Image 1
Image 2

Update: 5 oameni de afaceri sătmăreni au primit mandat de arestare

Sigla Informatia Zilei
Aseară, procurorii DIICOT au luat măsura reţineri pentru 24 de ore împotriva a opt persoane acuzate de evaziune fiscală şi spălare de bani. Este vorba de Balaji Marius, finta Vasile, Takacs Petru, Danciu Cozmin, Batori Gabriel, Iluşcă Marius, Chilinţan Gheorghe şi Gergely Ludovic.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Update 27 noiembrie 2015 ora 15:50

Vineri, 27 noiembrie, Tribunalul Satu Mare a dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile a lui Balaji Marius, Finta Vasile, Danciu Cozmin, Batori Gabriel şi Iluşcă Marius. Faţă de Takacs Petru, Chilinţan Gheorghe şi Gergely Ludovic a fost dispusă măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile.

Aseară, procurorii DIICOT au luat măsura reţinerii pentru 24 de ore împotriva a opt persoane acuzate de evaziune fiscală şi spălare de bani. Este vorba de Balaji Marius, Finta Vasile, Takacs Petru, Danciu Cozmin, Batori Gabriel, Iluşcă Marius, Chilinţan Gheorghe şi Gergely Ludovic- fost director adjunct Finanţele Publice.

Update:27.XI. ora 08:00. Sedinţa de judecată privind propunerea de arestare preventivă a susnumiţilor s-a încheiat la ora 22:45, iar pronunţarea a fost amânată pentru astăzi, la ora 15:00.

15:20  In continuarea prezentam comunicatul DIICOT:

“La data de 25.11.2015 procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Satu Mare au dispus reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor  TAKACS PETRU, DANCIU COZMIN GABRIEL, FINTA VASILE, BATORI GABRIEL, BALAJI MARIUS VASILE, CHILIŢAN GHEORGHE VASILE, ILIUŞCĂ MARIUS, GERGELY LUDOVIC NICOLAE şi măsura preventivă a controlului judiciar  pe o durată de 60 de zile faţă de inculpatul SEULEAN AUREL STELIAN,  pentru săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală, spălare de bani şi trafic de influenţă.

În  cauză, există suspiciunea rezonabilă că membrii grupului  au obţinut controlul asupra mai multor societăţi din România (prin înfiinţare sau cesiune) şi din spaţiul intracomunitar (Ungaria şi Slovacia). S-a reţinut că respectivele societăţi au fost înfiinţate sau cesionate către membrii grupului care aveau rolul de a le „gestiona” pentru a crea aparenţa de realitate a operaţiunilor de livrare internă către societăţile beneficiare ale circuitului evazionist.

Pentru a asigura aparenţa unei funcţionări efective  membrii grupului au încheiat contracte de închiriere pentru diverse spaţii cu destinaţia de birouri sau puncte de lucru  care în fapt nu au fost  luate în folosinţă efectivă. Respectivele societăţi îşi schimbau periodic sediul social, inclusiv în alt judeţ, cu consecinţa radierii societăţii din evidenţele O.R.C. ale unui judeţ şi reînmatricularea în alt judeţ, cu scopul îngreunării controalelor organelor fiscale.

După folosirea acestor societăţi pentru o anumită perioadă de timp (câteva luni, maxim un an)  acestea erau cedate formal unor cetăţeni din Ucraina, costurile de transcriere fiind asigurate de către membrii grupului. După preluarea părţilor sociale, cetăţenii din Ucraina pierdeau orice contact cu societatea, controlul asupra acesteia fiind exercitat în continuare de către de membrii grupului.

Prin intermediul societăţilor mai sus menţionate, societăţile comerciale beneficiare ale circuitului evazionist au înregistrat operaţiuni de achiziţie internă de bunuri, operaţiuni în urma cărora au înregistrat un TVA deductibil.

Ulterior, aceste operaţiuni de achiziţie internă erau urmate de livrări intracomunitare către societăţi din Ungaria şi Slovacia, controlate de către membri ai grupului aflaţi în relaţii de „subordonare” faţă de administratorii societăţilor beneficiare. Pentru a crea aparenţa de realitatea a operaţiunilor de livrare intracomunitară, reprezentanţii firmelor din spaţiul intracomunitar asigurau şi aparenţa de realitate a transporturilor de mărfuri din România în spaţiul intracomunitar.

După realizarea operaţiunii de livrare intracomunitară, societăţile din Ungaria şi Slovacia înregistrau operaţiuni de relivrare a acestor mărfuri în România, către societăţi de tip „fantomă” controlate  de către membrii grupului, cu scopul de a prezenta societăţile din spaţiu intracomunitar ca parteneri serioşi ai societăţilor beneficiare din România.

În urma acestor operaţiuni comerciale de tip evazionist, membrii grupului au asigurat fluxul sumelor de bani prin conturile societăţilor cu scopul principal al ascunderii originii ilicite a acestora şi cu scopul subsidiar de a întării aparenţa de realitate a operaţiunilor comerciale.

Totodată s-a reţinut că membrii grupului şi-au asigurat un palier de protecţie formată dintr-un  funcţionar din cadrul organelor fiscale respectiv A.N.A.F. – Direcţia Regională a Finanţelor Publice Cluj Napoca.

În cauză există suspiciunea rezonabilă că în cursul lunii august 2015, inculpatul GERGELY LUDOVIC NICOLAE, în calitate de consilier superior în cadrul A.N.A.F. – Direcţia Regională a Finanţelor Publice Cluj Napoca,  a facilitat inculpatului CHILINŢAN GHEORGHE VASILE executarea unor creanţe fiscale care au rezultat în urma unei soluţii pronunţate de către instanţa de judecată în defavoarea organelor fiscale.

S-a constatat că deşi  inculpatul GERGELY LUDOVIC NICOLAE avea calitatea de consilier superior în cadrul A.N.A.F. – Direcţia Regională a Finanţelor Publice Cluj Napoca, Corpul de control Intern, în fapt inculpatul îşi continua activitatea într-un spaţiu situat în cadrul Administraţiei Judeţene  a Finanţelor Publice Satu Mare, fără ca în schema aceste instituţii să figureze un asemenea post.

În această calitate, inculpatul GERGELY LUDOVIC NICOLAE a sprijinit activitatea grupului infracţional  prin comunicarea unor  date care nu erau destinate publicului.

Prejudiciul cauzat bugetului de stat este în sumă de 8.795.418 lei.

Inculpaţii au fost prezentaţi Tribunalului Satu Mare cu propunere de luare a măsurii arestării preventive.

Acţiunea a fost realizată împreună cu ofiţeri de poliţie din cadrul   BCCO Oradea, SCCO Satu Mare, IPJ Satu Mare, BCCO Bucureşti.

Suportul tehnic şi informativ a fost asigurat de către  Serviciul Român de Informaţii.

Acţiunea a fost realizată cu sprijinul  Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, Batalionului Mobil de Jandarmi Cluj Napoca şi Inspectoratului de Jandarmi Satu Mare.”

Stirea initiala:

Aseară, procurorii DIICOT au luat măsura reţinerii pentru 24 de ore împotriva a opt persoane acuzate de evaziune fiscală şi spălare de bani. Este vorba de Balaji Marius, Finta Vasile, Takacs Petru, Danciu Cozmin, Batori Gabriel, Iluşcă Marius, Chilinţan Gheorghe şi Gergely Ludovic- fost director adjunct Finanţele Publice.

În jurul orei 12, cei opt vor fi prezentanţi judecătorului de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Satu Mare cu propunerea de arestare preventivă.
În cursul zilei de miercuri, 25 noiembrie, susnumiţii au fost duşi cu mandate la DIICOT – Biroul Satu Mare, unde au fost audiaţi apoi au fost reţinuţi. Reţinerile de ieri au venit după ce, în 19 octombrie, procurorii DIICOT au mai făcut percheziţii la firmele şi la domiciliile unora dintre cei reţinuţi.

2 comentarii

  1. Oare doar gaska asta a facut infractiuni la Finante?Probabil de acolo ar trebui retinuti mult mai multi insa nu se vrea!SRI-ul imposibil sa nu stie ce se intampla acolo insa ”prieteniile” raman prietenii!De unde dreaq si-au facut unii viloaie si si-au luat masini scumpe caci salariul lor pana prin 2010 era cat al unei femei de serviciu?!Cate firme au jonglat cu TVA-ul?Cate ilegalitati s-a facut cu marfa confiscata?Cate din tigarile care trebuiau distruse cu proces verbal au ajuns pe piata neagra(pe vremea cand acestea nu trebuiau predate catre firmele producatoare de tigari ci trebuiau distruse dupa ce o ”comisie” le evalua)??Sunt intrebari la care s-ar putea raspunde daca cei care trebuiau sa supravegheze activitatea celor de finante si-ar fi facut treaba!

Lasă un răspuns