa-si petreaca o mare parte din timp in trafic indiferent ca este cu autoturismul sau transportul in comun si toata lumea ar avea doar de castigat.va multumesc si va doresc numai bine.

  2. Si uite asa pina ce voi comentati (ca la agricultura si la fotbal se pricepe toata lumea) prin simpla reglare noua a semaforului circulatia este fluidizata pe pod.Nu ar trebui sa-i multumim si specialistului care a reglat semafoarele?????

  3. eu locuiesc in SUA si am fost de curand in vizita in orasul meu.as avea o sugestie pentru fluidizarea traficului pe drumul careiului la intersectia crinul dinspre fabrica de paine s-ar putea adauga o banda in dreapta pentru urcarea pe pod prin largirea drumului pe 100 de metri inainte de pod si astfel s-ar crea doua benzi pentru mersul inainte prin intersecti crinul spre oradea plus o banda spre spital si una pentru urcarea pe podul golescu.va multumesc.

  4. as propune ca drumul careiului la intersectia crinul dinspre fabrica de paine sa fie largit la patru benzi pe ultima suta de metri inainte de intersectie astfel prin adaugarea unei benzi doar pentru urcarea pe podul golescu s-ar crea doua benzi pentru mersul inaite spre oradea.va multumesc

  5. @radu unde mergi cu bicicleta?adică vrei sa zici ca pana acum ai umblat cu mașină și acum ai luat bicicleta?ai cumva impresia că cine umbla cu mașină în fiecare zi va lua bicicleta?într un singur mod faci schimbarea asta,daca nu ți mai permiți mașină.

  6. De cand cu haosul din trafic merg la munca cu bicicleta. Am constatat ca pista de biciclete de pe Careiului a disparut, nu este semnalizata si nu mai are rampe de urcare si coborare, la capete fiind montate borduri normale inalte. Asa ca primaria nu pere interesata sa imbunatateasta traficul de masini

  7. Cand doctorii stabilesc masuri de fludizarea circulatiei ,cand profesorii optimizeaza tehnologii , cand juristii sunt stat in stat, cand cei ,,fara carte” sunt mai destepti decat desteptii, cand se inlocuiesc specialistii cu tehnocrati…atunci se intampla … ce se vede in Romania zilelor noastre .
    Un fel de turnul BABEL…!!!

  8. Solutia pentru fluidizarea traficului satmaren este urmatoarea:
    1. Largirea la 2benzi a strazii O. Goga, pentru sensul de mers Burdea-M17. Banda din mijloc, la coborarea de pe pod, sa fie “inainte(obligatoriu pt camioane) sau la stanga”, astfel s-ar dubla volumul de masini care traverseaza intersectia odata la culoarea verde a semaforului(75%din masinile care coboara podul merg spre M17, inclusiv multi care merg pe Closca, doar sa nu stea la “inca un semafor)
    1.1 Timp de 3zile ar trebui incercat montarea unui sens giratoriu provizoriu pt a vedea daca un astfel de sistem ar face fata valorilor de trafic. Eu zic ca da, daca este si amenajat corespunzator. Si cred ca poate deveni o solutiedaca se va face si a2-a banda pe O. Goca, asa cum am spus mai sus.
    2. Desfiintarea imediata a semafoarelor de la si si instalarea de sensuri giratorii!!! De fiecare data cand se ia curentul in aceste intersectii si semafoarele nu merg, se circula impecabil, fara a se sta in coloana. Hai sa spunem ca este un risc mai mare daca se aplica doar regulile de semnalizare, insa , un sens giratoriu rezolva aceasta problema!!!
    3. In intersectia’Crinul’, banda1 din fiecare sens aflat pe Drumul Careiului sa se schimbe din”obligatoriu la dreapta” , in ” inainte sau la dreapta”. 1din10 masini intra in M15 sau urca pe pod, asa ca o banda este practic”moarta” sau folosita pe riscul fiecaruia daca continua inainte… Mergand atat banda 1 , cat si banda 2 inainte, practic se dubleaza valorile de trafic care traverseaza intersectia , astfel, la ce valori de trafic sunt, cei care intra in M15 sau urca pe pod, nu stau mai mult de “un semafor”.
    4. Semaforul pietonal de la dureaza prea mult pentru pietoni. Din experienta am observat ca 25%din timp se sta degeaba… Daca are 15secunda…10ar fii mai mult decat ok.
    5. Aici voi fi mai putin pragmactic si mai mult”visator”, insa pe termen lung trebui gandit un proiect in acest sens:
    Piste de biciclete(iar cand spun asta ma refer la adevarate piste de biciclete, pe care nu pot parca soferii, nu sunt doar o linie trasa pe marginea unui drum ciuruit, sau care te face sa te dai jos de pe bicicleta la orice intersectie cu o alta strada laturalnica pt ca exista diferente de nivel, etc), pe intreg drumul Careiului, L. Blaga/O. Goga, Closca si sa continue cu traversarea podurilor, unul dintre trotuare fiind destinat exclusiv biciclistilor iar celalalt pietonilor, iar in continuare solutia cred ca este destul de complicata, dar una ar putea fi:
    Pod Golescu: trotuarul din partea dreapte(directia: Crinul-Piata Mare), sa fie pista pt biciclisti cu coborare pe dig.
    Pod decebal: partea stanga (directia Burdea-Econonic), sa fie pista de biciclete cu coborare/urcare direct pe dig si o traversare pe pasarela de langa palatul administrativ, care sa duca pe pietonala, unde se poate amenaja un rastel mare de biciclete, atat langa palat cat si langa , supravegheat video, iar de aici pe jos, sau gasite variante de continuare si pe Calea Traian, inclusiv variante de piste dinspre partea cealalta de oras(14M, Baritiu si Titulescu). Insa aici este mult de discutat.

    Toate acestea pt ca eu sunt convins de faptul ca25% dintre satmareni ar merge la serviciu cu bicicleta daca ar avea conditii decente de deplasare si un grad mai mare de siguranta in trafic.
    Satu mare este un oras mic care nu are neaparata nevoie de proiecte grandioase ci o mai buna organiazare si prioritizare. Eu sunt toata ziua in trafic prin prisma meseriei pe care o practic si observ neajunsurile care apar si ce s-ar putea imbunatatii, in viziunea mea.

  9. Ati tampit d-lor din comisie????Cum sa inchizi iesirea pe pod din cartier cand si asa avem putine iesiri? Ati facut o dezbatere publica pe aceasta tema??????? D-le primar daca nu doriti sa mergem toti care avem masini din cartier in fata primariei si sa va claxonam toata ziua pana va veti trezi ,atunci redeschideti circulatia din cartier pe pod si asta pana nu ne vine alte idei in cap pt ca asa nu poate sa ramana. Minunat inceput de mandat!!!!!!Eu zic sa inchideti si celelalte doua iesiri din cartier,la fel si in restul iesirilor din cartierele orasului si asa vom sta toti cu masinile acasa si podul ……nu va fi aglomerat!!!!!!!!!RUSINEEEE!!!!!

  10. Noua conducere nu va reusi sa fluidizeze circulatia in Satmar pana cand nu va pune la punct centura de ocolire al orasului respectiv, nu va face inca cel putin 2 poduri peste Somes in oras sau la marginile extreme lui. Ceea ce face conducerea acum este timp pierdut degeaba cu discutii in rest, nimica. Oare cand va intelege conducerea orasului ca alta solutie nu exista ? O solutie ar fi masinile care circula si pe apa sau care zboara, dar cati isi pot permite o asemenea masina ?. Bani sunt, trebe vointa !.(Ne-ati dublat impozitele aveti din ce face !!! sau daca nu , atunci Valea , plecati la dracu !…. nu ne toacati/risipiti banii cu salariile voastre.)

  11. Din cite stim,anul trecut sa incercat experimental pt.noi cei din M16, intr-o dimineata pt.iesirea din 16 ,dar marele guru Csaba sa opus in comisie,deci acuma se poate,desteptilor dar fara iesirea pe Dunarii,e nenorocire in 16, dimineata inchupuitiva tot16 iese dimineata in Dr.Careiului,tov.Albu sa vina cu gipu dimineata sa vada.Deci cind Coica a incercat anul trecut ia sarit in cap,onorata comisie in frunte cu Tov.Csaba.

  12. Domnule primar Gabor K. va rog sa vedeti in ce stadiu se afla proiectul cu strada Proiectantului, proiect demarat de fosta administratie ( asfaltatea strazii, iluminat stradal, unirea cu strada Dunarii, Digului). Daca vreti sa intrati in istoria cartierului, va rog sa puneti in aplicare acest proiect care pentru cetatenii cartierului Micro 16 este VITAL. Inainte de terminarea mandatului domnul Coica a anuntat ca se demareaza proiectul cu strada Digului si unirea cu Proiectantului. Care este situatia ???

  13. Domnule primar nu-ti ridica un cartier precum 16 in cap prin decizii pripite. Nu se poate interzice iesirea din cartier pe pod, amenajati strada proiectantului cu strada dunarii macar la stadiu de drum pietruit si apoi se pot lua astfel de decizii pt inchiderea rampei de iesire.

  14. Domnilor de la comisia de circulatie, va rog revizuiti hotararea conform careia iesirea din micro 16 va fi interzisa pe pod. E INADMISIBILA o astfel de decizie. Ganditi-va ca Micro 16 este cel mai mare cartier ca nr de persoane, cartier care are doar doua iesiri cea de pe Brandusa, si rampa de pe pod. Nu puteti interzice iesirea din cartier pe rampa, deoarece ramane o singura cale de iesire, cea de pe Brandusa, daca nu deschideti circulatia pe sub pod pe strada Dunarii, si apoi pe Careiului, va fi un dezastru si va fi scandal. Nu puteti inghesui un cartier de mii de oameni pe o singura iesire !!!

  15. Sigur…. Variante de ocolire pentru cei care vin de la Oradea: Carei- Tasnad – Supur – Sarmasag- Criseni (SJ)- Jibou (SJ)- Surduc (SJ)- Valea Chioarului (MM)- Somcuta (MM)- Baia Mare (MM)- Seini (MM)- Apa (SM) si de aici doua variante: pe la Odoreu sau Livada… pentru cei care vor sa ajunga in partea de nord a municipiului …. Pentru cei care vor sa ajunga in sudul municipiului.. aceeasi varianta doar ca inainte de Baia Mare o iau pe la Ardusat si de aici Pomi- Culciu- Paulesti si SM… Pentru cei care vin de la Halmeu sau Negresti si vor sa ajunga in sudul municipiului: Livada- Apa – Seini- Baia Mare- Ardusat- Pomi- Culciu – Paulesti – SM.

Lasă un răspuns

Connect with

Au tinerii un viitor asigurat dacă rămân în Satu Mare?

Judeţul Satu Mare se confruntă de mulţi ani cu o problemă serioasă. Tinerii care pleacă la facultate în alte judeţe nu sunt deloc tentaţi să se întoarcă acasă. Mai există şi categoria tinerilor care aleg să meargă să muncească în străinătate chiar de la vârstele de 18-19 ani.