Program ITV: 24.10 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Ioan Opriş, Adelin Ghiarfaş, Ovidiu Bolocan şi Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Vineri începe campania electorală (reluare) 01.30 Mersul economiei, cu Mihai Ghencean, invitat Lorincz Tiberiu, titlul emisiunii: Cum a dezvoltat judeţul Satu Mare calea ferată? 02.25 Andreea Paul – lansarea cărţii Forţa economică a femeilor 03.16 Festival muzică de stradă, New Levites 03.58 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc, invitat Vasile Fănăţan, titlul emisiunii: Ştim să protejăm mediul? 04.36 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, titlul emisiunii: Legumele de seră întârzie să apară pe piaţă 05.37 Educaţie, cu Ioana Vladimirescu, invitat Leontina Ghiţ, titlul emisiunii: Se pun bazele unui muzeu al grădiniţei sătmărene 06.30 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Prinzinger Zsoka 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Andreea Seleş 08.09 Audienţe în direct, cu Sergiu Podină, invitaţi Mihai Ghencean şi Maria Bîjan, titlul emisiunii: De ce s-au revoltat angajaţii de la Mondiala? (reluare) 09.12 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Prinzinger Zsoka 09.50 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, titlul emisiunii: Îngheţul a afectat via şi salcâmii la Urziceni 10.33 Mersul economiei, cu Mihai Ghencean, invitat Lorincz Tiberiu, titlul emisiunii: Cum a dezvoltat judeţul Satu Mare calea ferată? 11.23 Teleshopping 11.40 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Ioan Opriş, Adelin Ghiarfaş, Ovidiu Bolocan şi Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Vineri începe campania electorală (reluare) 13.00 Ştiri 13.40 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat Daniela Filer, titlul emisiunii: Cele mai importante analize de laborator 14.15 Teleshopping 14.35 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu, invitaţi formaţia Argus şi Crina Horincar 15.45 Religie, cu Mihaela Ghiţă, Florin Fodoruţ, titlul emisiunii: Taina spovedaniei – istorie şi actualitate 16.40 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia, invitat Elena Popa Bilţ 17.40 Mesager educaţional, cu Vasile Nechita, invitat Csaba Csintalan, titlul emisiunii: Partea neglijată a şcolii româneşti 18.30 Audienţe în direct, emisiune electorală, cu Mihai Sălceanu, invitat Nicolae Ciorba, titlul emisiunii: Nicolae Ciorba, candidat PND la Primăria Satu Mare 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, emisiune de dezbatere electorală, cu Stela Cădar 22.00 Ştiri 22.30 Audienţe în direct, emisiune electorală, cu Mihai Sălceanu, invitat Nicolae Ciorba, titlul emisiunii: Nicolae Ciorba, candidat PND la Primăria Satu Mare 23.30 Agenda publică, emisiune de dezbatere electorală, cu Stela Cădar

Un român a inventat primul scaner de avioane din lume

Scris de Mihai Ghenceanu, 25 septembrie 2012 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

În 2009, a câştigat marele premiu la Salonul de Inventică de la Geneva, cu Roboscan, un sistem avansat de scanare a camioanelor în vămi. Acum, o nouă invenţie îl va transforma pe Mircea Tudor în proprietarul primului scaner de aeronave din lume., informeaza capital.ro.

 

Raportate la zilele pe care Mircea Tudor, proprietarul MB Telecom, le petrece în ultima vreme peste graniţe, s-ar putea concluziona că afacerile sale ar avea puţine legături cu România. Un raţionament posibil, dar incorect. Însă exerciţiul, să-i spunem de logică, de mai sus nu este întru totul gratuit. „Suntem într-o campanie internaţională foarte agresivă“, explică Tudor. „Avem dialog cu 50 de ţări, printre care Maroc, Arabia Saudită, Franţa“, completează el.

De ce nu cumpăra francezii scanere direct de la giganţi mondiali, precum Rapiscan (US-UK), Foster & Freeman (UK), Smiths Detection (UK) sau Nuc Tech China, care rulează, anual, afaceri de miliarde de euro?  „Scanerele noastre pot să scaneze 200 de containere pe oră, pe când cel mai apropiat concurent ajunge undeva la 85. Plus că, fiind mai mici şi mai felxibili, ­ne-am întins în stânga-dreapta şi am făcut sisteme integrate de securizare a frontierei“, argumentează Tudor. Şi tocmai pentru că poate să ofere soluţii de scanare, integrate într-un sistem de management al frontierei, MBT are „prima şansă“ şi pentru câştigarea unui proiect de 60 de milioane de euro, finanţat de Sultanatul Oman. Nu uită însă să mai facă o completare – „de regulă, circa 5% din dialoguri se şi concretizează într-un contract“. „Dacă semnăm contractul cu Oman, în 2013 am putea avea o cifră de afaceri de patru ori mai mare decât acum, de peste 50 de milioane de euro“, calculează Tudor. Oricum ar fi, cuvântul-cheie va fi „scanerul de avioane“.

Fără îndoială,  Mircea Tudor a dat lovitura cu Roboscan, de pe urma căruia a adunat o avere care-l plasează în categoria de milionari ai României. Totul a plecat de la o emisiune de radio pe tema securizării transfrontaliere. Antreprenor prin vocaţie, Mircea Tudor a găsit aici o oportunitate. „E o utopie, nu aveţi nicio şansă cu un astfel de proiect!“, rememorează Tudor răspunsul pe care i l-au dat americanii de la Rapiscan, când le-a propus să participe împreună la licitaţia pentru securizarea frontierei de nord-est a ţării, organizată în 2001 de Banca Mondială. Până la urmă, „mi-au dat 11 pagini de documentaţie tehnică (…) am câştigat licitaţia, comanda a fost suplimentată cu încă o unitate, a treia“, rezumă Tudor cum a făcut primul milion de dolari. A apărut însă o problemă: „Angajaţii din vamă au refuzat să lucreze pe scanere pe motiv că sunt supuşi unor radiaţii ionizante profesionale. Au făcut grevă şi au cerut salariu dublu şi doar patru ore de muncă“, povesteşte Tudor. Supusă la presiuni, conducerea vămii a cerut o soluţie de manevrare de la distanţă a scanerelor.

„Aşa a apărut Roboscan (…) L-am făcut singuri, fără niciun ajutor. N-am reuşit să convingem pe nimeni că suntem suficient de serioşi şi că merităm să fim susţinuţi“, se confesează Tudor, cu un zâmbet uşor ironic în colţul gurii. „Am cerut constant sprijinul statului, am trimis zeci de scrisori. Paradoxal, nu ne puteam califica la nicio formă de finanţare“.

PRIMA INVENŢIE Când era mic, Mircea Tudor visa să devină un „mare geolog“.  Văzându-l pasionat de electronică, profesoara de geografie din şcoala generală i-a recomandat să ajungă un „mare inventator“. Prima invenţie „serioasă“, după cum se exprimă Tudor, a fost un căţel electronic. Avea 13 ani.

PRIMUL JOB Inginer electronist de profesie, primul loc de muncă a fost la Centrala de Construcţii Căi Ferate (CCCF), unde gestiona activitatea de service pentru echipamentele speciale de construcţii.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu
Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.