Transportatorii salută clarificările publicate de Comisia Europeană privind Pachetul Mobilitate 1

Scris de Cristina Bursuc, 04 decembrie 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România salută publicarea de către Comisia Europeană (CE) a primului set de clarificări referitoare la noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1, prin care Executivul comunitar ţine cont de drepturile omului şi lasă la alegerea şoferilor profesionişti unde să îşi efectueze odihna legală, se arată într-un comunicat remis de UNTRR.

Totodată, Comisia Europeană reconfirmă precizările transmise UNTRR şi Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU) încă din 2019, conform cărora autorităţile naţionale de control nu pot solicita şoferilor să prezinte documente care să dovedească faptul că repausul lor săptămânal normal care precedă inspecţia rutieră nu a fost efectuat în vehicul.

În 30 noiembrie 2020, CE a publicat primul set de răspunsuri care oferă clarificări la o serie de întrebări ridicate de UNTRR alături de IRU şi de alte părţi interesate cu privire la interpretarea Regulamentului (UE) 2020/1054 privind timpii de conducere şi odihnă ai şoferilor profesionişti. Executivul comunitar arată că prevederile noului Pachet Mobilitate 1 referitoare la obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor şi interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului, acoperite de clarificările CE recent publicate, fac în prezent obiectul procedurii de anulare în faţa Curţii de Justiţie UE, precizându-se că numai Curtea de Justiţie a Uniunii Europene este competentă să interpreteze în mod autoritar dreptul Uniunii.

Conform clarificărilor aduse de Comisia Europeană privind Pachetul Mobilitate 1, firmele de transport au obligaţia de a organiza întoarcerea acasă a şoferilor la centrul operaţional al firmei sau la locul de reşedinţă al şoferului, însă în final este alegerea şoferilor profesionişti unde să îşi efectueze odihna legală. În timp ce şoferul îşi poate alege locul de odihnă, acesta nu are nicio posibilitate de a elibera angajatorul de obligaţiile sale de a organiza munca care să permită întoarcerea regulată „acasă”.

CE clarifică şi aspecte legate de efectuarea compensărilor în cazul efectuării a două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, regula feribotului, depăşirea excepţională a timpilor de conducere, conducerea în echipaj, înregistrarea trecerii frontierei.

Cu toate acestea, Comisia Europeană nu a răspuns încă întrebărilor adresate de transportatorii români, precum clarificarea „locului de reşedinţă” şi a posibilităţii de organizare a întoarcerii acasă a şoferilor în centrele logistice deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest. UNTRR a reluat aceste aspecte în setul 2 de întrebări care urmează să fie adresate CE, alături de IRU.

De asemenea, şoferii nu trebuie să prezinte niciun document pentru a proba respectarea interzicerii efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului. În clarificările publicate, se arată că şoferii pot fi amendaţi numai atunci când sunt prinşi efectuând un repaus săptămânal normal în interiorul autovehiculului la momentul controlului.

Cu toate acestea, UNTRR continuă să solicite CE să se asigure că toate autorităţile de control naţionale aplică proceduri corecte şi armonizate de controlare a respectării interdicţiei de efectuare a repausului săptămânal normal de peste 45 h în cabină, pentru a stopa controalele şi amenzile abuzive ale autorităţilor franceze şi belgiene privind repausul săptămânal normal al şoferilor din ultimii ani. De asemenea, până la încetarea pandemiei, UNTRR a solicitat CE să se permită şoferilor profesionişti să îşi efectueze repausul săptămânal normal în cabină, pentru a le proteja sănătatea.

Abonează-te acum Online!
  1. patriot a spus: 04 decembrie 2020, ora 18:11

    Comisia Europeana procedeaza corect. Zeci de mii conducatori auto din Romania lucreaza in Germania pentru un salar mizerabil. Legile Uniunii Europene trebuie respectate in Romania dar si in Germania. Soferii din Romania conduc ziua si noaptea departe de familie , si sunt subjugati de bisnitarii din Romania.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517