Image 1
Image 2

Trebuie eliminate neregulile care distorsionează competiția loială în transporturi

Dan Sova
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Dan Sova a participat la Consiliul informal al ministrilor transporturilor de la Atena
Dan Sova a participat la Consiliul informal al ministrilor transporturilor de la Atena

Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a participat, joi, în cadrul Consiliului informal al miniștrilor transporturilor de la Atena, la dezbaterile pe tema rezultatelor Conferinței europene referitoare la armonizarea politicilor sociale europene în transportul rutier de marfă, organizată la Paris în data de 16 aprilie 2014, discuțiile axându-se în special pe chestiunea reglementărilor europene privind cabotajul.

“România a participat la Conferința de la Paris și a luat notă de preocupările Franței și altor state privind armonizarea politicilor sociale în transportul rutier.(…) Protecția socială, riscul pierderii locurilor de muncă și riscul de delocalizare sunt subiecte ale agendei publice care revin frecvent în dezbatere în toate statele membre, și nu numai în relație cu transportul. (…) România susține poziția Poloniei referitoare la faptul că diferențele între nivelurile salariilor șoferilor din diferite state membre sunt determinate de situația economică specifică fiecărui stat în parte. Existența acestor diferențe nu trebuie considerată dumping social. În plus, datorită mecanismelor economiei de piață, procesul convergenței salariilor este unul relativ rapid”, a declarat Dan Șova, în cadrul reuniunii de la Atena, citat într-un comunicat al MT.

Acesta a precizat că situația socială a lucrătorilor din transporturi este un punct central al mandatului său și România a susținut necesitatea unei întăriri a controlului, inclusiv în contextul negocierilor pe marginea directivei referitoare la controlul aplicării directivei privind detașarea lucrătorilor.

“În acest fel se va asigura protecția necesară șoferilor implicați în operațiuni de transport internațional sau în alte State Membre. Această nouă directivă vine să completeze un cadru legislativ deja suficient de precis și permite practic combaterea abuzurilor și fraudelor inclusiv în transportul rutier. (…). Trebuie să ne orientăm eforturile pentru a întări colaborarea dintre autoritățile din statele membre, pentru a îmbunătăți politicile și practicile de control.(…). România este gata să ia parte la o discuție serioasă pe această temă, care să analizeze cu atenție modul de aplicare a regulilor existente și practicile de control în transportul rutier”, a afirmat ministrul Transporturilor.

În opinia sa, situația actuală a transportului rutier din UE trebuie evaluată în mod obiectiv pentru a vedea care sunt neajunsurile sistemului actual și provocările în viitor.

“Trebuie eliminate neregulile care distorsionează competiția loială în transporturi și conduc la încălcarea reglementărilor în vigoare. Totuși, măsurile luate în acest scop, inclusiv acordarea sancțiunilor, trebuie să fie nedisciminatorii și compatibile cu dreptul european, precum și acordate corespunzător și proporțional cu nivelul contravenției săvârșite. Cabotajul ilegal are o pondere nesemnificativă în totalul fraudelor aferente transportului rutier internațional de marfă. (…). Cazurile individuale de încălcări a prevederilor în vigoare nu trebuie să determine măsuri sau reglementări abuzive împotriva transportatorilor care acționează corect. Această problemă poate fi soluționată prin îmbunătățirea cooperării între statele membre, de exemplu prin organizarea de controale periodice comune”, a explicat ministrul Șova.

Potrivit sursei citate, un prim pas spre evaluarea corectă a situației actuale a fost făcut recent de Comisia Europeană prin publicarea Raportului privind situația transportului rutier în UE.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with

ANALIZĂ ECONOMICĂ

Euro a înghețat la 4,976 lei

Redeschiderea pieței după minivacanța prilejuită de Ziua Unirii Principatelor nu a adus modificări importante ale cursului principalelor valute, iar leul rămâne cea mai stabilă monedă din regiune, în contrast cu celelalte.