24.01.2019 00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Romeo Nicoară, Dumitru Pop, Ştefan Ressler. Titlul emisiuni: Politicieni români au exportat scandalul în Parlamentul European.(reluare) 01.30 Cultură – Russian Night la Poesis – Concert cu Tania Pop. 02.45 Cultură – Festivalul de datini şi obiceiuri de iarnă de la Negreşti. 04.30 În Slujba Comunităţii cu Mihai Sălceanu, invitat: Romeo Nicoară. Titlul emisiuni: Romeo Nicoară – raport la 753 de zile. 05.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: Cozma Irina. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Ioan Aniţaş, invitat: Ciprian Costea. Titlul emisiunii: Criza forţi de muncă în judeţul Satu Mare. (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 09.30 Educaţie Ecologică cu Cristina Bursuc, invitat: Vasile Fănăţean. Titlul emisiunii: Aspecte sesizate în cursul controalelor gărzii de mediu. 10.30 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitaţi: Florin Fodoruţ. Titlul emisiunii: Fiţi sarea pământului. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Romeo Nicoară, Dumitru Pop, Ştefan Ressler. Titlul emisiuni: Politicieni români au exportat scandalul în Parlamentul European.(reluare) 13.00 Ştiri 13.30 Panoramic sportiv, cu Ioînuţ Blăjan, invitat: Florin Mulcuţan. Titlul emisiunii: Noutăţi la început de an din boxul sătmărean. 14.00 Teleshopping 14.15 Cultură 16.00 În Slujba Comunităţii cu Mihai Sălceanu, invitat: Arthur Piricsi. Titlul emisiuni: Arthur Piricsi – raport la 2400 de zile. 17.00 Cultură 17.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan, invitat: Cozma Irina. 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct (reluare) 23.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea. Titlul emisiuni:Scandal pe seama confesiunilor religioase.

Un start-up media din Japonia foloseşte roboţi pentru transformarea informaţiilor în ştiri

Scris de Vasile Andreica, 29 mai 2018 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

JX Press din Japonia este o agenţie media ce foloseşte o combinaţie de reţele de socializare şi inteligenţă artificială, fondatorul spunând că a dezvoltat un instrument de folosire a roboţilor pentru a găsi informaţii de ultimă oră în mediul online şi a le transforma în ştiri, scrie Bloomberg.

Katsuhiro Yoneshige, fondatorul companiei de ştiri care funcţionează folosind inteligenţa articială, în vârstă de 29 de ani, spune că şi-a dat seama de situaţia periculoasă a presei japoneze în momentul în care era angajat pentru un site de ştiri al unei companii aeriene, în timpul anilor de liceu.

Pe 13 februarie, anul trecut, fratele geamăn al dictatorului nord-coreean Kim Jong-Un a fost ucis pe un aeroport din Malaezia, iar raportul Departamentul de Stat al Satelor Unite a concluzionat că a fost asasinat de un agent.

Ştirea despre moartea lui Kim Jong-Nam a fost preluată cu rapiditate în Japonia de JX Press Corp., o companie de tehnologie de ştiri înfiinţată în 2008 de Katsuhiro Yoneshige, în timpul studenţiei.

Acesta a raportat incidentul cu mai mult de o jumătate de oră mai rapid decât agenţiile mari de ştiri, reuşind să facă acest lucru chiar dacă nu are jurnalişti, cu atât mai puţin birouri internaţionale.

„NewsDigest a relatat ştirea senzaţională la 19:52, iar posturile de televiziune au preluat-o la ora 20:30”, a scris sociologul Noritoshi Furuichi pe Twitter, după rapoartele privind moartea lui Kim.

Secretul JX Press, se pare, este o combinaţie de social media şi inteligenţă artificială. Yoneshige şi echipa sa au dezvoltat un instrument, folosind maşini care învaţă, pentru a găsi ştiri de ultimă oră pe reţelele de socializare şi pentru a le transforma în ştiri, în esenţă fiind o redacţie care foloseşte ingineri.

Modalitatea pe care acest star-up o foloseşte poate fi, de asemenea, un studiu de caz pentru rezolvarea uneia dintre cele mai presante probleme din Japonia: lipsa acută de forţă de muncă, care se va înrăutăţi odată cu îmbătrânirea populaţiei.

JX Press de la Tokyo are în prezent 24 de angajaţi cu o vârstă medie de 29 de ani, dintre care două treimi sunt ingineri. Compania are două produse principale: abonament pe bază de ştiri de ultimă oră Fast Alert şi o aplicaţie gratuită de ştiri mobile numită NewsDigest.

Compania de ştiri din Tokyo a ajuns să fie susţinută financiar de nume mari, inclusiv gigantul media Nikkei Inc. şi fondurile de investiţii Mitsubishi UFJ Capital Co. sau CyberAgent Ventures Inc.

Clienţii săi includ mulţi dintre cei mai mari radiodifuzori din Japonia, precum NHK, TV Asahi şi Fuji Television, toţi plătind un abonament lunar pe care Yoneshige refuză să-l dezvăluie .

Koichiro Nishi, redactor şef-adjunct la TV Asahi, declară că „Fast Alert” a devenit un „instrument de must-have”, deoarece redacţia sa a început să o folosească în noiembrie 2016. Le-a permis să detecteze unele ştiri chiar înainte de departamentele de poliţie şi pompieri, în loc să aştepte în jur pentru a auzi vestea de la ei, spune el. „Este în principiu o lume de 100 de milioane de cameramani”, spune Nishi.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.