Image 1
Image 2

Transportatorii rutieri români de marfă cer ajutorul Ministerului Transporturilor și Comisiei Europene

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Pachetul Mobilitate 1, care prevede reguli discriminatorii în transportul rutier de marfă european a fost publicat pe 31 iulie în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești. A;a sus\ine Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), amintind că prevederile respective încep să se aplice din 20 august 2020.

Noul pachet legislativ european cuprinde:

•Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor. Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligația întoarcerii acasă a șoferilor la 3 sau 4 săptămâni și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului se aplică direct în toate statele membre •Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier. Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, legea aplicabilă obligațiilor contractuale și perioada de restricționare a cabotajului de 4 zile se aplică de la 21 februarie 2022

•Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012. Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum aplicarea detașării la transporturile rutiere internaționale de tip cabotaj și cross-trade se aplică de la 2 februarie 2022.

Deși modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est.

“Transporturile rutiere sunt principalul contribuitor la exportul de servicii al României din ultimii ani, iar firme, manageri, angajați și familiile acestora vor migra în țări precum Germania (unde pentru fiecare copil se oferă alocatii de aproape 200 euro/luna), Olanda, Luxemburg, Spania, Austria – spun cei de la UNTRR. Pe termen mediu și lung România va pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști, și se va confrunta cu o criză fără precedent pe piața muncii. Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jum[tate din firmele rămase vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

UNTRR solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Comisiei Europene să clarifice de urgență regulile care vor intra în vigoare pe 20 august, respectiv să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a șoferiilor români și să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest, precum și care sunt sancțiunile pentru nerespectarea acestei prevederi.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with