Image 1
Image 2

Uniunea Europeană dă bani pentru promovarea legumelor

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
UE dă bani pentru promovarea legumelor
UE dă bani pentru promovarea legumelor

 

După cum titrează publicaţia Recolta.eu: Comisia Europeană a aprobat 41 de programe de promovare a produselor agricole atât pe piaţa europeană cât şi în restul lumii. Se plănuieşte cheltuirea a 130 milioane de euro în următorii trei ani pentru aceste proiecte. Dintre aceştia, 65 de milioane de euro se dau din bugetul UE, restul din buzunarul beneficiarului sau al statelor membre.

Phil Hogan, comisarul european pentru agricultură, spune că banii vin ca un răspuns la embargoul rus. Curios este că o parte din entităţile care au primit fonduri îşi promovează produsele inclusiv în Rusia.

Şi România apare pe lista celor 41 de programe aprobate, cu două proiecte. Unul este al Asociaţiei Naţionale a Producătorilor de Ciuperci din România, care a primit 1,5 milioane de euro (din care jumătate este finanţare europeană). Celălalt aparţine organizaţiei Romconserv, în parteneriat cu două firme, din Cipru (Panagrotikos) şi din Grecia (Delkof). Romconserv primeşte 1,4 milioane de euro ca să-şi promoveze conservele de legume şi fructe în Azerbaidjian, Belarus, China şi Rusia.

“Vom participa la târguri, expoziţii, misiuni de afaceri, degustări în lanţuri de magazine. Finanţarea este asigurată în proporţie de 50% de UE, 30% de Ministerul Agriculturii şi 20% de Romconserv, iar banii vor veni până la sfârşitul anului”, ne-a precizat Aurel Tănase, preşedintele Romconserv. Organizaţia a mai accesat astfel de fonduri şi în 2013.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns